FILM ZA SRBOMRSCE! Čuveni Met Dejmon i Ben Aflek u službi propagande


IZVOR: J. B. - D. P. - 18.02.2024 | 21:30


Ostvarenje "Poljubac budućnosti" bavi se opsadom Sarajeva i gostovanjem benda U2 u tom gradu

Foto: Tanjug/AP/Ashley Landis, Printscreen
FILM ZA SRBOMRSCE! Čuveni Met Dejmon i Ben Aflek u službi propagande

Neki na zapadu ne prestaju s pokušajima da sprski narod na sve načine prikažu u negativnom svetlu.


Glumac Met Dejmon bio je gost u jednoj emisiji u kojoj je najavio još jedan navodni dokumentarac, pod nazivom "Kiss the future" (poljubac budućnosti), a koji se bavi temom Sarajeva u vreme rata. I ponovo kroz navodnu umetnost sprovode propagandu.


- Priča je neverovatna. O Sarajevu pre 30 godina i opsadi Sarajeva. Jedan od načina na koji su se ljudi nosili s tom opsadom bio je kroz muziku i umetnost. Odbili su da ih definiše situacija u kojoj su se našli. Muziku su koristili kao sredstvo otpora. Kroz tu neverovatnu priču povezali su se s bendom U2, koji je pokušavao da drži fokus na njihovim pričama. To je film o vezi benda s tim gradom, ali i o muzici uopšte, te pobedi svetla nad tamom - ispričao je Dejmon za CNN, a ko je iz njihove vizure svetlo, a ko tama, nije teško pogoditi.


BUBNJAR BEZ ŠAKE


Prema njegovim rečima odmah su kontaktirali s članovima U2.


- Odmah smo znali da imamo pravu priču, ljude koji će raditi na njoj i odmah smo kontaktirali s bendom, koji je posedovao video-snimke tog koncerta. Oni su nam ih prosledili i rekli da ne žele da to bude još jedan film o njima kao bendu, već o stanovnicima Sarajeva. Ono što je najlepše u dokumentarcu je način na koji je prikazano kako u najmračnijim trenucima umetnost pomaže da se izrazimo i okupimo. Ti ljudi su noću išli u andergraund klubove da slušaju muziku ili sviraju. Imamo fotografiju jednog od bubnjara koji je ostao bez šake na prvoj liniji fronta, selotejpom je zalepio bubanj palicu za nadlakticu da bi svirao - dodao je Dejmon.


Režiju za film potpisuje Nenad Čičin Šain, koji je pisao i scenario zajedno s Bilom Karterom, a producenti su Dejmon, Ben Aflek i Sara Entoni.


Kako je za Srpski telegraf objasnio režiser Dragoslav Bokan, istina se uvek otkriva onda kada ste žrtva laži, kada shvatite zloupotrebu propagande na sopstvenoj koži.


- Propaganda postoji od kada postoje masovni mediji, kao i ideja da mediji utiču na stavove ljudi koji ih prate, što je verovatno i razlog njihovog postojanja. Čak su radio i televizija nastali kao sredstvo propagande u rukama velikih sila. Mi danas vidimo da je čitav sistem tehnologije vezan za propagandu: internet, društvene mreže, Oskar, Nobelova nagrada sve je to deo jedne iste priče u kojoj se natura nečija teza za istinom uprkos svim argumentima. Istina je zamenjena uverljivošću koja može da bude deo medijskog performansa - rekao je Bokan.
Kada je u pitanju film, prema njegovim rečima, moramo da shvatimo da umetnost sama po sebi nije moralna kategorija.


- Holivud je, s jedne strane, umetnost klasična, masovna, popularna, a istovremeno on je paklena laž i leglo najodvratnijih perverzija, nemorala, laži i svih mogućih užasa koji vam mogu pasti na pamet. Taj američki san je napravljen da bi hipnotisao ljude i da bi Ameriku uveo u ono u šta je ona danas, a da ceo svet bude njihova nevina i pasivna žrtva sve su to elementi koji su neporecivi - dodao je Bokan.


UVEK ISTA SVRHA


Advokat Ivan Simić ističe da je i film "Poljubac budućnosti" projekat finansiran u cilju iskrivljenih činjenica i falsifikovanja istorije.


- Holivud i jeste jedno od možda najjačih oružja kolektivnog zapada. Ogroman broj filmova je snimljen u svrhu iskrivljenih istorijskih činjenica i protiv toga se možemo boriti jedini čineći ih vidljivim i govoreći istinu o tome šta se dešavalo. Umetnička sloboda je jedno, ali ne treba da budete ne znam kakav filmofil ili poznavalac sedme umetnosti da vidite da je ovaj film još jedan projekat koji je vrlo verovatno sponzorisan isključivo u svrhu propagande i poturanja neistinitih istorijskih činjenica - poručuje naš sagovornik.

Simić: Holivud je jedno od možda najjačih oružja kolektivnog zapada

Danas vidimo da je čitav sistem tehnologije vezan za propagandu, kaže Bokan

Neki od filmova protiv Srba

- "U zemlji krvi i meda" (2011), rediteljski prvenac Anđeline Džoli, pod velom priče o ljubavi bavio se temom rata u BiH, a predstavlja Srbe kao zločince i narod koji je u vreme rata silovao žene i odvodio ih u logore. Ovaj film je propao na bioskopskim blagajnama
- "Pucanj u srce" (1998) kroz priču dvojice prijatelja jednog Srbina i jednog Sarajlije govori o opsadi Sarajeva i Srbe predstavlja kao zlikovce
- "Dobro došli u Sarajevo" (1997) predstavlja kako vojska Republike Srpske čini zločine nad stanovništvom Sarajeva
- "Moj privatni rat" (2018), u kom su Srbi predstavljeni kao koljači
- "Lov u Bosni" (2007), u kom su Srbi predstavljeni kao ubice i silovatelji trudnih muslimanki
- "Iza neprijateljskih linija" (2001) prati sudbinu američkog pilota Skota O'Gradija, nakon što je vojska RS oborila njegov avion tokom NATO bombardovanja

BONUS VIDEO