Serbia Zijin Mining - prva kompanija u Srbiji koja primenjuje standard SA8000
IZVOR: Republika/ T. J. - 27.02.2024 | 15:02
Primenom ovog međunarodno priznatog standard potvrđuje se posvećenost kompanije.
Serbia Zijin Mining je prva kompanija u Srbiji, istovremeno i prva kompanija u okviru Zijin Mining grupe koja je potvrdila usklađenost svog poslovanja sa zahtevima SA8000, međunarodno priznatog standarda koji uređuje oblast društveno odgovornog poslovanja na radnom mestu. Ovaj korak predstavlja značajan napredak u domenu poslovnih praksi u Srbiji.
Primenom ovog međunarodno priznatog standard potvrđuje se posvećenost kompanije da svoj uspeh i reputaciju meri, ne samo prema finansijskim kriterijumima, već i na osnovu poštovanja ljudskih prava, bezbednosti i zdravlja na radu, kao i drugih ključnih aspekata društvene odgovornosti čime se prave ključni koraci ka efikasnijem integrisanju ESG (ekoloških, društvenih i upravljačkih) faktora kompanije.
Kompanija je prošla kroz detaljnu reviziju sprovedenu od strane "Bureau Veritas", gde je potvrđeno da se poslovanje Serbia Zijin Mining usklađuje sa zahtevima SA8000:2014 standarda. Ovo usklađivanje se zasniva na Univerzalnoj deklaraciji o ljudskim pravima, UN konvenciji o pravima deteta i 11 konvencija Međunarodne organizacije rada, čime je potvrdila koncept svog društveno odgovornog poslovanja koji se bazira na poštovanju ljudskih prava, pridržavanju poslovne etike i društveno primenljivih praksi na radnom mestu.
Potvrdom svoje usklađenosti sa zahtevima SA8000 standarda, koji reguliše: odsustvo dečijeg i prinudnog rada, zdravlje i bezbednost na radu, slobodu udruživanja i pravo na kolektivno pregovaranje, diskriminaciju, disciplinski postupak, radno vreme, zarade, usklađenost dobavljača i podizvođača, kompanija je dokazala da ima odgovoran pristup prema izuzetno važnim oblastima rada i društveno odgovornog poslovanja, kao i da je usmerena na: povećanje produktivnosti kroz upravljanje rizikom, konkurentnost i ostvarivanje bolje pozicije na tržištu rada, unapređenje odnosa sa javnošću, vladinim i nevladinim sektorom, kao i na izgradnju poverenja kod zaposlenih, investitora, lokalnih zajednica i potrošača.
U skladu sa zahtevima SA8000, kompanija je formirala Tim za socijalno odgovorno poslovanje radi unapređenja komunikacije između zaposlenih i menadžmenta i sprovođenja socijalne politike kojom se obavezala da, prilikom obavljanja svih poslovnih aktivnosti i u odnosima sa svim zainteresovanim stranama, primenjuje relevantne zahteve društvene odgovornosti koje propisuje ovaj standard.
Uspešnom inicijalnom sertifkacijom implementiranog Sistema upravljanja društvenom odgovornošću prema zahtevima SA8000:2014, kompanija se obavezala i da u periodu od naredne tri godine kroz revizije koje se realizuju na šest meseci, potvrđuje ne samo svoju usklađenost, već i posvećenost kontinuiranom unapređenju svog sistema društvene odgovornosti.
Kombinacija implementacije SA8000 standarda i usaglašenost sa ESG smernicama predstavlja ključnu strategiju za kompanije u Srbiji da postanu konkurentne na globalnom tržištu, ostvare održiv rast i doprinesu društvenom i ekonomskom prosperitetu zemlje.
BONUS VIDEO: