POTROŠAČKA PATROLA: Analizirali smo sok kompanije "Knjaz Miloš", više jabuke nego maline, a piše CRVENI MIKS! (VIDEO)
IZVOR: Anđela Trifunović - 12.03.2024 | 20:00
Nova epizoda emisije "Potrošačka potrola" je na našem kanalu Republika News
U prodavnicama je sve veći izbor osvežavajućih voćnih napitaka. Koliko puta vam se desilo da vam šarena inovativna ambalaža sugeriše "Kupi me! Probaj me!" Da li, međutim, znate šta kupujete?
Foto: Republika TV
Izabrali smo tjub red miks (tube red mix), pa smo poželeli da ga probamo da vidimo šta nam to nudi "Knjaz Miloš". Prodaje se kao jedinstveno mutno osveženje u kom su savršeno spojeni ukusi višnje, maline, crvenog grožđa, jabuke i pomorandže. Na deklaraciji piše da sadrži 10% koncentrisanog soka. Zanimljivo je da se zove red miks, a najviše ima jabuke - 5%, po 2% crvenog grožđa i narandže, a najmanje ima višnje i maline - po 0,5%. Pa kakav je to red miks i od čega je onda tako crven pošto nam i naziv i slike voća na ambalaži, u stvari, sugerišu da su u ovom soku velike količine najcrvenijeg voća. Ukratko, i za ovaj napitak, kao i za većinu miks sokova, važi pravilo da, šta god pijete, uglavnom pijete jabuku jer je ona najjeftinija.
Foto: Republika TV
Ovaj napitak obogaćen je kiselinama, trinatrijum-citratom, konzervansima, kukurznim skrobom i bojama. Normalno da je crven kad poseduje koncentrat šargarepe, crne ribizle i hibiskusa. Iako tjub red miks ima najmanje voćnog soka, kao što smo već konstatovali, ambalaža je ukrašena slikama savršenih plodova. Proizvođač na ovaj način ne krši zakon, ali dovodi potrošače u svojevrsnu zabludu da bi poboljšao prodaju.
Foto: Republika TV
Stručnjaci s kojima smo razgovarali upozoravaju da je napitak nezdrav jer sadrži mali procenat voća, a veliku količinu šećera. Svi ljubitelji red miksa nakon ispijene flašice osećaju trenutno zadovoljstvo zbog naglog skoka šećera, pa česta konzumacija može dovesti do gojaznosti i zavisnosti. Ako mislite da pijete zdrav osvežavajući voćni napitak, grdno se varate! Renomirani proizvođač "Knjaz Miloš" vam, u suštini, prodaje šećernu vodicu s ukusom i mirisom voća, a ni drugi proizvođači nisu bolji. Zato čitajte dobro deklaracije i birajte ono što je zdravije! Ne zaboravite da slika savršenih plodova na ambalaži ne znači da je ovaj napitak bogat voćnim sastojcima jer voća najčešće ima samo u tragovima
Novu epizodu emisije "Potrošačka patrola" pogledajte u videu na početku teksta!