KOMPANIJA "NEOPLANTA" I DALJE BEZ ODGOVORA! Ćute, mute i varaju kupce!
IZVOR: Teodora Kljajić - 19.03.2024 | 19:30
Proizvode od uvoznog mesa prodaju kao domaće, što predstavlja jasno kršenje zakona.
Poznata kompanija "Neoplanta" i dalje ćuti. Naime, i posle objavljivanja teksta u Srpskom telegrafu i na našem portalu Republika u kom se navodi da ova mesna industrija kompletnu proizvodnju bazira na uvoznom, smrznutom, mesu nema odgovora zbog čega varaju svoje mušterije.
Meso uvoze mnoge kompanije, to nije sporno jer ga na domaćem tržištu nema dovoljno, ali je problem što odgovorni u "Neoplanti" ni na jednoj deklaraciji to nisu naveli, iako je zakonom jasno regulisano da mora da stoji i zemlja porekla.
Kobajagi kvalitet
"Neoplanta", inače, svoje delikatese reklamira kao da se ne prave od uvoznog mesa.
- Proizvodi su pravljeni od pažljivo biranih vrsta pilećeg i svinjskog mesa, a rezultat toga je savršeno nežna tekstura, koja garantuje visok kvalitet - piše na sajtu ove kompanije.
Za Srpski telegraf ovo je potvrdio i Petar Bogosavljević iz Udruženja potrošača.
- Zakon o bezbednosti hrane jasno definiše šta se mora naći na deklaraciji, između ostalog za životne namirnice mora se navesti zemlja porekla, ali i put koji je roba prešla da bi stigla u Srbiju. Ovo, na žalost, nije prvi slučaj. Na zahtev potrošača, prodavac je dužan da mu da ove vrste informacija da bi se potrošač odlučio da li će kupiti određen proizvod - istakao je Bogosavljević.
Umesto toga, ova kompanija, na primer, na svom zvaničnom sajtu navodi: "Pa kako može nešto iz Vojvodine, a još od mesa, da ne bude najbolje?"
Dejan Gavrilović iz Udruženja potrošača "Efektiva" kazao je za Srpski telegraf da je zakon, kada je o ovim stvarima reč, jasno definisan.
- Na deklaraciji mora da stoji odakle je meso od kog je određen proizvod napravljen. Ako je uvezeno, mora se naglasiti iz koje zemlje. Često mesne industrije koriste, da kažemo, neku vrstu obmane za potrošače jer prikrivaju takve informacije, a onda brend promovišu kao domaći - ističe Gavrilović.
Ono što brine jeste činjenica da "Neoplanta" nije odgovorila ni na pitanje da li meso koje uvoze prolazi sanitarnu kontrolu, odnosno da li kupuju robu kojoj ističe rok trajanja.
Gluvi telefoni u kompaniji
Prvi mejl na adresu ove kompanije poslali smo još u petak 8. marta. Pitanja su bila veoma konkretna: da li meso koje uvoze prolazi sanitarnu kontrolu i da li ima količina kojima je istekao rok trajanja?
U ponedeljak 11. marta jedan od službenika u "Neoplanti" nam je potvrdio da su mejl primili, da su nadležni na sastancima i da će nam odgovoriti "najverovatnije po podne". To popodne se proteglo do 13. marta, kada smo poslali novi mejl, s upozorenjem da planiramo da objavimo tekst i da ćemo biti prinuđeni da to učinimo bez njihovog odgovora.
Na telefon se tog dana ponovo javio isti službenik, podsetili smo ga da smo im se obratili još 8. marta, ali smo iz njegovog odgovora zaključili da "Neoplanta" uopšte nema nameru da odgovori na pitanja, što se i juče jasno pokazalo.
Bonus video