"DON DON" UCENJUJE KUPCE DA NE SARAĐUJU SA SRPSKIM PEKARIMA: Otkrivaju se sve manipulacije Slovenaca
IZVOR: Katarina BLAGOVIĆ - 29.03.2024 | 19:30
Njih ne interesuje dobit, već da potpuno unište konkurenciju, kaže sagovornik Srpskog telegrafa
Otkako je Srpski telegraf otvorio aferu "Don don", iza koje stoji Aleš Mozetič, svakodnevno na površinu izlaze zakulisne radnje kojima se služi ova slovenačka kompanija, specijalizovana za proizvodnju pekarskih proizvoda, da bi eliminisala konkurenciju - srpske pekare. Kako saznajemo, jedan od mehanizama da istisnu male proizvođače iz posla jeste i preuzimanje proizvodnih pogona po Srbiji, a potom ucenjivanje kupaca da moraju da sarađuju samo s njima.
KORAK PO KORAK
Do koje mere je "Don don" posvećen tom cilju odlično ilustruje i podatak da imaju kontinuirane treninge menadžmenta kako da prikriju ovu prljavu igru.
Foto: PKS
JAKE VEZE
- Slovenci jure monopol, da na kraju ispadne da svi zavisimo od njih i da budemo srećni ako nam ostave neke mrvice. Sada se borimo da ne dođe do toga, da o svom poslu svako od nas može da odlučuje i na korak smo do toga. Oni organizuju obuke za svoje visokopozicionirane i operativne menadžere kako da prikriju prepiske, dokumentaciju, mejlove o radnjama kojima se služe da istisnu nas ostale - navodi naš sagovornik.
Takođe, dodaje, Slovenci, pored velikog kapitala, uz sebe imaju i uticajne ljude u ovoj oblasti.
- U neke objekte su se ubacili preko svojih ljudi koje imaju u menadžmentu tih trgovinskih lanaca. Potom bi zaključili ekskluzivne ugovore i to bi bio naš kraj u tim objektima - navodi ovaj srpski pekar.
Damping cena za beli hleb
Kao što smo već pisali, "Don don" grubim štelovanjem cena, uključujući i cenu belog hleba sava, koja je određena uredbom Vlade, plaćanjem marketinga i polica u radnjama, obezbeđuju sebi ekskluzivne ugovore s trgovinskim lancima kojima se ostali proizvođači isključuju ili su svedeni na minimum.
Uredbom Vlade beli hleb sava ima propisanu cenu od 54 dinara. Međutim, "Don don" prodavcima u trgovinskim lancima nudi ovaj hleb po ceni od samo 28 dinara! Na tu cenu, prodavci dodaju svoju maržu, koja je propisana na maksimalnih šest odsto, i ostatak do 54 dinara, koliko je beli hleb, stave sebi u džep. Prodavci zarade više nego inače, a "Don don" dobija ekskluzivitet. Takođe, cenu belog hleba sava šteluju i kroz umanjenja na zajedničkoj fakturi s drugim proizvodima koje nude, pa im je nemoguće ući u trag.
Razrađen sistem
- kupuju proizvodne pogone po Srbiji, pa ucenjuju kupce da sarađuju samo s njima
- sklapaju ekskluzivne ugovore s trgovinskim lancima, kojima se srpski pekari isključuju iz posla
- preko marketinga i plaćenih polica uslovljavaju trgovinske lance da sarađuju samo s njima
- nemaju ekonomsku dobit, njihov cilj je uništavanje srpskih pekara i potpuno preuzimanje tržišta
BONUS VIDEO