DA LI ZAISTA VREDE? Trgovci se polomiše da nam uvale KARTICE LOJALNOSTI - Sve više Srba ih koristi!


IZVOR: Republika/D.B. - 03.04.2024 | 08:49


Programi lojalnosti omogućavaju kompanijama da prikupe podatke o potrošačima i prilagode ponude prema njihovim potrebama i finansijskim mogućnostima.

Foto: shutterstock
DA LI ZAISTA VREDE? Trgovci se polomiše da nam uvale KARTICE LOJALNOSTI - Sve više Srba ih koristi!

Domaćice na Zapadu već odavno su usvojile naviku sakupljanja kupona kako bi kupovale proizvode po sniženim cenama. Sličan trend se primećuje i u Srbiji, gde se sve više ljudi okreće aplikacijama lojalnosti radi ostvarivanja različitih pogodnosti prilikom kupovine. Prema rečima rukovodioca korporativnih komunikacija Marije Kojčić, više od milion i po ljudi u Srbiji koristi aplikaciju lojalnosti jednog velikog trgovinskog lanca.

Ušteda zahvaljujući programima lojalnosti

Iako se često čuje o akcijama i popustima, građani su svesni da u većini slučajeva uštede nisu značajne. Ekonomisti ističu da ušteda obično ne prelazi 4 do 5 procenata, ali istovremeno naglašavaju da lojalni kupci donose veću vrednost prodavcima u poređenju sa novim kupcima, čije privlačenje može biti veoma skupo.

Benefiti za potrošače i prodavce

Programi lojalnosti omogućavaju kompanijama da prikupe podatke o potrošačima i prilagode ponude prema njihovim potrebama i finansijskim mogućnostima. Ovo često rezultira pristizanjem različitih ponuda i popusta, a prema rečima profesora Ekonomskog fakulteta Gorana Petkovića, kupci ponekad imaju iluziju da ostvaruju značajne uštede.

Uticaj na potrošačku korpu

Iako se često ističe da bi više uštedeli moramo više i da potrošimo, važno je napomenuti da se poslovanje unapređuje ne samo programima lojalnosti, već i drugim vrstama akcija koje motivišu i postojeće i nove potrošače da obavljaju kupovinu. Prema rečima Marije Kojčić, potrošači vrlo cene ovu vrstu programa lojalnosti i vraćaju se zbog kupona i popusta koje nude.

Uz sve navedeno, jasno je da aplikacije lojalnosti imaju značajan uticaj na ponašanje potrošača i unapređenje poslovanja trgovaca, čime postaju neizostavan deo savremene trgovine.

BONUS VIDEO: