Svetske kompanije traže dobavljače iz Srbije i regiona
IZVOR: Republika - 17.04.2024 | 14:57
U Beogradu je danas održana „InterConnect“ konferencija koja je na jednom mestu okupila predstavnike 18 međunarodnih i više od 80 domaćih kompanija iz industrija metala, gume, plastike i mašinstva, s ciljem da naše firme ali i preduzeća iz regiona, postanu deo dobavljačkih lanaca velikih evropskih i svetskih kupaca.
InterConnect organizuju Privredna komora Srbije i kompanija Convestenics, uz podršku Projekta „Velika mala privreda" koji finansira USAID, a sprovodi ACDI/VOCA.
„InterKonekt“ konferencija, prerasla je u svojevsrsnu platformu koja na najpraktičniji način približava srpske i kompanije iz regiona Zapadnog Balkana evropskom tržištu i uključuje ih u lance dobavljača, izjavio je Mihailo Vesović, direktor Sektora za strateške analize, usluge i internacionalizaciju u Privrednoj komori Srbije.
„Veoma je važno da se Srbija i Zapadni Balkan predstave kao region koji pruža odgovor na pitanje s kim ćemo sarađivati i ko će biti deo naših lanaca dobavljača, koje su te pouzdane kompanije koje će na vreme i sa pravom cenom moći da isporučuju opremu i delove za velike kupce, pre svega za evropske kupce ali i globalno“, izjavio je Vesović.
Prema njegovim rečima, srpske i kompanije iz regiona, pored tradicije i iskustva koje imaju, stranim kupcima mogu da pruže i tehnologiju, kao i brzinu i kvalitet isporuke robe.
„Na ovaj način želimo da približimo i spustimo na konkretan teren poslovnih odnosa ono što je u ovom trenutku najvažnije, a to je da nađemo pravo mesto za srpsku i regionalnu privredu u okviru evropske ekonomije“, poručio je Vesović.
Kristofer Hil, ambasador Sjedinjenih Američkih Država u Srbiji kaže da „InterKonekt“ konferencija daje mogućnost povezivanja srpskih kompanija iz sektora mašinstva i opreme sa kompanijama iz Evrope zainteresovanim da kupe srpske proizvode.
„Činjenica je da će Srbija biti deo Evropske unije, a pripreme za to nisu samo političke, već moraju biti i ekonomske. I ovde se ne radi o politici, već o činjenici da kompanije u svetu žele da skrate svoje lance snabdevanja i da sve što im je potrebno za proizvodnju nabave sa bližih destinacija. Srbija ima bogatu tradiciju mašinske industrije i ova inicijativa treba da informiše inostrane kompanije o ponudi Srbije u tom sektoru. Najvažniji posao Američke ambasade u Beogradu i Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID) je da pomognemo Srbiji da postane deo Evropske Unije“, istakao je Hil.
Matijas Loidold, direktor kompanije Convestenics, kaže da je današnji događaj okupio na jednom mestu dobavljače i ponuđače sa fokusom na najvažnije industrijske sektore u Srbiji kao što su metalska industrija, mašinska, plastičarska i gumarska.
„Kada okupimo zajedno na jednom mestu dobavljače i ponuđače to jeste najbolji način da privreda u regionu funkcioniše“, istakao je Loidold.
Konferencija je okupila 18 međunarodnih kompanija koje su potencijalni kupci i koji imaju potrebu da pronađu dobavljače iz neposrednog okruženja i u ovom regionu vide priliku za to. U hotelu „Hilton“ planirano je više od 200 B2B sastanaka sa 85 kompanija iz Srbije i regiona.
Uve Akerman (Uwe Ackermann), potpredsednik Sektora za nabavke kompanije PUREM (Nemačka), navodi da su kao kompanija prisutni po drugi put na „InterKonektu“ u Beogradu. Objašnjava da „Purem“ zapošljava više od 10.000 radnika i ima godišnji obrt od preko 6,5 milijardi evra.
„Forum je izuzetna prilika da održimo ranije ostvarene kontakte i stvorimo nove sa kompanijama i dobavljačima, i prilika da proširimo našu saradnju na druge dobavljače i ostvarimo još bolju saradnju u Srbiji“.
Zoran Novaković, iz kompanije „TPV Šumadija“ navodi da su učestvovali na „InterKonektu“ i prošle godine kada su se povezali kao dobavljači sa partnerima iz inostranstva, a očekuje da će na ovogodišnjem događaju ostvariti nove kontakte i dogovoriti poslovnu saradnju.
Vlastimir Vuković, predsednik Izvršnog odbora NLB Komercijalne banke, kaže da su mala i srednja preduzeća „srce i suština“ ekonomije svake zemlje, ističući značaj društvene odgovornosti svih kompanija i ulaganja u zelenu transformaciju privrede.
„InterKonekt“ konferencija traje dva dana, pored bilateralnih sastanaka su planirane i posete predstavnika međunarodnih kompanija domaćim preduzećima širom Srbije.