"MOJ SIN JE BIO NA POGREŠNOM MESTU U POGREŠNO VREME"! Užičanin (15) povređen zbog iste greške kao Đole pre 6 meseci
IZVOR: Republika - 14.05.2024 | 01:30
Prosečno godišnje nastrada pet uglavnom mladih osoba od strujnog udara iz kontaktne mreže, najčešće tokom penjanja na vagone
Užički dečak zadobio je teške opekotine kada se popeo na voz na železničkoj teretnoj stanici u Krčagovu. Ovaj slučaj podsetio je na stradanje šesnaestogodišnjeg Đorđa Ilića iz Šapca prošle godine na pruzi u Valjevu.
Majka Đorđa Ilića, Nataša, istakla je da je obdukcija tela njenog deteta pokazala da je preminuo od posledica povreda zadobijenih velikim električnim naponom i da je istraga tu završena, zaključivši da je reč o nesrećnom slučaju.
Nesrećan slučaj ili neoprez?
Nataša je izrazila sumnju da se njen sin zaista popeo na vagon, naglašavajući da je dovoljno bilo da se nađe u delu gde je visoki napon kako bi nastradao. Istraga je utvrdila da je dečak bio na pogrešnom mestu u pogrešno vreme, ali majka je izrazila čuđenje zbog toga što je njen sin kasno uveče sam izašao da vozi bicikl kod pruge:
- Što sam se više raspitivala i govorila o tome, shvatila sam da nije morao uopšte da se penje na vagone, bilo je dovoljno da se nađe u delu gde je visoki napon i tako nastrada...
Majka maloletnog Đorđa čudila se što je njen sin kasno uveče sam izašao da vozi bicikl i to kod pruge, ali istraga je utvrdila da je u pitanju nesrećan slučaj i da je dečak, kako i ona kaže, "bio na pogrešnom mestu u pogrešno vreme".
Nakon što je i M.B. zadobio teške telesne povrede iz Infrastrukture podsećaju da kroz kontaktnu mrežu iznad pruge prolazi struja jačine 25 hiljada volti i da čak nije potrebno ni da se dodirnu strujni vodovi da bi došlo do strujnog udara.
- Dovoljno je da se samo uđe u strujno kolo, koje može biti i par metara udaljeno od kontaktne mreže. Prosečno godišnje nastrada pet uglavnom mladih osoba od strujnog udara iz kontaktne mreže, najčešće tokom penjanja na vagone - navode.
Infrastruktura železnice Srbije zato ponovo apeluje i upozorava da se ne penje na vagone, da je to najstrože zabranjeno i opasno po život, i da se u stanicama poštuju znakovi upozorenja, jer se takvi slučajevi gotovo po pravilu završavaju tragično.