"PROBLEM" NA MALOJ MATURI: Nastavnik otkrio koji zadatak svim đacima predstavlja ozbiljan izazov!
IZVOR: Republika - 09.06.2024 | 16:05
Prijemni ispit za osmake u Srbiji sve je bliži.
Pred prijemni ispit za osmake u Srbiji, nastavnik matematike Rade Stojić primetio je neke promene u pripremi učenika. Iako su pokazali bolje rezultate na probnom testu iz matematike u poređenju s prethodnim godinama, još uvek se suočavaju s izazovima. Posebno su problematični tekstualni zadaci i geometrija.
Stojić ističe da učenici često greše jer ne razlučuju bitne informacije od nebitnih u tekstualnim zadacima. Navodi primer zadatka u kojem Luka puni bazen vodom iz česme, gde učenici često pogreše u proceni vremena potrebnog za punjenje bazena.
- Recimo, zadatak sa Lukom koji treba da napuni bazen sa česme u dvorištu. Imamo datu zapreminu bazena, kante za točenje i vreme za koliko bi dečak trebalo da obavi posao. Deci je takav zadatak zbunjujuć, iako po prirodi nije, nego deca žure da ga što pre reše i zaokruže pogrešan kružić - kaže nastavnik za Informer.
Zadatak glasi: Luka treba da napuni bazen vodom sa česme u dvorištu. Zapremina bazena je 14.400 litara. Kako bi procenio vreme za punjenje bazena, na istoj česmi napunio je kantu od 5 litara i za to mu je bilo potrebno 20 sekundi. Prema Lukinoj proceni za koliko sati će bazen biti pun?
Dodatno, geometrija predstavlja poseban izazov jer zahteva kreativnost i pažljivo razmišljanje. Međutim, učenici često žele brzo rešiti zadatke, što može dovesti do grešaka.
- Zbirka zadataka iz matematike koju su osmaci kupili još u januaru da bi vežbali i obnavljali gradivo, podeljena je na zadatke za osnovni, srednji i napredni nivo. Dakle, onaj učenik koji ima trojku, neće znati ili će makar pokušati da reši zadatak iz naprednog nivoa, ali će se jako mučiti. To se najbolje vidi na razlomcima i procentima sa kojima, očigledno, đaci nikako da se ‘pomire’. Radi se o tome što oni ne uključe mozak dovoljno, pa iako znaju da urade prost i jednostavan zadatak sa razlomcima, takav isti, ali sa proširenim zahtevima im je teži - objašnjava nastavnik i dodaje:
- Geometrija je sama po sebi kreativna. Tako razmišljaj, tako i radi. Ali, današnji đaci su nekako zbrda-zdola. Sve što može brzo, oni bi uradili. A to je greška. Treba biti skoncentrisan, kao i u govoru. Pazi šta pričaš, pa tako i pazi kako radiš - kaže on.
Nastavnik ističe i nedostatak dodatnih časova ili podrške za učenike, što bi im moglo pomoći u savladavanju ovih izazova. Zbog toga mnogi učenici pohađaju privatne časove matematike kako bi se bolje pripremili za ispit.
BONUS VIDEO: