ČIPS SA SIROM ČISTA OBMANA!


IZVOR: Jelena JOKANOVIĆ - 13.04.2018 | 20:20


Klipsi sa slaninom, a od nje ni traga! Čipsevi, klipsevi i razne druge grickalice koje na ambalaži imaju slike pice, sira, piletine nisu ništa drugo nego marketinški trik kojim proizvođači pokušavaju da namame kupce. Iako piše da su proizvodi sa ukusom ovih dodataka, reč je samo o aromi.

Foto: e-stock/M. RAFAILOVIĆ

Tekst potpisa

SIMBOLIČNA SLIKA

Reporteri Srpskog telegrafa na rafovima su pronašli na desetine takvih proizvoda koji imaju jasno istaknutu sliku omiljenog dodatka, ali kada se okrene poleđina, jasno je da pice, slanine ili hot-doga nema ni u tragovima. Tako "Štarkov" smoki hot-dog sadrži samo smešu sa hot-dog aromom, a smoki pica samo mirisom podseća na italijanski specijalitet.

- Industrija je uspela da izlobira da se na proizvod može staviti slika svega i svačega iako to ne sadrži - Zoran Nikolić, NOPS

Zoran Nikolić iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS) kaže da je industrija izlobirala da se na proizvode može staviti slika svega i svačega iako proizvod realno to ne sadrži.

- Imali smo apsurdnu situaciju da su jagode, jabuke i trešnje stavljali na sapune, posle i na kupke. Onda su se proizvođači sokova pobunili zašto onda to ne mogu i oni, kad u njima zaista ima voća. Tako su i ovde u pitanju samo začini i arome, a nema stvarno sira ili slanine. Jednostavno, industrija je mnogo jaka i danas je sve dozvoljeno, a pravdaju se kako to, zaboga, čine zarad nas potrošača - kaže Nikolić.

MIRIS, A NE UKUS

On napominje da nije najbitnije da nas slika privuče i da kao potrošači moramo biti odgovorni prema sebi.

- Oni su sebi omogućili da to rade, ali na nama je izbor i da čitamo i da razmišljamo šta kupujemo - apeluje potpredsednik NOPS.

Vera Vida iz Centra potrošača Srbije kaže da je zapravo reč o mirisu, a ne ukusu i da bi to tako trebalo i označiti.

- Te slike su stavljene samo da asociraju na ukus, a reč je samo o aromi, ali onda bi trebalo to tako i napisati - zaključuje ona.