SVI PRLJAVI POSLOVI PEKARSKE MAFIJE: Afera "Don don" - ovako Slovenci podmeću drugima!


IZVOR: Ljiljana LUKIĆ - 04.07.2024 | 21:45


Ključni čovek mreže koju je napravila kompanija Aleša Mozetiča bio (i ostao) Srđan Starčević

Foto: Profimedia, Promo foto, Printscreen, Privatna arhiva
SVI PRLJAVI POSLOVI PEKARSKE MAFIJE: Afera "Don don" - ovako Slovenci podmeću drugima!

Slovenačka kompanija "Don don", koja se bavi proizvodnjom pekarskih proizvoda, zarad svog profita perfidnim igrama nastoji da sa domaćeg tržišta istisne konkurenciju. U tu svrhu ova firma, čiji je većinski vlasnik Aleš Mozetič, angažovala je mrežu ljudi koji su u drugim kompanijama, na pozicijama ključnim za odlučivanje o plasiranju robe na rafove trgovina po Srbiji, debelo zarađuju od "Don dona", radeći protiv svih drugih dobavljača.

Oni su, kako svedoče naši dobro upućeni sagovornici, razradili mehanizam pomoću kojeg raznim mahinacijama i spornim radnjama favorizuju "Don don", grubo kršeći tržišna pravila, uslove poslovanja, ali i zakon.

JASNA SPREGA

U vezi s tim, kako je juče pisao Srpski telegraf, istražuje se uloga Srđana Starčevića. On je godinama bio na čelnoj poziciji sektora za nabavku u jednom od najvećih trgovinskih lanaca u Srbiji, a sad je izvršni direktor baš u "Don donu".

- Na poziciji koju je imao Starčević je bio sve i svja po pitanju nabavke robe od proizvođača u kategorijama pekara, mesnih prerađevina, povrća, voća i mogao je, maltene, po nahođenju, svakom da zatvori ili širom otvori vrata. A to, očigledno, košta. Sprega sa "Don donom" bila je jasna svakome ko je upućen u modele poslovanja, pošto su drugi proizvođači iz pekarske industrije takoreći sistematski proterivani iz prodavnica - ispričao je naš sagovornik.

Foto: Profimedia

 

A kako je to rađeno?

- Tokom godina razvijena je mreža saradnika po dubini u trgovinama. Oni onda konkurenciju "Don dona", na primer, uopšte ne iznose na police, već drže u magacinima. I onda tim proizvođačima šalju dopise da im se roba ne prodaje i (li) da je istekao rok, te da moraju da je povuku iz prodaje i (li) da nije dobrog kvaliteta, te da se ubuđa od stajanja... Tako oni trpe štetu, neki stignu čak do katanca na firmama ili pristanu na ponudu da ih "Don don" preuzme, a Slovenci to, manje-više otvoreno, svima nude. Dalje, njihovi ljudi šalju u rukovodstva trgovinskih lanaca dopise u kojima iznose laži da robu drugih proizvođača niko ne kupuje, pa da treba povećati prisustvo "Don dona", iako, u stvari, robu drugih ne iznose ili sabotiraju - priča naš sagovornik.

Na taj način pokrivaju papirima svoje malverzacije:

- S druge strane, rukovodstvo velikih trgovinskih lanaca, gleda samo krajnje rezultate. Kao i svim kompanijama. Ne bavi se terenom. Zato služi srednji sloj menadžmenta, u čijim rukama se zapravo i nalazi realna moć kad su u pitanju odluke od koga se nabavlja roba. Oni su to zloupotrebljavali. Dobavljači su se žalili, ali sve je izgledalo legitimno. Naizgled, jer sve su pokrivali papirima.

MEHANIZAM

Međutim, stvar se otela kontroli i sve je počelo da izbija na videlo:

- Mehanizam primenjen za "Don don" počeli su da primenjuju i na drugu robu. Čak su osnovali svoju agenciju za konsalting za plasiranje robe. Naravno, ne na svoje ime. Na njih su upućivali proizvođače. Ko plati usluge agencije biva dobro plasiran na rafovima. U suprotnom, ostaje u magacinu. Čak su i skidali etiketu pikiranog proizvođača, onog koji praktično ne plaća reket, recimo s jednog proizvoda i stavljali ga na drugi koji je buđav. I onda obaveste da se ne prodaje dobro, da ne zadovoljava standarde i kriterijume trgovine, te da se raskida ugovor... Mnoge firme su tako maltene zakatančene.

Žalbe dobavljača su, dodaje, postajale glasnije i rukovodstva trgovinskih lanaca su počela da obraćaju pažnju na to.

- Kad su shvatili kako taj mehanizam funkcioniše, uhvatili su se za glavu. Zato je Starčević i otišao iz trgovine, naravno u "Don don".

Apanaže i uvećanje imovine

Uočeno je da se Starčevićeva imovina, paralelno s onim što je radio, a o čemu je juče pisao Srpski telegraf, uvećavala ogromnom brzinom.
- Toliko da je ušao u građevinski biznis i gradi zgrade po Beogradu. U našim trgovačkim krugovima pominjalo se, međutim, da je njegova godišnja apanaža od raznih dobavljača dostizala 500.000 evra. I opet, naivni će reći da je to slučajnost, upućeni nešto drugo, "Don don" je nezadrživo osvajao police trgovinskih lanaca širom Srbije, dok su drugi mogli da budu srećni ako dobiju makar parčence tog prostora - ispričao je naš sagovornik.

Nema odgovora od prozvanih

Na konkretna pitanja koja smo mu poslali preko mejla kompanije "Don don", ali i porukom na njegov mobilni broj, Srđan Starčević nam je kratko odgovorio:
- Nemam nameru da odgovaram na ove izmišljotine i gluposti.
Drugi dan zaredom odgovore nam nisu poslali ni iz "Don dona".

BONUS VIDEO