JAJA SPECIJALNO ODGAJANA ZA GIBANICU?! Plasirali potpunu izmišljotinu da bi čerupali narod!
IZVOR: Republika - 22.10.2024 | 23:09
Naveli da postoji proizvod koji je specijalno odgajan za pitu sa sirom
Čega sve ljudi neće da se dosete da bi opravdali bezobrazno visoku cenu osnovnih životnih namirnica. To je pitanje na koje ćemo vam sada odgovoriti.
Tako firma "Agro - Đole doo", kao jedan od svojih proizvoda, reklamira "jaja za gibanicu" (eggy), a čija je cena čak 309,99 dinara za 10 komada.
Primera radi, jaja koja se prodaju u okviru akcije najbolja cena koštaju 11 dinara komad, što je gotovo tri puta jeftinije nego pomenuta "jaja za gibanicu". Uostalom, šta je to što neka jaja preporučuje da su baš za gibanicu, a druga, recimo ova od 11 dinara po komadu, ne? I da li je ovde posredi klasična obmana potrošača, a sve da bi se opravdala nerealna cena ove osnovne životne namirnice.
INSTINKT
Poslali smo sva ova pitanja pomenutoj firmi, a odgovor je, narodski rečeno, da padneš sa stolice. Kažu da oni nikog ne obmanjuju, jer na proizvodu može da piše za šta se koristi (znači nisu specijalna baš za to, kao što zvuči), a cena je opravdana, slušajte sad, kraljevskim tretmanom koji imaju kokoške?!
- Naime, kako je već poznato, jaja se stavljaju u promet pod oznakama 1RS (slobodan uzgoj), 2RS (podni uzgoj) i 3RS (kavezni uzgoj). "Jaja za gibanicu" pripadaju oznaci 2RS, dakle potiču s farmi iz podnog uzgoja. Podni način čuvanja koka podrazumeva zapravo pravi "kraljevski tretman" jer obezbeđuje bolji kvalitet života koka nosilja i doprinosi njihovoj opštoj dobrobiti. Koke se kreću slobodno po unutrašnjosti farme, bez prisustva kaveza, čime se pospešuje njihov prirodni instikt za istraživanjem i kljucanjem. Jaja nose u gnezdima koja su prilagođena njihovom izvornom obliku sa zatamnjenim prostorom za nošenje i podlogom koja podseća na travu ili slamu - navode iz firme "Agro - Đole".
Cena jaja (komad)
Najbolja cena 11
Standardna cena u marketima 20-25
"Agro-Đole" 30,99
* u dinarima
Takođe, dodaju i da se njihovim kokama svakodnevno daje sveža detelina, čime se omogućava povećan unos celuloze (da, ovo sad zvuči kao da se razlaže ishrana profesionalnog sportiste).
- "Jaja za gibanicu" se razlikuju od kaveznih jaja po tome što imaju intenzivno žutu boju žumanca. Kako smo navikli da izgleda jedna prava domaća gibanica ili domaća pita, ova jaja su idealna za njihovu pripremu, kako i stoji na deklaraciji proizvoda, a sve to u skladu s Pravilnikom o deklarisanju, označavanju i reklamiranju hrane. Naime, na osnovu člana 15 ovog pravilnika, naziv hrane može biti uobičajeni naziv ili opisni naziv hrane, čemu i pripada naš artikal "Jaja za gibanicu" i shodno tome ni po kom osnovu ne mogu dovesti potrošača u zabludu - dodaju iz ove firme.
Jasno vam je, dragi čitaoci, dakle, o čemu se radi, ali idemo dalje...
Foto: Foto promo
PODNI UZGOJ
I sad dolazimo i do cene. Navode iz pomenute kompanije, koja nas grubo pravi budalama, da je razlika između načina čuvanja koka nosilja posledično vezana i za tržišnu cenu jaja:
- Podni uzgoj zahteva posebne načine čuvanja koka nosilja, a najbitniji se ogleda u smeštajnim kapacitetima, ishrani koka nosilja, načinu prikupljanja jaja. Prema pravilniku o dobrobiti životinja, s obzirom na to da se radi o obogaćenom sistemu čuvanja živine, broj koka u podnom sistemu je daleko manji nego u intenzivnom živinarstvu kojima pripada kavezni sistem čuvanja obeležen oznakom 3RS. S tim u vezi, odgovor na pitanje o ceni ovih jaja leži upravo u razlici cene tretmana i ishrane.
Foto: Facebook
Bruka i sramota! Dalji komentar, pretpostavljamo, nije potreban.
Odgovorili su nam na pitanja koja smo poslali, ali bolje da nisu.
Gavrilović: Sve rade onako kako njima odgovara
Za Dejana Gavrilovića iz udruženja za zaštitu potrošača Efektiva nema dileme, reč je o klasičnoj obmani.
- Oni pogrešno tumače taj član 15 zakona, onako kako njima odgovara. To što se kaže opisno, opisno ne znači da može da bude obmanjujuće. Oni ne mogu da utvrde da li je neko jaje baš za gibanicu, a koje nije. Jedini argument im je da su jaja žuća, ali to nema veze, to nije argument. Uveren sam da se radi o obmanjujućem oglašavanju - navodi Gavrilović.
Dalje, dodaje, sporan je i momenat u kojem navode kraljevski tretman.
- Ako kraljevski tretman za koke podrazumeva da šetaju slobodno po dvorištu, što onda sve druge stvari koje imaju taj pridev kraljevsko podrazumevaju. Dakle, krši se zakon o oglašavanju jer ne tvrdi se eksplicitno, nego kaže moguće da će obmanuti potrošače, a ovde postoji to. Obmanjujuća poslovna praksa koja navodi potrošača da donese posebnu ekonomsku odluku, da kupi nešto što nije to što misli da jeste - kaže Gavrilović za Srpski telegraf.