SRAM VAS BILO, RBA BANKARI! MALTRETIRALI STE ŽENU OD 86 GODINA! Hod po mukama penzionisane profesorke (86) zbog Rajfajzena


IZVOR: Katarina BLAGOVIĆ - 30.10.2024 | 04:30


Dr Gordana Mitić Jovanović nekoliko puta bez razloga i tuđom krivicom morala da odlazi u ekspozituru

Foto: ST/P. DIVAC
SRAM VAS BILO, RBA BANKARI! MALTRETIRALI STE ŽENU OD 86 GODINA! Hod po mukama penzionisane profesorke (86) zbog Rajfajzena

Malo šta može tako čoveka da iznervira kao kad vidi/čuje/pročita da se neko s nipodaštavanjem odnosi prema starijim osobama. Baš to je uradila Rajfajzen banka jednoj svojoj korisnici dr Gordani Mitić Jovanović (86) iz Beograda kada je trebalo da izvadi novu karticu.

Kako je napisala ova profesorka u penziji, nju su službenici banke obaveštavali da joj je kartica gotova, a nije bila, i žena je uredno u tim godinama dolazila u banku, da bi joj na licu mesta rekli da je došlo do neke zabune i tako više puta. Muke kroz koje je prošla podelila je u otvorenom pismu.

- Slučaj je hteo da sam 12. oktobra svoju kreditnu karticu zaboravila na kasi apoteke kupujući lekove. Apotekarke su prijavile slučaj Rajfajzen banci i ja sam 14. oktobra pristupila u banku i pokrenut je postupak izdavanja nove kartice. Tom prilikom mi je rečeno da će nova kartica biti u banci 18. oktobra posle podne. Otišla sam tamo, ali uzalud, kartica nije dostavljena ekspozituri u Makenzijevoj ulici - piše dr Gordana Mitić Jovanović u objavi u Politici i dodaje:

- U subotu 19. oktobra primila sam poruku preko telefona da je kartica gotova i da mogu otići da je podignem. U ponedeljak 21. oktobra ponovo sam otišla u banku i dobila informaciju da karticu nisu primili, već samo odluku o zameni. Koristeći mogućnost da odgovorim banci na poruku koja mi je poslata, zamolila sam ih da budu odgovorni, da s mojih 86 godina nije baš jednostavno bespotrebno ići više puta u banku i onda otkrila da banka ne prima odgovore klijenata na sopstvene poruke. Imam suviše godina da bih sada menjala banku i ovo je jedini način da protestujem zbog neposlovnog ponašanja.

Objavili poverljive podatke klijenata

O Rajfajzen banci se u negativnom kontekstu pisalo u nekoliko navrata. Jedan od najbizarnijih je kada su javno objavili podatke svih klijenata (i njihovih vozila), navodeći koje su automobile kupovali, od koga i za koliko novca. To se odnosilo na transakcije obavljene preko Kredi agrikol lizinga, a nakon što je Rajfarzen (RBA) preuzeo poslovanje Kredi agrikol banke u Srbiji.

O ovome su danima brujale društvene mreže, a nezadovoljni građani su se redom javljali beogradskim redakcijama da iskažu nezadovoljstvo ovakvim skandaloznim propustom.

Pitanja su poslata na mejl adresu uprave Rajfajzen banke, ali odgovor nije stigao do naznačenog roka, kao ni do zaključenja ovog broja Srpskog telegrafa i "Potrošačke patrole". 

Našoj čitateljki iz Obrenovca zbog ove banke umalo nije propao put u Italiju

Srpski telegraf pisao je svojevremeno i o opštem rasulu nakon spajanja Rajfajzen banke i Kredi agrikola, kada je i nastala RBA grupacija u Srbiji. Evo kako je to tada opisala jedna naša čitateljka...

- Kada sam dobila obaveštenje o tome da se moja banka pripaja Rajfajzenu i da treba da dođem da preuzmem novi broj računa, logično pitanje je bilo šta se dešava s postojećim računima i karticama. Na pitanje upućeno mom bankarskom službeniku da li treba da vadim nove kartice, rečeno je da nema potrebe za tim, da će stare kartice biti zamenjene kad isteknu, te da ću moći normalno da ih koristim, bez ikakvih problema. Jedino, kako su mi rekli, treba da imam na umu da je sada broj mog računa drugačiji i da to više nije onaj koji je ispisan na kartici - ispričala je Jelena M. iz Obrenovca (svi podaci poznati redakciji).

Nakon nekoliko meseci Jelena se spremala za put u Rim i trebalo je da kupi karte za koncert u Italiji preko aplikacije u koju su se unosili podaci s kartice. Kada je pokušala to da uradi, videla je da je nemoguće, a onda se setila i zbog čega.

- Nakon što sam posle ne znam više kog pokušaja ukucavanja broja kartice videla da nešto nije kako treba, kroz glavu mi je prošla rečenica koju su mi izrekli u banci: "Moći ćete normalno, kao i do sada, da koristite vaše kartice." Setila sam se da mi niko u banci uoči pripajanja Rajfajzenu nije ni napomenuo da može doći do ove situacije, pa sam se uputila u Rajfajzen. Ispričala sam šta mi se desilo, a tamo me je dočekao odgovor da je "prosto tako" i da je jedino što oni mogu da urade da podnesu zahtev za izdavanje nove kartice, za koju sam naglasila da mi je hitno potrebna.

Kako navodi naša čitateljka, to je bilo 10. avgusta i rečeno joj je da će joj kartica stići u poslovnicu banke u Obrenovcu i da će moći da je preuzme 16. avgusta:

- Ne treba ni da napominjem da banka radi do pola pet svakog radnog dana, a da ja radim u Beogradu do 17 časova i da nemam mogućnost da dođem do tog vremena, što znači da moram da uzmem slobodan dan kako bih došla da preuzmem karticu. Računajući da će stvari biti rešene, platila sam avionske karte i smeštaj u Rimu zbog koncerta i ostalo je još samo da preuzmem svoju novu viza karticu i završim kupovinu tih karata preko aplikacije. U sredu 16. avgusta sam došla po nju, ali samo su mi rekli kartica nije stigla.

Bankarska službenica je, priča dalje naša sagovornica, tada sela za računar, ukucala Jelenine podatke i rekla lakonski da je kartica i dalje u izradi.
Srpski telegraf i tada je banci slao pitanja, međutim, nikakav odgovor nismo dobili.