VESIĆ: Odgovorne za tragediju u Novom Sadu tražiti među investitorima i projektantima


IZVOR: Republika - 07.11.2024 | 22:04


Vesić navodi da prema Zakonu o planiranju i izgradnji nadležni za izdavanje građevinskih dozvola ne ulaze u tehničku specifikaciju, već proveravaju da li su ispunjeni svi uslovi, odnosno da li je ispoštovan zakon

Foto: ST/Dragan Kadić
VESIĆ: Odgovorne za tragediju u Novom Sadu tražiti među investitorima i projektantima

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture u ostavci Goran Vesić izjavio je večeras da odgovorne za tragediju u Novom Sadu treba tražiti među investitorima i projektantima, ali i onima koji su izvodili radove i vršili nadzor na rekonstrukciji železničke stanice u tom gradu.

Vesić navodi da prema Zakonu o planiranju i izgradnji nadležni za izdavanje građevinskih dozvola ne ulaze u tehničku specifikaciju, već proveravaju da li su ispunjeni svi uslovi, odnosno da li je ispoštovan zakon.

- To je uradilo ministarstvo i s te strane niko od mojih prethodnika ni na koji način nije mogao da bude uključen u projektovanje i izvođenje radova, jer to je posao investitora. U mom mandatu je izdat samo jedan dokument - konačni projekat za izvođenje radova, koji čak ni ne odobrava ministarstvo i odobren je kompeletan projekat, što takođe nije u nadležnosti ministarstva - objasnio je Vesić u razgovoru za Juronjuz.

Na pitanje ko je odgovoran za izbor kompanija koje su radile na projektu, Vesić navodi konzorcijum kineskih kompanija - China Railway International Company i China Communications Construction Company.

- One su prema ugovoru iz 2017. godine izvođači radova, investitor je Infrastrukutra železnice Srbije, a finansijer je resorno ministarstvo. Prema tom ugovoru, oni biraju podizvođače - rekao je Vesić.

Konzorcijum kinsekih kompanija izabran je 2017. na osnovu međudržavnog ugovora, a Vesić ističe da je China Railway International Company svetski lider u izgradnji železničke infrastrukture.

Kako dodaje, ''projektant nikada ne može predvideti sve, pogotovu kada su u pitanju stari objekti''.

- Kada izvođač, radeći na terenu, vidi da je situacija drugačija nego što je u projektu, on ima obavezu da zaustavi radove i obavesti nadzor, a onda nadzor mora da pozove projektanta da se uradi dodatni projekat - kazao je Vesić.

Vesić ističe da Srbija nedovoljno održava javne objekte, ali da je posao Infrasturkutre železnice Srbije bio da nagleda rad Železničke stanice u Novom Sadu još od 1964. kada je ona izgrađena.

Novosadska železnička stanica je, prema njegovim rečima, trenutno zatvorena, a u toku je provera kompletne statike celog objekta.

Zbog urušavanja nadstrešnice na Železničkoj stanici u Novom Sadu 1. novembra poginulo je 14 osoba, a teško povređeno još tri.

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić podneo je u utorak ostavku na tu funkciju.

BONUS VIDEO: