DVOSTRUKI ARŠINI FABRIKE AUTOMOBILA "KIJA": Povukli vozila iz SAD zbog neispravnih jastuka, U SRBIJI NEĆE!
IZVOR: - 13.06.2018 | 05:42
Južnokorejski proizvođač automobila "Kija" povlači 507.000 vozila u Americi zbog neispravnosti vazdušnih jastuka. U Srbiji pak svi automobili ove marke ostaju u prodaji, a neće prolaziti ni dodatne kontrole. Kako za Srpski telegraf navode u ovoj kompaniji, opoziv vozila zbog kvara odnosi se samo na SAD, dok Srbija po tom pitanju nije dobila nikakve instrukcije.
ČETIRI SMRTNA SLUČAJA
Ipak, posredi je nimalo bezazlen kvar. Četiri smrtna slučaja u Americi bila su prijavljena kao posledica toga što se vazdušni jastuci u automobilima hjundai i kija nisu aktivirali u trenutku sudara. Američka agencija za bezbednost u saobraćaju pokrenula je istragu u martu i problem je lociran na vazdušnim jastucima, kod kojih je primećen kratak spoj, zbog kojeg se u trenutku sudara nisu aktivirali.
"Hjundai" je u februaru zbog toga povukao skoro 155.000 automobila, modela sonata, a "Kija" je sad morala čak pola miliona, i to modele forte, proizvedene u razdoblju od 2010. do 2013. godine, optimu (2011-2013), optimu hibrid (2011-2012) i sedonu, kod kojih postoji mogućnost kratkog spoja.
"Kija" još nema rešenje za taj problem, ali u kompaniji ističu da na tome intenzivno rade sa dobavljačem za delove. Kako kažu, nadaju se da će rešenje imati do kraja jula.
NEMA RAZLOGA ZA BRIGU
U predstavništvu "Kija" u Srbiji odgovaraju da od centrale "Kija motors korporejšn" nisu dobili nikakav zahtev za opoziv vozila po osnovu ovog kvara i da se povlačenje odnosi samo na vozila prodata u SAD.
4 smrtna slučaja u Americi prijavljena zbog neaktiviranja vazdušnih jastuka
- S tim u vezi ne postoji razlog za pozivanje vlasnika kija vozila prodatih u Srbiji da vanredno posećuju servise. Ukoliko takav zahtev dobijemo od "Kija motors korporejšn", svakako ćemo obavestiti naše stranke i postupiti u skladu s instrukcijama da bismo zaštitili bezbednost vlasnika naših vozila, što nam je prioritetni cilj i zadatak - navode u "Kija motors Adrija grupi".
Foto: Tanjug/F. KRAINČANIĆ
Goran Papović, predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS), kaže da ga ovakvo postupanje ne čudi jer se ranije dešavalo i to da određeni automobili koje američko tržište odbaci završe kod nas.
- Za američko tržište postoje određeni standardi. U slučaju da je utvrđen kvar koji ugrožava bezbednost putnika, kompanija bi i u Srbiji trebalo da pozove klijente da provere ispravnost vozila. Nekad se dešava da kompanije to rade i zarad sopstvenog imidža. Izmisle kvar da bi pozvali potrošače da baš kod njih ispitaju sigurnost, tako se pokažu kao odgovorna kompanija i povrate poverenje klijenata - dodaje Papović.