POZNATI BRENDOVI "ZABORAVILI" NA POPUSTE U SRBIJI: Srbe deru, a Hrvatima sniženja i do 70 odsto
IZVOR: - 20.06.2018 | 05:33
U Evropi rasprodaja, a kupce u Srbiji deru! Poznati brendovi zara, mango, H&M, masimo duti, berška već su snizili cene svoje robe do 70 odsto u svim evropskim metropolama i u Hrvatskoj, ali ne i u radnjama u Srbiji. Tako, za razliku od Evropljana, naši potrošači iste komade odeće plaćaju znatno skuplje od Evropljana jer su kod nas uglavnom i dalje na snazi popusti od 20 do 30 odsto, a i tamo gde na izlogu čak i piše 50 odsto najčešće je o reč nekoliko sniženih artikala.
NEMA KONKURENCIJE
- Sramota je što potrošači u Srbiji očigledno nikada neće moći da kupuju kvalitetnu garderobu po niskim cenama kao u ostalim gradovima Evrope i sveta. U SAD takođe postoje veliki popusti poznatih modnih kuća. U Briselu sam nedavno video kvalitetne pantalone za pet evra, naravno, na sniženju od čak 80 odsto. Tako nešto u Beogradu prosto nije moguće. Ovde su maksimalna sniženja do 50 odsto, a i to je uglavnom obmana - kaže Zoran Nikolić, zamenik predsednika NOPS.
U svim svetskim metropolama najveća sniženja su oko novogodišnjih praznika i tokom letnjih godišnjih odmora, kad se najviše i šopinguje, ali ovo pravilo očigledno ne važi i za Srbiju.
Veliki brendovi u Srbiji mogu da rade šta žele jer nemaju konkurenciju
Zoran Nikolić, NOPS
Foto: ST/D. KADIĆ
Za mala sniženja, odnosno visoke cene u brendiranim prodavnicama u Beogradu, kriv je nedostatak konkurencije na domaćem tržištu, smatraju u NOPS.
- Velike kompanije poput "Manga", "Zare", "Stradivarijusa" u Srbiji mogu da rade šta žele jer nemaju konkurenciju. Čak i ako odluče da uopšte nemaju letnje rasprodaje, niko im ništa ne može. To je nepravda prema potrošačima, koji onda odlaze u Hrvatsku, Mađarsku ili druge zemlje regiona kako bi kupovali kvalitetne, a jeftine stvari u toku letnjih rasprodaja - naglašava Nikolić.
Foto: ST/D. KADIĆ
NAVLAKUŠA
Sniženja do 50 odsto su, prema njegovim rečima, čista navlakuša.
- Kad uđete u radnju poznatog brenda i vidite u izlogu da je sniženje do 50 odsto, pomislite da su svi artikli sniženi. Međutim, ispostavi se da je snižena jedna, dve ili nijedna stvar. Većina je na 10, 20 ili 30 odsto. Kompanije ne smeju da ističu popuste, a da ne napišu iznad svakog artikla koliko je snižen, to je zabranjeno Zakonom o zaštiti potrošača - kaže Nikolić.
Tim povodom poslali smo pitanja i poznatim firmama, ali do zaključenja ovog broja odgovore nismo dobili.
Drastične razlike u cenama |
||
---|---|---|
MANGO do 70% | ||
Proizvod | Cena u Hrvatskoj | Cena u Srbiji |
Letnja haljina | 55 kuna (877 dinara) | 1.690 dinara |
Majice kratkih rukava | 26 kuna (416 dinara) | 1.490 dinara |
Pantalone | 70 kuna (1.120 dinara) | 1.790 dinara |
H&M 50% | ||
Pantalone | 80 kuna (1.280 dinara) | 2.199 dinara |
Majice kratkih rukava | 20 kuna (320 dinara) | 1.199 dinara |