Prodavci deru građane napumpanim cenama: ROL-VIRŠLA NAJVEĆA PLJAČKA


IZVOR: E. S. T. - 22.06.2018 | 04:42


Rol-viršle za samo 50 dinara! Ova ponuda jednog beogradskog prodavca šokirala je građane jer skoro da nije bilo onoga ko nije upitao kako li mu se isplati. Međutim, kako nam je prodavac otkrio, čak je i ova cena rol-viršle oko četiri puta veća od nabavne.

Foto: e-stock/M. Marković

Foto: Ilustracija

Naime, jedna viršla u velikim nabavkama trgovce košta svega osam, devet dinara, još tri dinara ih košta kifla, a većina rol-viršli prodaje se po deset puta većoj ceni.

I to nije slučaj samo sa ovim pecivom. Isto je i sa palačinkama, kupus salatom, pomfritom, kao i pićima u restoranima. Paradoksalno, ugostitelji najviše profitiraju na onome što je mušterijama najjeftinije - espresu, limunadi i čajevima.

Samo na šolji čaja kafedžije imaju zaradu od 2.500 odsto jer za ovaj napitak uzimaju 25 puta više novca nego što ga plaćaju u nabavci. Veliki novac zarađuju i na espresu. Iako ta kafa važi za jeftiniju, njeno pravljenje ugostitelje ne košta više od 10 dinara, a naplaćuju je najmanje 120.

Pekare za kiflu i viršlu daju oko 12 dinara, a prodaju ih za 90

Ipak, kako tvrde konobari i šankeri, najskuplja je limunada.
- Leti se najviše naručuje i košta 160, 170 dinara. Pravimo je od pola limuna, što znači da njena realna cena nije veća od 10 dinara - kažu u jednom beogradskom kafiću.
Ugostitelji pak tvrde da u cenu pića i hrane, pored troškova nabavke, uračunavaju plate, zakup lokala i druge troškove koje imaju.

 NABAVNA CENA

MALOPRODAJNA CENA

Hot-dog

 12  90

Palačinka

 12  160

Kupus salata

 8  50

Espreso 

10  150

Čaj 

5  160

Limunada 

10  180

Krigla točenog piva

 50 200 * brojke su u dinarima

S druge strane, Petar Bogosavljević, predsednik Pokreta za zaštitu potrošača, smatra da ugostitelji i prodavci imaju višestruki profit na ovim uslugama.

- Kada se uđe u malo dublju analizu cena koje pišu u menijima, lako se otkrije da su one 10 i više puta veće od nabavnih i proizvodnih. Tačno je da ugostitelji imaju i druge troškove koje moraju da uračunaju, ali formiranje cene mora biti transparentno i jasno obrazloženo, što kod nas nije slučaj - kaže Bogosavljević.