MUKE ZBOG RIGOROZNIJIH TEHNIČKIH PREGLEDA: Prvi dan popadali zbog blata!


IZVOR: - 06.07.2018 | 05:28


Ni mesec dana, koliko je automobil bio u servisu, nije pomoglo jednoj Beograđanki da prođe novi rigorozni tehnički pregled u AMSS. Pala je zbog kočnica, ali su i zadnja svetla dotrajala.

Foto: ST/N. MANDIĆ

Foto: Ilustracija

Prvog dana primene novog pravilnika, čak troje vozača, i to samo u toku jednog prepodneva, kontrolori AMSS su vratili jer su na pregled dovezli prljav, blatnjav automobil.

PRVO SLIKANJE

- Ne možemo da pregledamo vozilo kome od blata ni boju ne vidimo. Auto na tehnički pregled mora doći čist kako bi se videlo da li je oštećen, ima li korozije... Tek kad to proverimo, možemo da nastavimo pregled - priča za Srpski telegraf Predrag Đukić, kontrolor AMSS.

Zato se automobil prvo fotografiše. Pravilo je da bude pet fotografija (prednje, zadnje, leve i desne strane vozila i brzinomera), a ako kontrolor uoči neki nedostatak, obavezno će i njega slikati. To nije zabrinulo Savu Benkovića, na čijem je autu sve kao pod konac.

Foto: Tanjug/M. KAROVIĆ

- Podržavam strože preglede. Pa to je zbog nas, zbog naše bezbednosti. Je l' treba da izađemo na ulicu s neispravnim kočnicama i ubijemo nekoga? - pita Benković.

Pošto su utvrdili da je naoko sve u redu, kontrolori su proverili da li ima opremu za prvu pomoć, pa prešli na pneumatike i pojaseve.

- Proveravamo da li pojasevi blokiraju na potez, pa retrovizore i kako brave otvaraju. A onda ide provera ispravnosti kočnica, sistema za upravljanje i izduvnih gasova, gde je maksimalna dozvoljena vrednost 4,5 - objašnjava kontrolor. Potom se proverava broj motora, nivo ulja, kako stoji akumulator...

Ne možemo da pregledamo auto kome od blata ni boju ne vidimo

Predrag Đukić, kontrolor AMSS

PREGLED POLA SATA

Za razliku od ranijih pregleda, novi moraju da traju pola sata, a za teretna vozila 45 minuta, što znači da se svaki detalj pomno proverava.

- Vozačima nikako nećemo tolerisati neispravnost kočionog sistema, uređaja za upravljanje, davanje svetlosne signalizacije i dubinsku koroziju vozila - dodaje kontrolor AMSS.

Foto: ST/N. MANDIĆ

PREGLED KORAK PO KORAK
1. fotografisanje (prednje, zadnje, leve i desne strane vozila i brzinomera)
2. provera opreme vozila
3. kontrola pneumatika
4. provera pojaseva, retrovizora, brava, brisača
5. kontrola ispravnosti kočnica, sistema za upravljanje i merenje izduvnih gasova
6. provera motora, nivoa ulja, akumulatora...
7. provera svetlosne signalizacije
ŠTA NE PROLAZI
- Neispravne kočnice
- Neispravni sistem za upravljanje
- Neispravna svetlosna signalizacija
- Neispravni brisači
- Dubinska korozija (oštećenja šasije)
- Oštećena ili nečitljiva identifikaciona oznaka vozila