U BEOGRADU SVAKOG DANA NESTANU DVA AUTOMOBILA: Lopov ukrade golf i reno za 20 SEKUNDI!
IZVOR: Miloš Ž. LAZIĆ - 09.07.2018 | 05:42
U Srbiji se najviše kradu folksvagenovi automobili, dok je reno, posle višegodišnje dominacije, pao na drugo mesto. Na meti lopova su i audi, BMW i opel. Najviše se kradu vozila srednje klase, a godišnje nestane između 20 i 25 limuzina skupljih od 25.000 evra. Prema statistici, u Beogradu svakog dana u proseku nestane 2,4 vozila, a po broju krađa smo na začelju Evrope.
Moderna tehnologija
Kradljivci automobila su najinteligentniji lopovi. Oni stalno izmišljaju nove načine krađe, koriste internet i uče kako da za što kraće vreme dođu do vozila.
Boško Sekulović, v. d. šefa Odseka za suzbijanje delikata na motornim vozilima u Policijskoj upravi za grad Beograd, kaže da trka između lopova i policajaca traje bez prestanka i dodaje da je od početka godine uhapšeno 20 kradljivaca automobila. U odnosu na isti period 2017, ove godine je broj krađa smanjen za 28 odsto.
Foto: <a href="http://www.profimedia.rs" target="_blank">www.profimedia.rs</a>
- Kola kradu i sitni lopovi i narkomani, koji ih često ostave kad potroše gorivo, ali i ozbiljne, dobro organizovane ekipe. Moderni alati za krađu koštaju i do 30.000 evra. Onaj ko toliko uloži očekuje i veliki profit - kaže Sekulović.
800 hiljada automobila godišnje se ukrade u Evropi i zaradi 15 milijardi evra
On dodaje da vrhunski lopov može da ukrade automobil za 20 sekundi, a da se koristi najmodernija tehnologija, takozvana bezkontaktna krađa.
- Neko ko uloži 30.000 evra u alat očekuje makar duplu dobit. Neka ukrade 50 vozila godišnje, a na svakom zaradi po 2.000 evra, u igri su ogromne svote novca - objašnjava Sekulović.
Neophodna zaštita
Krađe automobila su specifične jer policija kreće od nule. Nema lica mesta, pa tako nema ni uviđaja koji može da pomogne policajcima.
Foto: youtube.com/TestAutomobila
- Mi krećemo od nule, oštećeni zna da je automobil nestao između 21 sat, kad se parkirao, i sedam sati ujutru, kad je krenuo na posao. Na tom mestu su već parkirana druga kola. Snimci kamera za video-nadzor su često lošeg kvaliteta i nejasni. Ljudi zato treba da obezbede svoja vozila, bolje bilo kakva zaštita nego nikakva. Tu je mehanička zaštita, skriveni prekidači, alarmi. Lopovi će uvek pre izabrati automobil koji ima slabiju ili nema nikakvu zaštitu - kaže Boško Sekulović.