Biće borbe za ćevape, pola kila 150 dinara
IZVOR: M. LESKOVAC - 15.10.2018 | 05:23
Dugački redovi, guranje laktovima i trka kolicima do frižidera sa mesom - slika je koju već od danas ponovo možemo da očekujemo u "Lidl" radnjama. Samo što će umesto piletine sada krenuti jagma za ćevapima.
Pola kilograma svežih ćevapa od junećeg i svinjskog mesa po ceni od svega 150 dinara deo je nove "Lidlove" akcije sniženja koja će trajati do 17. oktobra. O neverovatnom stampedu koji je nastao zbog jeftine piletine i dalje se priča, pa nije teško pretpostaviti da će slična trka uslediti za sniženim ćevapima.
Mislim da će se sada pokazati da ima prostora za spuštanje cena na tržištu, Vladana Hamović, ekonomista
Ekonomista Vladana Hamović ovakvu navalu objašnjava inače visokim cenama mesa u prodavnicama.
- Meso je kod nas dosta skupo. Dovoljno je pomenuti da je cena govedine otišla na 850 dinara, a riba, koja je nekada bila dostupna i za običan narod, sada je paprena. Mislim da će se sada pokazati da ima prostora za spuštanje cena na tržištu - ocenjuje Hamovićeva.
Nije sve, međutim, samo do novca, dodaje Goran Papović, predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije. Kako on objašnjava, meso je upravo jedan od artikala u čiji se kvalitet u Srbiji najviše sumnja, pa su potrošači jedva dočekali dolazak novog proizvođača.
Papović: Nije samo do cene, potrošači su sumnjali i u kvalitet mesa, a "Lidl" ima stroge kontrole
- Prema poslednjim istraživanjima koja smo radili, u meso se najviše sumnja. "Lidl" se predstavio kao kompanija koja garantuje za kvalitet, njihove interne kontrole zaista i jesu stroge, a to je ono što su kupci, naročito kad je meso u pitanju, najviše želeli da čuju - smatra Papović.
I dok će ćevapi ove nedelje biti pandan piletini, jeftine banane biće zamenjene pomorandžama. One će do srede u "Lidlu" biti duplo jeftinije nego u ostalim prodavnicama i koštaće po kilogramu svega 100 dinara.
Kovačević: Mora doći ili do pada postojećih cena ili do usporavanja njihovog rasta
Ekonomista Miladin Kovačević kaže da se stvara oštra konkurencija i da je izvesno smanjenje cena i u ostalim marketima u zemlji:
- Sa većom konkurencijom na tržištu mora doći ili do pada postojećih cena ili do usporavanja njihovog rasta, što je u oba slučaja dobra vest za potrošače.