Ovo je profil prosečnog srpskog kupca
IZVOR: Dragana SIMIĆ - 03.09.2017 | 16:00
Prosečan srpski kupac aktivno traži proizvode na akciji, retko kada kupuje luksuznu robu i sve manje pazari svežu hranu.
Ovo su podaci istraživanja kompanije "Nilsen" koje je pokazalo da je kupovna moć ispitanika u 2017. godini blago porasla u odnosu na prethodnu godinu. Na to pre svega ukazuje i podatak da je poverenje potrošača u ekonomsku situaciju ove godine dostiglo najveću vrednost od kada se meri u Srbiji. Ipak, mesečni izdaci za kupovinu hrane su u padu i, u odnosu na Evropu, i dalje dosta niži.
SAMO NEOPHODNO
Istraživanje je pokazalo i da Srbi troše manje para na svežu hranu u odnosu na prošlu godinu - čak 2.643 dinara manje na mesečnom nivou. Kada je rast cena hrane u pitanju, kupci najčešće reaguju tako što aktivno traže proizvode koji su na akciji, njih 47 odsto, kupuju samo neophodno i smanjuju kupovinu luksuznih proizvoda (40 odsto). Usled viših cena, Srbi manje kupuju deterdžent za veš i sredstva za čišćenje domaćinstva, sveže živinsko meso, ribu i morske plodove. Međutim, kada su u pitanju kafa/čaj i grickalice, porast cene ne utiče na smanjenje kupovine srpskih potrošača.
- Podaci ovog istraživanja su vrlo realni, posebno kada su navike potrošača u pitanju. To najbolje pokazuje i primer da bi Srbi pre kupili kafu ili grickalice, kao neki vid zadovoljstva, nego sveže meso i morske plodove. Sasvim je normalno da ljudi čekaju akcije i tragaju za njima. U Srbiji se to posebno odnosi na penzionere - kaže za Srpski telegraf Vera Vida, predsednica Upravnog odbora CEPS.
VERNI RADNJAMA
Srbi retko menjaju radnje, ali aktivno traže promocije dok kupuju. Tako je istraživanje pokazalo da tek svaki deseti kupac menja radnju zbog promocija. Vera Vida smatra da je to stvar lenjosti i navike koju treba menjati jer je promena marketa odličan način da se uštedi.
- Ljude često mrzi da odu u neku drugu radnju ili supermarket, što je svakako pogrešno. U svakoj prodavnici možete da pronađete neki proizvod koji je na akciji baš u tom objektu i na taj način dodatno uštedite - savetuje naša sagovornica.
Istraživanje kompanije "Nilsen" pokazuje i da kupci prate cene namirnica koje kupuju i da je broj kupaca koji misle da znaju cene svih proizvoda u porastu. Žene, prema istraživanju, predstavljaju dominantne kupce.
VELIKE KUPOVINE
Prema navodima "Nilsen" kompanije, redovna velika kupovina, i to najčešće u supermarketima, u porastu je u odnosu na prošlu godinu. Gotovo trećina ispitanika (27%) posećuje radnje sa ciljem da dopuni svoje zalihe proizvodima za domaćinstvo između ovih velikih kupovina. Međutim, ta kupovna misija je u padu u odnosu na prethodnu godinu.
Navike potrošača u Srbiji:Radije kupujemo kafu i grickalice nego meso i ribu Smanjili smo kupovinu kućne hemije Sve manje kupujemo luksuznu robu Svaki deseti kupac menja radnju zbog promocija Žene predstavljaju dominantne kupce |
---|