VLADA NA POTEZU: Ministarstvo finansija podnelo predlog, OVO SE TIČE OGROMNE VEĆINE GRAĐANA!


IZVOR: Republika - 01.11.2021 | 12:37


Ministarstvo finansija sačinilo je Nacrt zakona o izmenama i dopunama Zakona o porezima na imovinu i uputilo Vladi, radi utvrđivanja predloga. Najvažnije izmene i dopune tog zakona odnose se na način utvrđivanja poreza na prenos apsolutnih prava na upotrebljavanim motornim vozilima koji se vrši između fizičkih lica koja nisu obveznici poreza na dodatu vrednost.

Foto: MSP

Vlada Srbije

Prema važećem zakonskom rešenju, porez na prenos apsolutnih prava utvrđuje se rešenjem, što uz ostale aktivnosti neophodne za promenu vlasnika motornog vozila (sačinjavanje i solemnizacija ugovora kod javnog beležnika, podnošenje poreske prijave poreskom organu, donošenje rešenja o utvrđivanju poreza, preuzimanje rešenja po utvrđivanju poreza i njegovo plaćanje, promena saobraćajne dozvole koju vrši ministarstvo nadležno za unutrašnje poslove), može prouzrokovati da od prenosa prava svojine do promene  saobraćajne dozvole protekne značajan vremenski period.

Predloženim rešenjem će se porez na taj prenos utvrđivati samooporezivanjem (primenom propisanih elemenata, po propisanoj formuli), što će svesti na minimum vreme neophodno za ispunjenje poreskih obaveza, kao i za promenu saobraćajne dozvole.

Pored navedenog, propisana su jasni kriterijumi za utvrđivanje visine poreske osnovice, čime je omogućeno poreskim obveznicima da mogu da utvrde tačnu visinu poreske obaveze pre zaključenja ugovora o prenosu prava svojine na vozilu. 

Manji porez

Ministarstvo finansija sačinilo je Nacrt zakona o izmenama i dopunama Zakona o porezima na upotrebu, držanje i nošenje dobara i uputilo Vladi, radi utvrđivanja predloga, imajući u vidu da se tržišna vrednost putničkih vozila radne zapremine motora preko 2.000 cm³ brže umanjuje po osnovu starosti u odnosu na ostala motorna vozila.

S tim u vezi, ukazala se potreba da se kod oporezivanja porezom na upotrebu motornih vozila doslednije sprovede ustavni princip oporezivanja srazmerno ekonomskoj moći obveznika.

Navedenim izmenama i dopunama predloženo je da se umanji poresko opterećenje za ta vozila starosti preko pet do dvadeset godina. Za vozila starosti preko dvadeset godina dodatno umanjenje nije predloženo, iz razloga što se za ta vozila i sada plaća 20% od propisanog iznosa poreza.

Takođe, dodatno umanjenje kod oporezivanja ovih vozila moglo bi se smatrati podsticajem za njihovu nabavku, što nije prihvatljivo sa stanovišta bezbednosti saobraćaja na putevima i unapređenja zaštite životne sredine.