"Čuvarkuće" i u krizi čuvaju domaću privredu! Važno da jačamo našu ekonomiju: To je cilj projekta "Stvarano u Srbiji" Privredne komore Srbije!


IZVOR: Republika - 18.03.2022 | 12:12


Iako se rafovi u trgovinama mnogih evropskih prestonica ubrzano prazne, kriza u Ukrajini ne utiče na srpsko tržište!

Foto: Privredna komora Srbije
"Čuvarkuće" i u krizi čuvaju domaću privredu! Važno da jačamo našu ekonomiju: To je cilj projekta "Stvarano u Srbiji" Privredne komore Srbije!

Snabdevenost je dobra jer je više od 80 odsto prehrambenih proizvoda na policama naših trgovinskih lanaca domaćeg porekla. To doprinosi stabilnosti tržišta i potiskuje bojazan da ćemo se suočiti sa nestašicama, poručuje Žarko Malinović, sekretar Udruženja za trgovinu Privredne komore Srbije.

- Upravo u prehrambenom sektoru, mi jesmo jaki i u potpunosti podmirujemo potrebe domaćeg tržišta. Privredna komora Srbije prati pomeranja u tražnji putem dnevne ankete u 11 najvećih trgovinskih lanaca u zemlji, a izveštaji pokazuju da većih oscilacija u tražnji od početka ukrajinske krize nije bilo, jer su potrošači razumeli naše poruke da nema potrebe za gomilanjem zaliha - rekao je Malinović.

Foto: Privredna komora Srbije

 

 

Kao i prethodne, i ova kriza samo potvrđuje koliko je važno da jačamo domaću ekonomiju i da kao potrošaći kupujemo domaće proizvode. Projekat Stvaramo u Srbiji i dodela žiga Čuvarkuća koji potvrđuje domaće poreklo i kvalitet upravo ima cilj da podstakne potrošače da kupuju domaće proizvode.

Foto: Privredna komora Srbije

 

 

- Važno je da potrošači znaju na koji način, kada kupe artikal proizveden u Srbiji, pomažu domaću ekonomiju - istakao je Malinović.

Kada kupimo Čuvarkuću, ostane nam tri puta više novca u budžetu u odnosu na situaciju u kojoj kupimo uvozni proizvod, što je posebno značajno u vremenu u kojem cene sirovina rastu i bitno je smanjiti uticaj globalnih kretanja na našu ekonomiju i tržište. U ovim izazovnim vremenima, kada rastu cene sirovina, najbolje se vidi značaj čuvanja domaće ekonomije kroz kupovinu naše robe.

Vrednost stvorena u Srbiji

Žig ističe vrednost stvorenu u Srbiji, koja se odražava na razvoj privrede i društva u celini, promoviše stvoreno domaćim resursima, uz inovativnost, autentičnost, stručnost, kao i kreiranje svesti o važnosti koncepta domaće stvorene vrednosti.

Najviše proizvoda sa žigom Čuvarkuća, preko 70 odsto od ukupnog broja, ima upravo u prehrambenom sektoru. Čuvarkuće mogu da se pronađu na policama najvećih trgovonskih lanaca, kao što su DIS, Univerexport, Vero, Delhaize, Lidl, Merkator S, DTL. Žig Čuvarkuća do sada imaju proizvodi 80 proizvođača u zemlji, a ukupan broj proizvoda kojima je Savet za Čuvarkuću dodelio pravo na žig je 866.

Foto: Privredna komora Srbije

 

 

Među „čuvarkućama“ u prehrambenom sektoru su male i srednje porodične firme poput HIPBERRY AND HONEY IMMUNISER, BIBLI, ARONIJA VITA, SIL 3, SKPdo velikih sistema kao što su BAMBI, NEKTAR, YUHOR, IMLEK, MLEKARA ŠABAC...