"BEOSPORT" MAMI KUPCE REKLAMOM S POPUSTIMA, A ROBE NIGDE NEMA: Patike na sniženju, ali nisu na prodaju!
IZVOR: Slavica MORAVČEVIĆ - 05.07.2023 | 08:38
Posle svake porudžbine događa se da je prodavac otkazuje jer artikal navodno nije dostupan
U jeku popusta u svim prodavnicama naš sugrađanin M. Đ. želeo je da kupi patike u "Beosportu". Na sajtu ove trgovine, popularni model obuće je na sniženju čak 45 odsto, na radost potrošača. Ali radovanje je kratko trajalo jer, ko god da je pokušao da ih naruči, umesto potvrde, dobio je otkazivanje porudžbine.
Tako je prošao i naš sagovornik. U više navrata je pokušao da dođe do omiljenog modela patika, ali svaki put je dobio isti odgovor: "Porudžbina je otkazana."
SLIČNI MODELI
Kako kaže, danima proizvoda zapravo nema, ali baner i reklama uredno idu:
- Prodavci tako mame kupce da bi kupili neke skuplje patike. Jer ima sličnih modela s višim cenama, pa kad vidite da nema ovog modela, vi uzmete sledeći, skuplji. Smatram da je to vrlo neprofesionalno pošto obmanjuju kupce.
Kako navode u Pokretu potrošača Beograda, prema Zakonu o zaštiti potrošača, posle porudžbine prodavac je u obavezi da kupcu potvrdi porudžbenicu i to u roku od dva radna dana od trenutka prijema ili da u istom roku obavesti kupca da nije u mogućnosti da mu isporuči poručenu robu.
Foto: Printskrin
- Trgovac treba da se postara da u što kraćem roku proveri raspoloživost poručenog artikla. Ukoliko su svi uslovi za kupovinu obezbeđeni, prodavac će poslati potvrdu porudžbine na mejl adresu ili kontakt telefon koji je kupac naznačio prilikom registracije, odnosno porudžbenice, time prihvatajući ponudu za zaključenje ugovora. Ugovor se smatra zaključenim tek kada prodavac pošalje mejl ili telefonom kontaktira s kupcem i obavesti ga o terminu dostave poručenog artikla - navode u Pokretu potrošača Beograda.
Iz ove organizacije, koja se bavi zaštitom prava potrošača, ističu da, ukoliko prodavac nije u mogućnosti da obezbedi poručeni artikal, poslaće mejl ili telefonom obavestiti kupca da naručeni artikal više nije raspoloživ, te da je porudžbina otkazana. U tom slučaju ugovor neće biti zaključen.
Ali ako prodavac i dalje reklamira artikal koji nije dostupan, onda se krše, pre svega, dobri poslovni običaji. Nažalost, zakonski nema nikakve osnove za prijavu.
JURE REJTING
A evo šta na ovu temu kaže Dejan Gavrilović, prvi čovek udruženja Efektiva:
- I meni se desilo nedavno da naručim patike i da mi posle dva dana kažu da ih nema na stanju. Potrošač tu nije oštećen jer nije platio robu. Ali zašto firme drže banere s reklamom patika koje nemaju na stanju, ne znam. Možda zbog rejtinga s konkurencijom, da dokažu su jeftiniji. Time svakako obmanjuju potrošače. To je loš odnos prema kupcima.
Ovo je odgovor "Beosporta"
Nastojimo da stanje veličina i modela na sajtu bude ažurno, ali zbog dinamike prodaje i broja naših maloprodajnih objekata, postoji mogućnost da u određenim slučajevima, kada poručeni proizvod više ne bude raspoloživ, u našim magacinima nismo u mogućnosti da realizujemo porudžbinu. Od momenta kada se otkaže porudžbina potrebno je par sati da bi se sajt ažurirao (ažuriranje sajta se vrši u određenim vremenskim periodima) i iz tog razloga se dešava da artikal još neko vreme bude vidljiv na našem sajtu. Iz ovog razloga, ovo obaveštenje smo postavili na naš sajt, u delu uslovi korišćenja, a takođe smo postavili i obaveštenje u dnu svake naše veb stranice, kako bismo kupcima skrenuli pažnju na ovu mogućnost i zamolili za razumevanje. Iskreno se nadamo da će kupci imati razumevanja, a mi ćemo se truditi da, što je moguće više, sprečimo ovakve situacije.
BONUS VIDEO