RAJFAJZEN BRUKA SA KARTICAMA! Klijenti ogorčeni: Austrijanci pripojili Kredi agrikol banku i napravili totalni haos
IZVOR: Kristina ILIĆ - 22.08.2023 | 22:00
Našoj čitateljki preselo putovanje u Italiju jer se sve što su joj u banci rekli ispostavilo kao netačno.
U maju ove godine Rajfajzen banka i zvanično je pripojila sebi Kredi agrikol i postala RBA, a od tada je nastalo opšte rasulo. Greška za greškom u poslovanju ove banke doprinose tome da je veliki broj, kako novih tako i starih, klijenata izuzetno nezadovoljan. Na primeru naše čitateljke biće uskoro jasno i zbog čega.
Da krenemo od početka...
U doba korone rad od kuće postao je ustaljena stvar, nakon pandemije koja je pogodila ceo svet usledile su suštinske promene u načinu života i čini se da je zaključak koji su kompanije izvukle iz velikih finansijskih gubitaka bio taj da mogu da funkcionišu s manje ljudi. Ipak, smanjenje zaposlenih, rad od kuće, uz veći obim posla, doneli su i haos.
RASPITALA SE
U momentu kada je Rajfajzen pripojio sebi Kredi agrikol, veliki broj klijenata ove druge banke se pitao da li će to značiti neku promenu. U svojim starim poslovnicama, pre nego što su zatvorene, detaljno su se raspitali šta to znači za njih i tada im je eksplicitno rečeno da nikakve suštinske promene nema. Međutim...
- Kada sam dobila obaveštenje o tome da se moja banka pripaja Rajfajzenu i da treba da dođem da preuzmem novi broj računa, logično pitanje je bilo šta se dešava s postojećim računima i karticama. Na pitanje upućeno mom bankarskom službeniku da li treba da vadim nove kartice, rečeno je da nema potrebe za tim, da će stare kartice biti zamenjene kad isteknu, te da ću moći normalno da ih koristim, bez ikakvih problema. Jedino, kako su mi rekli, treba da imam na umu da je sada broj mog računa drugačiji i da to više nije onaj koji je ispisan na kartici - priča Jelena M. (svi podaci poznati redakciji) za Srpski telegraf.
Foto: ST/Nemanja Pančić
Nakon nekoliko meseci Jelena se spremala za put u Rim i trebalo je da kupi karte za koncert u Italiji preko aplikacije u koju su se unosili podaci s kartice. Kada je pokušala to da uradi, videla je da je nemoguće, a onda se setila i zbog čega.
- Nakon što sam posle ne znam više kog pokušaja ukucavanja broja kartice videla da nešto nije kako treba, kroz glavu mi je prošla rečenica koju su mi izrekli u banci: "Moći ćete normalno, kao i do sada, da koristite vaše kartice." Setila sam se da mi niko u banci uoči pripajanja Rajfajzenu nije ni napomenuo da može doći do ove situacije, pa sam se uputila u Rajfajzen. Ispričala sam šta mi se desilo, a tamo me je dočekao odgovor da je "prosto tako" i da je jedino što oni mogu da urade da podnesu zahtev za izdavanje nove kartice, za koju sam naglasila da mi je hitno potrebna.
Kako navodi naša čitateljka, to je bilo 10. avgusta i rečeno joj je da će joj kartica stići u poslovnicu banke u Obrenovcu i da će moći da je preuzme 16. avgusta:
- Ne treba da napominjem da banka radi do pola pet svakog radnog dana, a da ja radim u Beogradu do 17 časova i da nemam mogućnost da dođem do tog vremena, što znači da moram da uzmem slobodan dan da bih došla da preuzmem karticu. Računajući da će stvari biti rešene, platila sam avionske karte i smeštaj u Rimu zbog koncerta i ostalo je još samo da preuzmem novu viza karticu i završim kupovinu tih karata preko aplikacije. U sredu 16. avgusta sam došla po nju, ali samo su mi rekli da kartica nije stigla.
NEOZBILJNOST
Bankarska službenica je, priča dalje naša sagovornica, tada sela za računar, ukucala Jelenine podatke i rekla lakonski da je kartica i dalje u izradi. Tada je usledio krajnje neprijatan razgovor (pogledajte okvir) jer je naša čitateljka ukazala na neozbiljnost i neodgovornost banke u koju već treći put mora da dolazi i to ne svojom krivicom.
Do zaključenja ovog broja odgovore na pitanja upućena Rajfajzenu (RBA banci) nismo dobili.
Foto: ST/Nemanja Pančić
Razgovor bankarske službenice i naše čitateljke
Službenica: Navešću da je hitno, nadam se da će vam kartice stići tokom sledeće nedelje (zašto nije navela odmah da je hitno vađenje kartice, prvi put kad je Jelena bila u banci).
Jelena: Nije to u redu, nemam mogućnost da dolazim ovde kad god vam se prohte.
S.: Sad su odmori, verovatno se zbog toga čeka na izdavanje nove plastike (u tom momentu je došla njena koleginica, ista ona koja je nekoliko meseci ranije rekla Jeleni da nije potrebno da vadi nove kartice i umešala se u ceo razgovor).
J.: I šta sad ja da radim?
S.: Čekajte da stignu kartice, žao nam je.
J.: Ali meni niko nije rekao da neću u ovom slučaju moći da koristim svoje stare kartice, vaš je posao da to naglasite, naročito ako sam vas pitala da li je sve u redu i treba li da ih menjam?
S.: Ne želim da budem bezobrazna, ali logikom zdravog razuma trebalo je da znate da nećete moći da plaćate u inostranstvu tom karticom.
J.: Nije moj posao da to znam, naročito ako sam pitala, vaš je posao da mi odgovorite tačno na to pitanje. Molim vas da me pozovete kada kartica bude stigla i da mi javite.
S.: Naravno (službenica nije ni proverila u računaru da li postoji unet broj telefona klijentkinje niti je pitala da li je postojeći broj možda promenjen).
Bankomati stalno bez novca
Čitaoci iz Obrenovca se takođe žale i na to da često nema novca na bankomatima Rajfajzena u tom mestu. Kako navode, u poslovnici Rajfajzen banke u Obrenovcu su imali dva bankomata, od kojih je jedan stalno bio van funkcije, što uglavnom znači da na njemu nije bilo novca.
- U bilo koje doba dana da dođete, red je na bankomatima. Na pitanje da li možemo novac da podignemo na šalteru, odgovor je ne jer postoji blagajna na kojoj se dižu samo veće svote novca. Tako da dolazimo do toga da često idemo na bankomate drugih banaka i njima plaćamo proviziju, a zašto bih to radila ako imam svoju banku. Normalno bi bilo da imam mogućnost da uvek u svojoj banci podignem novac - navodi Jelena M. za Srpski telegraf.
BONUS VIDEO