H&M i ZARA POČELI DA NAPLAĆUJU VRAĆANJE ROBE: Kupovina iz fotelje donela trgovcima nevolje, masovne reklamacije duplirale im posao!


IZVOR: Republika - 20.09.2023 | 17:13


Analitičari kažu da će i drugi trgovci verovatno pratiti H&M u naplati povraćaja.

Foto: twitter.com/CNN
H&M i ZARA POČELI DA NAPLAĆUJU VRAĆANJE ROBE: Kupovina iz fotelje donela trgovcima nevolje, masovne reklamacije duplirale im posao!

Modni gigant H&M naplaćivaće kupcima vraćanje robe naručene onlajn. Kupci sada moraju da plate 1,99 funti za vraćanje paketa, bilo u prodavnici ili na mreži, a troškovi se uzimaju iz njihovog refundiranja. Međutim, vraćanje je i dalje besplatno za članove H&M-a.

Suparnički brendovi kao što su Zara, Boohoo, Uniqlo i Next, već naplaćuju onlajn povrate.

Portparol H&M-a rekao je za BBC da je taj potez uveden na leto. Kupovina onlajn je snažno porasla tokom pandemije, ali to je takođe značilo i veliki porast broja vraćenih artikala, jer ne odgovaraju ili nisu onakvi kao što su kupci očekivali.

Vraćanje robe, naime, može zadati priličnu glavobolju trgovcima na malo, jer ne samo da često pokrivaju troškove onlajn vraćanja, već je potrebno više vremena da osoblje iz magacina obradi vraćene zalihe. Analitičari kažu da će drugi trgovci verovatno pratiti H&M u naplati povraćaja.

Foto: pixabay.com

 

Stručnjak za maloprodaju, Džonatan De Melo, kaže da to "ima ekonomskog smisla, jer obeshrabruje kupce da masovno kupuju onlajn proizvode, a zatim da vrate većinu njih". Rekao je da, iako bi neki kupci mogli negativno da reaguju, većina bi razumela potrebu da kompanije donesu ovu odluku. Mnogi kupci, takođe, postaju svesniji uticaja isporuka i vraćanja - na životnu sredinu. Manje vraćanja paketa poštom znači i manje dostavnih vozila koja putuju gore-dole sa paketima.

Ali, De Melo je upozorio da bi to moglo da izazove i reakciju među nekim grupama ljudi, poput onih sa invaliditetom, koji se oslanjaju na kupovinu na mreži, prenosi Telegraf. Na veb lokaciji H&M-a navodi se da kupcima neće biti naplaćena naknada od 1,99 funti, ako se utvrdi da su artikli neispravni. Pozivaju kupce da obavezno zabeleže tu informaciju, kada registruju svoje povraćaje.

Bonus video: