PROVALJEN! Šolak naručio hvalospeve o sebi: TAJKUN IMA JEDNU MISIJU, NA SVE NAČINE POKUŠAVA DA OPERE BIOGRAFIJU!


IZVOR: Republika - 13.01.2022 | 12:38


Medijski magnat i sponzor srpske opozicije Dragan Šolak serijom tekstova koje o njemu objavljuju mediji koje kontroliše na taj način pokušava da spere ljagu sa svog imena i opere kontroverznu biografiju, smatra Marko Matić, izvršni direktor Centra za odgovorne medije.

Foto: Tanjug/youtube.com/N1
PROVALJEN! Šolak naručio hvalospeve o sebi: TAJKUN IMA JEDNU MISIJU, NA SVE NAČINE POKUŠAVA DA OPERE BIOGRAFIJU!

Matić navodi da je vlasnik "Junajted grupe", nakon kupovine Sautemptona, pokrenuo svoj uhodani medijski mehanizam kako bi u javnosti stvorio lažnu sliku o sebi kao čoveku koji je na Balkanu ostvario američki san.

- Da je u pitanju biznismen koji ima normalnu biografiju i da je to stvarno američki san ne bi nas to toliko neprijatno iznenadilo. Pojavila se serija tekstova, gotovo isti dan, a nedelju dana nakon objave o kupovini jednog engleskog kluba. Vi po strukturi tih tekstova to nisu novinarske reportaže, nisu istraživački ili informativni tekstovi, već su u pitanju PR tekstovi koji veličaju njega i njegovu biografiju. Zapravo ga predstavljaju kao borca za demokratiju u Srbiji devedesetih, koji je kasnije imao vizionarstvo i biznis ideje koje je ostvario na tržištu, a sada se svrstava zajedno sa vlasnikom Red Bula, koji je inače vlasnik Denver Nagetsa gde igra naš Nikola Jokić - rekao je Matić za Jutarnji program Kurir televizije.

Foto: Printscreen

 

Prema njegovim rečima, Šolak se od početka bavio biznisom na način koji nije dozvoljen.

- Očigledno je smešno jer znate da se čovek bavio laso biznisom, a laso se zove zato što su njegovi operateri prebacivali kablove sa zgrada bez pristanka stanara i bez ikakvih dozvola i tako je širio svoju mrežu u vreme starih vlasti. On je svoj biznis širio na jedan krajnje nelegalan i brutalan način. Sada zaradu od toga ulaže u sport, ali ne zbog dobrobiti sporta već da bi ostvario svoje neke druge ciljeve - naveo je Matić.

Matic se osvrnuo na to zašto i na koji način su mediji oslikali Dragana Šolaka.

- Mediji koji su direktno u vlasništvu Šolaka i mediji nad kojom nema vlasništvo, ali ima kontrolu preko donacija ili reklamnog prostora, uskoče kada je to potrebno - objasnio je Matić i dodao:

- Jutarnji list je imao tu funkciju, ali nije samo on, sličan tekst je objavila i dnevni list Nova i portal Radio Slobodna Evropa i to kao autorski tekst, veoma opširno uređen. Tamo je Dragan Šolak predstavljen kao deo svetskog krema u biznisu, a ne da je koristio sva moguća sredstva i prljave trikove da se obogati. Nažalost, mi ne možemo da kažemo da je na kriminalan način stekao tu imovinu jer nije imao nikakvu zakonsku prijavu, ali u etičkom smislu možemo stvarno reći da je kršio sva moguća pravila i zloupotrebljavao državne resurse - rekao je Matić.

Udar na Telekom

Gostujući u jutarnjem programu TV Kurir Matić je objasnio i na koje sve načine Šolak probao da ukloni Telekom iz opticaja.

- Šolak je 12 godina imao monopol na prenos utakmice Premier lige. Sada je u slobodnoj utakmici izgubio od Telekoma koji je otkupio za narednih šest godina ta prava. On sada ne može da se pomiri sa tim jer to ozbiljno ugrožava njegov biznis koji se do sada zasnivao na monopolu. Pošto se sa tim ne miri, pokušao je da izlobira da je to udar države Srbije, napad na slobodu medija i gušenje medija u vlasništvu "Junajted grupe" i zahtevao je po tom osnovu da Premijer liga raskine ugovor sa Telekomom. Kad to nije uspelo odlučio se za drugačiji pristup. Kupio je jedan premijerligaški klub kako bi postao suvlasnik Premijer lige i dobio pravo glasa, ali i direktan pristup ka menadžmentu. Ovde se pored toga krije i namera da se pripremi materijal za arbitražu u Vašingtonu protiv Telekoma i države Srbije gde traži stotine miliona evra odštete koje je navodno izgubio u slobodnoj utakmici sa Telekomom - rekao je Matić.