OTVARANJE OBILAZNICE OKO BEOGRADA: Vučić na svečanoj ceremoniji - "Ovo je nova Srbija" (FOTO/VIDEO)


IZVOR: Republika - 28.06.2023 | 19:52


Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obraća se javnosti.

Foto: printscreen/pink
OTVARANJE OBILAZNICE OKO BEOGRADA: Vučić na svečanoj ceremoniji - "Ovo je nova Srbija" (FOTO/VIDEO)

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obraća se javnosti povodom otvaranja nove obilaznice

Obilaznica oko Beograda, na koju se čekalo više od pet decenija, biće svečano otvorena danas u 19 časova. Svečanoj ceremoniji prisustvuje i predsednik Srbije Aleksandar Vučić.

- Za pet godina smo uradili više nego neko za 27 godina. Očekivao sam da bude brže, ali imali smo mnogo problema sa eksproprijacijom - rekao je predsednik.

- Ovo je veliki dan, baš sam ponosan. Završili smo još jednu stvar - dodao je predsednik na početku.

Predsednik Vučić u vožnji novom deonicom obilaznice

Predsednik Aleksandar Vučić je u razgovoru sa saradnicima istakao da je potrebno da se ubrza rad na završetku tunela, a potom se obratio ambasadorki NR Kine Čen Bo.

- Ekselencijo, nemamo problema sa sredstvima, samo da ubrzamo radove - rekao je on.

On je istakao da će prvi automobili proći u devet časova ujutru, i da će ona građani moći da obiđu celu trasu.

- Videćete kada krenemo ka Bubanj Potoku. Divno izgleda, zaista divno. Biće problema oko eksproprijacije, kada krenemo ka Boleču i Vinči. Kod Čačka plaćaju porez na imovinu na poljoprivredno zemljište, a kada dođe do eksproprijacije traže kao za građevinsko - rekao je predsednik.

Podaci o obilaznici

Obilaznica je projektovana i odobrena davne 1972, u vreme Josipa Broza Tita, a gradnja je počela 1991, u vreme Slobodana Miloševića.

- Predviđen je rok od pet godina da se obilaznica završi - obećao je tada Milošević.

Foto: TANJUG RADE PRELIC bg

 

 

Nije se, međutim, tih ratnih devedesetih daleko odmaklo. Ali i posle 2000. nastavljeno je u sporom ritmu. Naime, do septembra 2008. gradilo se, u proseku, tek kilometar godišnje. Takvim tempom, obilaznicom od Batajnice do Bubanj potoka bilo bi moguće doći tek 2031.

Međutim, baš danas, na Vidovdan, otvara se poslednja deonica obilaznice, Sektor 6, od tunela Straževica do petlje Bubanj potok, čime je kompletiran Koridor 10. U prisustvu predsednika Aleksandra Vučića, na čije je insistiranje posao ubrzan da bi bio okončan višedecenijski san graditelja. Od danas vozači će od Batajnice do Bubanj potoka stizati za samo 23 minuta.

Iako su prethodne vlasti tvrdile da im je to jedan od najbitnijih projekata, radovi su se odugovlačili, a počelo je i licitiranje s rokom.

A onda je predsednik Aleksandar Vučić uzeo stvar u svoje ruke i 2018. prisustvovao otvaranju radova od Ostružničkog mosta. Za samo pet godina urađena je duža trasa nego za prethodnih 27.

Ovo nije kraj. Planira se i izgradnja nastavka obilaznice, tzv. sektora C, od Bubanj potoka do Vinče i Pančeva, uključujući i novi most preko Dunava, čime će cela obilaznica biti duga oko 69 kilometara. Radovi bi trebalo da počnu tokom sledeće godine, budući da se očekuje da projekti budu završeni na proleće. Prvo će se, kako je najavljeno, raditi tuneli, pa most, a onda auto-put između.

Foto: TANJUG RADE PRELIC bg

 

 

O blokadama auto-puteva, kaže da savetuje političke protivnike da to ne rade, jer time sebi štete

- Kažu Srbiji će oduzeti toliko i toliko para, a to Vučić ne može da podnese. Mislim da to sve govori. To je loše za zemlju, ali i za njih. Niko od građana to ne podržava. Morate da se bavite politikom, da ponudite nešto ljudima, a ne kako da pravite štetu svojoj zemlji i izazivate incidente. To je veoma loša politika, ako je uopšte politika. Svako ima svoj izbor - ističe predsednik.

On dodaje da je kao predsednik navikao da trpi laži i uvrede. 

- Njihov rezultat je da zaustave Srbiju na dva ili tri sata, a moj je da smo izgradili nešto zbog čega će Srbija ići brže. Zbog čega ćemo imati veće plate i penzije, da pomognemo roditeljima, da pomognemo zapošljavanje, za to živite i borite se. Ovo su divni dani - ističe Vučić, i dodaje da ovakve projekte niko ne može da izbriše.

Kaže da je postojalo veliko protivljenje Beogradu na vodi, a sada se mnogi od protivnika raduju tom projektu.

- To su dobre stvari. Samo ne razumem to, nikada to niko nije radio u Srbiji. Oni kažu radio je Đinđić. On je blokirao Brankov most, ali nikada međunarodne puteve. To je izraz očaja, neznanja, kao i napad na privatnu imovinu. To je izraz bahatosti prema sopstvenim građanima - istakao je predsednik.

On dodaje da veliki broj ljudi, koji živi u Resniku, Rakovici, Belom Potoku, Pinosavi, imati mnogo bliži izlaz završetkom ove obilaznice.

- Cena kvadrata sada ovde dramatično raste. Moj otac je devedesetih za pet hiljada maraka kupili, sada Bog zna koliko vredi. Ja i brat se smejali, mislili smo ko će ići u Jajince. A sada najviše volim da odem tamo - rekao je Vučić.

Predsednik je rekao da je država htela da uloži pet milijardi, da Srbija izgleda kao Švajcarska, ali da jednostavno nismo imali dovoljno razvijena preduzeća.

Foto: printscreen/pink

 

 

- Ovo je suština za razvoj privrede. Dok ne izgrade treći most na Dunavu Bugari i Rumuni, mi ćemo biti atraktivni za sve što ide ka Turskoj. Ova obilaznica nas spasava bukvalno, život znači. Imaćemo mnogo više novca u kasi. 27 godina smo izgubili 30 odsto obilaznice, pa pet godina za ostatak izgradnje. Ja to pratim na dnevnom nivou. Sve znam, mi imamo 13 porodica u Popučkama, 12 su korektni, a jedan koji tu ne živi hoće da naplati sve skupo - rekao je on.

Vučić ističe da zna svaki problem, ali da ne može da ne sme da utiče na druga državna tela poput Tužilaštva.

- A iskreno da kažem nisam baš ni zadovoljan radom Puteva Srbije na terenu, ali da li je bolje nego što je bilo jeste. Eksproprijaciju bolje rade Koridori nego Putevi, ali mora to bolje. Mi smo uložili mnogo više para, sve ovo je plaćeno. Mi se mučimo da nađemo finansije za "smajli". Evropa neće da finansira puteve. Mi hoćemo da izgradimo i industrijalizujemo zemlju. Milion stvari morate da rešite. Ne zaboravite da gradimo i Fruškogorski koridor - Novi Sad-Ruma. To je spas sa Frušku goru, za ceo Sremski okrug - rekao je predsednik.

On ističe da petlja Avala izgleda sjajno, i to je preneo i ambasadorki Čen Bo

- Pogledajte, tunel kao u Austriji ili Švajcarskoj. Sve je potpuno novo. Zadovoljan sam i ponosan, uz sve probleme i muke. Ceo život, koliko sam puta išao u RS i BiH, putevi su bili da vam se smuči život. Od septembra će biti novi put, kako da ne budete ponosni - rekao je Vučić.

Predsednik je pozdravljao i decu koja su se okupila pored puta, i pozdravljali ga uzvicima "Zvezda" i "Partizan".

- Šta će deca drugo da viču. I moj Vukan ima dres, ići će na istu tribinu - kaže on kroz smeh.

Vučić je istakao da treba odati priznanje svima koji su učestvovali u izgradnji - Od Miloševića, Mrkonjića, do Borisa Tadića.

- Svi koji su makav mrvu ugradili. Da ne cepidlačimo sada, svakome ko je nešto probao da uradi, mora mu se odati priznanje - dodaje on.

Foto: printscreen/pink

 

Kaže i da ubedljivo pobeđuje na izborima, i da ga zato nije strah da iskaže podršku radu drugih, pa i političkih protivnika.

- Zato sam i jedina budala koja kažem kakvu smo katastrofu napravili sa litijumom. Službe su nas ubile, dve spoljne službe, upecali nas kao soma, a još da se radujemo kako smo pobedili. Zaustavili su ubrzani razvoj Srbije, išli bismo kao raketa. Knjigu samo jednom da napišem, kako strane službe regulišu da Srbija ne sme da štrči u regionu. Može malo, ali ne mnogo - rekao je predsednik.

On ističe da će krenuti da piše knjige čim mu se približi kraj mandata.

- Napisaću dobru knjigu faktografski, sve ono kroz šta smo prolazili. Nisam literatno nadaren, ali faktografski sve znam - kazao je Vučić.

Predsednik kaže da su automobil kojim je njegov sin išao u Gračanicu tri puta pretresali.

- Čestitam Kurtiju na hrabrosti. Nije toliko hrabar u mom društvu, ali samo neka nastavi. Nije Danilo mali, malo je hrabriji od Kurtija. On je kroz sred Prištine prošao sa majicom "Predaja nije opcija", i otišao na liturgiju u Gračanicu, da se pomoli - rekao je on.

Foto: printscreen/pink

 

 

Podaci o obilaznici

Obilaznica je projektovana i odobrena davne 1972, u vreme Josipa Broza Tita, a gradnja je počela 1991, u vreme Slobodana Miloševića. "Predviđen je rok od pet godina da se obilaznica završi", obećao je tada Milošević.

Nije se, međutim, tih ratnih devedesetih daleko odmaklo. Ali i posle 2000. nastavljeno je u sporom ritmu. Naime, do septembra 2008. gradilo se, u proseku, tek kilometar godišnje. Takvim tempom, obilaznicom od Batajnice do Bubanj potoka bilo bi moguće doći tek 2031.

Međutim, baš danas, na Vidovdan, otvara se poslednja deonica obilaznice, Sektor 6, od tunela Straževica do petlje Bubanj potok, čime je kompletiran Koridor 10. U prisustvu predsednika Aleksandra Vučića, na čije je insistiranje posao ubrzan da bi bio okončan višedecenijski san graditelja. Od danas vozači će od Batajnice do Bubanj potoka stizati za samo 23 minuta.

Foto: printscreen/pink

 

 

Iako su prethodne vlasti tvrdile da im je to jedan od najbitnijih projekata, radovi su se odugovlačili, a počelo je i licitiranje s rokom.

A onda je predsednik Aleksandar Vučić uzeo stvar u svoje ruke i 2018. prisustvovao otvaranju radova od Ostružničkog mosta. Za samo pet godina urađena je duža trasa nego za prethodnih 27.

Ovo nije kraj. Planira se i izgradnja nastavka obilaznice, tzv. sektora C, od Bubanj potoka do Vinče i Pančeva, uključujući i novi most preko Dunava, čime će cela obilaznica biti duga oko 69 kilometara. Radovi bi trebalo da počnu tokom sledeće godine, budući da se očekuje da projekti budu završeni na proleće. Prvo će se, kako je najavljeno, raditi tuneli, pa most, a onda auto-put između.

Obraćanje Liju Čaošina 

Liu Čaošin, potpredsednik kompanije "Pauer Čajna", pozdravio je sve prisutne, i rekao da se kao predstavnik kompanije oseća privilegovano.

- Od danas pa nadalje, vozila mogu da zaobiđu grad, što je povod za slavlje kako građana, tako i vozača. Želim da se zahvalim Vladi Srbije, na časti da učestvujem u ovom projektu, i na snažnoj podršci. Zahvaljujemo se i onima koji žive u blizini ovog puta na saradnji i razumevanju - rekao je Čaošin.

Kaže da će kompanija "Pauer Čajna" nastaviti da unapređuje kvalitet usluga, i nada se da će Vlada Srbije dati novu priliku da učestvuje u razvoju Srbije.

- Čestitam vam Vidovdan, želim vam blagostanje i sreću - rekao je na srpskom Šaošćen, što je propraćeno aplauzima prisutnih.

Foto: TANJUG RADE PRELIC bg

 

 

Obraćanje ambasadora Kamila Hasijeva, ambasadora Azerbejdžana

Ambasador Azerbejdžana se obratio prisutnima na srpskom, i istakao da je saradnja naše dve zemlje dovedena na nivo strateškog partnerstva.

- Poslednjih godina srpska privreda pokazuje veliki rast, uprkos pandemiji i svim problemima u svetu. Zvanična poseta predsednika Ilhama Alijeva, i vaša poseta predsedniče Vučiću Bakuu, dali su novi podsticaj produbljavanju partnerstva - kazao je ambasador.

On ističe da je naše prijateljstvo testirano vremenom, i da je zasnovano na poštovanju normama međunarodnog prava, posebno suvereniteta i teritorijalnog integriteta.

- Danas je Srbija jedan od najbližih partnera Azerbejdžana u Evropi. Želim da vam se zahvalim gospodine predsedniče, i da kažem da se nadam kako će naše partnerstvo biti još dublje - zaključio je Hasijev.

Obraćanje predsednika Vučićaž

Predsednik Srbije se zahvalio svima koji su učestvovali u izgradnji, i istakao da smo mnogo izgradili sa kineskim i azerbejdžanskim kompanijama.

- I još mnogo toga nas čeka u ovoj lepoj, najlepšoj Srbiji. Molim vas prenesite moju najdublju zahvalnost predsedniku Si Đinpingu i predsedniku Ilhamu Alijevu. Oni su u Srbiji uvek rado viđeni gosti, i ovo je njihova druga otadžbina - rekao je on.

Predsednik kaže da je danas Vidovdan, praznik nad praznicima, dan koji je prerastao mit, i mit koji je postao život.

- Sećanje nam je svakako najveća, ali ne i jedina obaveza. Nije reč samo o korenima koji nas vezuju za ono što smo bili. Niti je reč samo o bici koja je izbrisala jednu a stvorila novu istoriju. Nije reč ni o ratovima, ni o poniženju predaji jednog srpskog predsednika. Istorija nas uči da pobede, pa čak i najveće, mogu biti samo delić velikog poraza. A i porazi mogu biti deo veće pobede. Srbija neće niti može da beži od svoje istorije, cena koju smo plaćali od Kosova do Haga ne može biti veća - rekao je on.

Foto: printscreen/pink

 

Vučić ističe da su građani Srbije ponosni, zato što smo možda prvi put u svojoj istoriji prestali da naričemo nad svojom sudbinom.

- Umesto toga, počeli smo da radimo, stvaramo svoju sudbinu, gradimo je i čuvamo. Ne nekome u inat, već zato što znamo da su iza nas samo tuga i bol. A napred je najbolji lek za Srbiju. Jedan veliki pisac je rekao da nam se čitava istorija vrti oko Vidovdana. Tačno je, ali mi ne možemo ići u krug. Moramo da zakoračimo dalje, nijednog trenutka ne zaboravljajući ko smo, i odakle smo krenuli - rekao je predsednik.

U našim rukama je zemlja koja je naša jedina šansa, rekao je on.

- Crnjanski je rekao "Život se ne menja, već prolazi". Znajući to pokušali smo da manje besedimo, a više delamo. Imamo jedan život, i moramo da ga iskoristimo kako bi se naši potomci ponosili. Zidanje Skadra na Bojani ima stih "Grad gradili tri godine dana". I ova obilaznica se gradila 17 puta po tri godine dana, epski i mučno - kazao je Vučić.

Predsednik ističe da danas na Vidovdan, kada se sve vidi, i ko je vera i ko je nevera, jasnije nego ikada vidimo šta ovaj i svi drugi projekti znače za Srbiju i Beograd.

- Vidi se koliko smo u stanju da gradimo puteve i završavamo poslove iz prošlosti. I čini mi se da je jasno koliko svi zajedno volimo Srbiju. Od danas nijedno teretno vozilo nema potrebu da ide kroz centar Beograda, već da brzo i bezbedno obiđu grad. Tu mislim i na ljude koji dugo voze automobile. Mi smo razmišljali u skladu sa najsavremenijim primerima graditeljstva, gde nam je osnovni cilj udobnost i bezbednost putnika - rekao je on.

Vučić kaže da su mnogi govorili da nema izlaza za Beograd sa ove petlje.

- Imamo, evo ga iza mene. Samo još jedna u nizu neistina koje su mnogi iznosili. Dobro smo to uradili, i zahvalan sam prijateljima koji su radili na projektu. Moj će predlog biti, da ova obilaznica dobije ime po Milutinu Mrkonjiću. On se najduže, od 1991. godine bavio ovom obilaznicom. I nema veze što smo mi više uradili, ali on je živeo i radio u nekim težim uslovima. I više je energije dao od nekih od nas - rekao je predsednik.

On kaže da se zahvaljuje svima drugima koji su postavili i metar asfalta, pa čak i političkim protivnicima.

- Zahvaljujem se Vladi Srbije, i svim ministrima, da se zahvalim ministru finansija. Tebi Ana, zato što ste dobro razumeli da gradeći Srbiju gradimo budućnost. Na Vidovdan se sve vidi. Za nas je važno da u budućnosti skraćujemo vreme izgradnje, da nastavimo da obezbeđujemo finansiranje za sve projekte, ali da stopa javnog duga ne pređe 60 odsto BDP - kaže Vučić.

Predsednik je istakao da ovo nije građeno zbog statistike, već da bismo mogli više da brinemo o našim ljudima.

- O majkama, sestrama, očevima, braći i sestrama - kaže predsednik.

Šest traka:

47,4 km dužina

3,75 m širina svake od četiri saobraćajne trake 

3 m širina obe zaustavne trake

4 m razdelna traka

Najduži tuneli:

665 m Lipak

699 m Železnik

772 m Straževica

360 m Beli potok

Najduži mostovi:

1.965 m Most preko Save

408 m Sveta Petka

406 m Železnička reka

571 m Kijevski potok

597 m Topčiderska dolina

430 m Most preko železničke pruge