VESIĆ: Obnovljeni "Sarajevski most", na ulazu u Grdeličku klisru, pušten u saobraćaj!
IZVOR: Republika/M.Ž. - 08.12.2023 | 14:23
Precizirao je da je projekat rekonstrukcije obuhvatio radove na izgradnji nove kolovozne ploče i nove pešačke staze mosta.
"Sarajevski most“ preko Južne Morave, na ulazu u Grdeličku klisuru, potpuno je rekonstruisan i pušten u saobraćaj u podne, saopštio je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.
Vesić je istakao da će nakon obnove mosta, Grdelica, kroz koju prolazi auto-put E-75, biti rasterećena saobraćaja, koji je bio preusmeren na auto-put tokom izvođenja radova na mostu na paralelnom državnom putu.
Foto: Press služba/MGSI
On je podsetio da je Sarajevski most, koji je 1960. godine izgradilo preduzeće "Put" iz Sarajeva, skoro uništen 30. aprila 1999. godine tokom NATO bombardovanja. Obnova mosta započela je u avgustu 1999. godine i završena u aprilu 2000. godine.
"Najnovijom rekonstrukcijom mosta preko Južne Morave, železničke pruge Beograd - Niš – Preševo – državna granica (Tabanovce) i dva lokalna puta, most je doveden u tehnički ispravno stanje, čime su obezbeđeni uslovi za bezbedno odvijanje saobraćaja preko i ispod mosta", istakao je Vesić.
Precizirao je da je projekat rekonstrukcije obuhvatio radove na izgradnji nove kolovozne ploče i nove pešačke staze mosta.
Foto: Press služba/MGSI
U okviru radova na rekonstrukciji mosta završeni su i radovi na postavljanju saobraćajne signalizacije i opreme, izmeštanju elektroenergetskih i telekomunikacionih instalacija i radovi na izradi dekorativnog i javnog osvetljenja mosta, dodao je ministar Vesić.
Konstrukcija mosta sastoji se od dve različite konstrukcije, ukupne dužine 214,7 metara. Ukupna širina mosta je 10,5 metara, a širina kolovoza na mostu 6,6 metara.
Tokom rekonstrukcije, ugrađeno je 786 kubnih metara betona, 106 tona armarure, 1. 684 metara karbonskih traka i 461 tona asfalta.
Investitor projekta su JP "Koridori Srbije".