GRADIĆE SE NOVI PUTEVI, ALI U PLANU JE IZDVAJANJE NOVCA ZA ETNO KUĆE I SALAŠE: Predsednik Vučić najavio nova ulaganja!


IZVOR: Republika/M.Ž. - 02.01.2024 | 11:29


Hoćemo da pomognemo etno kuće u centralnoj Srbiji. Hoćemo da uložimo mnogo para - rekao je Aleksandar Vučić.

Foto: Printscreen/Tanjug/live
GRADIĆE SE NOVI PUTEVI, ALI U PLANU JE IZDVAJANJE NOVCA ZA ETNO KUĆE I SALAŠE: Predsednik Vučić najavio nova ulaganja!

Predsednik Srbije, Aleksadnar Vučić je tokom obilaska radova na izgradnji tunela "Iriški venac" pričao planovima koju treba da se realizuju u toku ovde godine, a tiču se izgradnje novih puteva i ulaganja.

- Razmišljamo da idemo toliko duboko i da pomognemo vlasnike privatnih salaša. Ima ih mnogo. Oko 100 u Vojvodini. Hoćemo da pomognemo etno kuće u centralnoj Srbiji. Hoćemo da uložimo mnogo para. Hoćemo da nađemo 2 milijarde kako bismo obnovili regionalne i lokalne puteve - kaže Vučić i dodaje:

- Ove godine 167 kilometara autoputeva i brzih saobraćajnica treba da se završi, a u toku je izgradnja 642 kilometara, uskoro jedna velika kompanija stiže u Leskovac što će biti izvanredan podstrek za visokokvalitetne tehnološke investicije.

Podsetimo, predsednik Republike Srbije Aleksandar Vučić obilazi radove na izlaznom portalu tunela "Iriški venac" u okviru projekta Novi Sad – Ruma. Reč je o deonici u okviru Fruškogorskog koridora.

Izgradnja tunela zvanično je poćela 1. maja 2021. i radnici CRBC skoro godinu i po dana borili su se terenom na severnom portalu tunela, učvršćujući okolne padine, da bi u jesen 2022. počelo bušenje tunela hidrauličkim bušilicama, pošto je upotreba dinamita u nacionalnom parku zabranjena.

Prema idejnom projektu kojeg je uradio Institut za puteve  2016, planirana je širina kolovoza od osam metara sa dve saobraćajne trake po smeru. 

Tu su i bezbednosne niše na svakih 150 metara i prolazi za pešake na svakih 290 metara kroz koje će moći da se prođe u slučaju požara, saobraćajnih nesreća i drugih nepredviđenih situacija. 

Za vozila i kamione planira se izgradnja dva vezna tunela kroz koje će moći da prođu ako ostanu u kvaru, a sve je projektovano u saglasnosti sa nemačkim standardom bezbednosti RAPT.

-Predviđena je i izgradnja kontrolnog centra koji će nadgledati saobraćaj u tunelu ispod Iriškog venca, ali i u 350 metara dugom tunelu Širine, koji će se nalaziti iznad Tekija u Petrovaradinu. Sistem za nadzor trebalo bi da prati i nivo zagađenja.

Sam Fruškogorski koridor je vredan 606 miliona evra i planiran kao brza saobraćajnica sa po dve saobraćajne trake po smeru. Dužine je 47,7 kilometara.

U novrembru je bilo završeno nešto više od 30 odsto radova, što znači, kako je tada kazao ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastruktur Goran Vesić da će prema predviđenoj dinamici radovi biti gotovi do 2026. godine, a ceo koridor spojen sa Novim Sadom uključujući i most kod Petrovaradina.

BONUS VIDEO: