"MLADI KOJI SREDNJE OBRAZOVANJE ZAVRŠE PO DUALNOM MODELU IMAJU VEĆU POČETNU PLATU" Premijerka Brnabić o zapošlljavanju nakon školovanja
IZVOR: Republika/ T. J. - 27.01.2024 | 12:51
Analizirajući podatke na nivou Republike Srbije, primećeno je da su učenici koji su završili srednju školu po dualnom modelu ostvarili značajno više prosečne bruto zarade u poređenju sa onima koji su pohađali klasični model obrazovanja.
Premijerka Ana Brnabić istakla je značaj dualnog obrazovanja za zapošljavanje mladih u Srbiji. Na Drugoj konferenciji o obrazovanju, premijerka je istakla da mladi koji završe srednju školu po dualnom modelu imaju značajno veće početne plate u poređenju sa onima koji su pohađali klasično srednje obrazovanje.
- Mladi koji srednju školu završe po dualnom modelu imaju i 52% veću početnu platu od onih koji pohađaju klasično srednje obrazovanje - rekla je premijerka.
Analizirajući podatke na nivou Republike Srbije, primećeno je da su učenici koji su završili srednju školu po dualnom modelu ostvarili značajno više prosečne bruto zarade u poređenju sa onima koji su pohađali klasični model obrazovanja.
Konkretno, u 2023. godini, učenici koji su se obrazovali po dualnom modelu ostvarili su prosečnu prvu bruto zaradu od 71.986,43 dinara, dok su učenici klasičnog obrazovanja ostvarili 65.375,13 dinara.
Posebno zapažen je uspeh dualnog obrazovanja u Tehničkoj školi u Valjevu, koja je istovremeno i Regionalni trening centar. Od 235 učenika koji su završili srednju školu u ovoj školi, čak 71,43% onih koji su se obrazovali po dualnom modelu ostvarili su zaposlenje, sa prosečnom prvom bruto zaradom od 108.989,78 dinara. Sa druge strane, 26,7% učenika koji su pohađali klasični oblik nastave ostvarili su prosečnu prvu bruto zaradu od 71.531,76 dinara.
Pored toga, premijerka je istakla i konkretne benefite dualnog obrazovanja za specifične obrazovne profile. Na primeru obrazovnog profila "Monter telekomunikacionih mreža" u srednjoj Tehničkoj PTT školi, primećeno je da je čak 66,67% onih koji su završili ovaj profil po dualnom modelu ostvarilo zaposlenje, sa prosečnom prvom bruto zaradom od 100.224,33 dinara. U poređenju sa tim, 31,25% učenika koji su pohađali klasični model ostvarilo je prosečnu prvu bruto zaradu od 74.465,58 dinara.