MOMIROVIĆ: BUDUĆNOST TRGOVINE JE VEĆ TU – MORAMO BITI SPREMNI ZA PRIMENU NOVIH TEHNOLOGIJA


IZVOR: Republika/A.D. - 18.04.2024 | 12:48


Ministar trgovine Tomislav Momirović otvorio konferenciju ''Budućnost trgovine''.

Foto: МУСТ Ђ.К.
MOMIROVIĆ: BUDUĆNOST TRGOVINE JE VEĆ TU – MORAMO BITI SPREMNI ZA PRIMENU NOVIH TEHNOLOGIJA

– Danas, tokom globalnih izazova više nego ikad vidimo koliko je liderstvo važno, kako u celom društvu, tako i u trgovini. Globalne krize u poslednjih par godina su nam pokazale koliko stabilnost ekonomije jedne zemlje zavisi od kvaliteta lanaca snabdevanja na unutrašnjem tržištu. Zajedničkom koordinacijom Vlade Srbije, trgovaca i proizvođača obezbedili smo stabilnost snabdevanja, a globalna kriza nije zaustavila ni investicije ni projekte modernizacije u srpskoj maloprodaji - izjavio je minsitar trgovine Tomislav Momirović otvarajući konferenciju „Budućnost trgovine“. POGLEDAJ GALERIJU

Ministar Momirović je istakao da će tri teme definisati retail industriju u budućem vremenu, a to su upotreba Big data podataka, kako živeti zdravije i održivo poslovanje. 

- Kroz proces digitalizacije sve više trgovaca upotrebljavati grupe podataka o kupcima, veštačku inteligenciju i Machine learning na nivou maloprodaje kako bi povećali prihode i zadovoljstvo potrošača. Da bi se veštačka inteligencija koristila na pravi način, trgovci i proizvođači treba da nastave da dele podatke i zajedno rade na inicijativama usmerenima ka potrošačima, a Ministarstvo trgovine će uvek biti tu kao podrška - dodao je ministar Momirović.

- Izuzetno je važno da zajedno pomognemo i vašim dobavljačima iz segmenta srednjih i malih preduzeća da prođu kroz proces digitalne transformacije kako bismo unapredili lanac snabdevanja. Očekujemo da će trgovci biti aktivniji na području edukacije, informisanja i nagrađivanja kupaca koji vode zdraviji život. Ministarstvo je spremno, da kao i do sada sa trgovcima organizuje dijalog svih učesnika u lancu snabdevanja kako bi dodatno edukovali proizvođače o novim standardima i promenama u potrebama potrošača.

BONUS VIDEO