VELIKI DAN NA SRBIJU! Svečana ceremonija spajanja glavnog koloseka na deonici Novi Sad-Subotica, pruge Beograd-Budimpešta! (VIDEO+FOTO)
IZVOR: Katarina BLAGOVIĆ - 25.04.2024 | 15:16
Ekipa Republike nalazi se u Bačkoj Palanci.
U Bačkoj Palanci danas se održala cvečana ceremonija spajanja glavnog koloseka na deonici Novi Sad-Subotica, pruge Beograd-Budimpešta u železničkoj stanici Bačka Topola.
Foto: Republika
Ceremoniji prisustvuju ministar građevinarstva saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić kao i ministar odbrane Miloš Vučević.
Ekipa Republike je na pomenutom događaju, gde prisustvuje i kineski ambasador Li Ming.
Foto: ST/Nemanja Pančić
Takođe, tu je i gradonačelnik Novog Sada Milan Đurić, kao i predsednik opštine Bačka Topola.
Prisutnima se obratio i ministar Goran Vesić.
- Jednog dana kad se bude pisala istorija, izgradnja brze pruge bice posebno istaknuta, njome smo postigli najveci napredak. Brze pruge nismo imali nikada. Izgradnja brze pruge znaci da ce nasa zemlja biti bolje saobracajno povezana. Kada bude zavrsena brza pruga do budimpeste i kad do kraja godine pocnemo da gradimo brzu prugu prema Nisu, pocecemo prema Skoplju... - rekao je on.
Foto: ST/Nemanja Pančić
Obratio se i ministar Vučević.
- Kad pitamo sta imamo od celicnog prijateljstva Srbije i Kine, ovo je jedan od najboljih odgovora. Ponosan sam na Srbiju i na nase i kineske i madjarske partnere sto su izgradili u nakracem roku ovu brzu prugu. Ponosan sam na Srbiju gde ce se za 7, 8 meseci putovati od beograda do subotice za 80 minuta. Ovo je skok u buducnost - rekao je on.
Podsetimo, brza pruga Beograd - Budimpešta počinje od Budimpešte, glavnog grada na severu Mađarske, južno sve do Beograda, glavnog grada Srbije. Ukupna dužina trase je 341, 7 kilometara, od toga 183,1 kilometar je dužina pruge u Srbiji, a najveća brzina voza je 200 kilometara na čas.
Dužina pruge u Mađarskoj je 158,6 kilometara i najveća brzina voza je 160 kilometara na čas, predstavlja ključni projekat inicijative "Pojas i put" Kine i zemalja Centralne i Istočne Evrope.
Ovo je ujedno i prvi projekat usklađivanja tehničke opreme Kineskih železnica i tehničkih specifikacija za interoperabilnost Evropske unije.
Radovi na deonici Novi Sad - Subotica na teritoriji Republike Srbije su počeli u julu 2022. godine, a radovi na polaganju koloseka, podizanju mostova i izgradnji konstrukcija su nesmetano napredovali zahvaljujući zajedničkim naporima Kine i Srbije.
BONUS VIDEO