OVDE SE DANAS PIŠE ISTORIJA: Predsednik Srbije: Ovo je budućnost za Niš, ali i za celu Srbiju!


IZVOR: Republika/ T. J. - 06.07.2024 | 10:03


Predsednik Vučić se obratio i radnicima u toku obraćanja.

Foto: Printscreen/TV Pink
OVDE SE DANAS PIŠE ISTORIJA: Predsednik Srbije: Ovo je budućnost za Niš, ali i za celu Srbiju!

Predsednik Republike Srbije Aleksandar Vučić obići će pripremne radove i prisustvovati ceremoniji početka izgradnje železničke obilaznice oko Niša danas u 10 časova.

Pored predsednika Vučića, tu je i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.

OBRAĆANJE PREDSEDNIKA VUČIĆA:

- Znam da je većini na pameti samo da što pre završimo, pošto je vrućina, ali ne govore Kinezi slučajno dugo na ovakvim manifestacijama stoje veliki projektima. Kada je kralj Milan budakom postavljao kamen temeljac, govorili su mu da izgradnjom pruge ulazimo u kolonijalno ropstvo. Prošle su 143 godine, danas bukvalno iste rečenice čujem. Isto sam slušamo i pre 9 godina kada smo počinjali radove na Beogradu na vodi. Zašto je bilo važno da čujemo Žiofrea? Uprostiću, da kažem šta smo dobili od EU. Gradimo 22,5 km obilaznice oko Niša, čime ćemo sačuvati živote Nišlija, koje smo gubili. EU nam je dala 80 miliona evra za Niš - Dimitrovgrad - na poklon, 35 miliona za ovu obilaznicu - na poklon. Nefer bi bilo da to ne kažemo. Budžet Niša je oko 130 miliona evra, a ovaj projekat je veći od toga. Da znate koliko uležmo u jug Srbije i da EU to razume. Za nas je važno da imamo među najvećim stopama rasta u Evropi. Važne su nam reforme. Od 6 milijardi o kojima je govorio Žiofre, Srbiji pripada oko milijardu i 500 miliona. Milsim da bi trebalo više, ali beskrajno im hvala na tome. Za to moramo da ispunimo određene uslove.

- Ovde se danas piše istorija. Plata u Nišu je pre samo 12 godina bila 316 evra, a sada je 794 evra. Da li je to dovoljno dobro? Nije. Ali da li je mnogo više? Jeste. Moramo da nastavimo da se borimo, da se menjamo, da radimo sa svima koji našoj zemlji mogu da pomognu. Emanuele, koliko para možete na poklon da nam date?Nekada se pričalo da će pruga desetkovati Srbiju, jer gde pruga prolazi, žene ne rađaju. Ja se nadam da će ova pruga doneti mnogo više roda.

OBRAĆANJE ŽIOFREA:

- Ova linija je izgrađena još u 19. veku, kada je Srbija zajedno sa evropskim nacijama gradila infrastrukturu. Ovo je dokaz naše zajedničke istorije i da pripadamo jedni drugima. Tokom izgradnje poštovaće se stroge ekološke norme. Izgradnja svih ovih deonica doneće mnogo praktičnih primena, ne samo građanima, već i privredi. Smanjiće se gužve u Nišu i poboljšaće se ekološki uslovi. EU će dati donaciju od 35 miliona evra samo za obilaznicu oko Niša, a to zajedno sa deonicom Niš - Dimitrovgrad biće ukupno 115 miliona evra. Niš je centar koji je povezan sa četiri morske luke. EU je najveći partner Srbije i nećemo se zaustaviti na ovome. Radimo dalje na jačanju celokupne železničke mreže. Prema proceni, ukupna donacija je oko 6 milijardi evra. Samo za ovaj deo obezbedili smo 600 miliona evra. Nastavićemo da pomažemo i kroz Evropski investicioni plan, koji je namenjen velikim infrastrukturnim projektima. Planiramo da povećamo podršku, a Plan rasta, vredan 600 miliona evra, je za period od 2024. do 2027. Volimo da radimo sa Srbijom, hvala vam.

Foto: Printscreen/TV Pink

 

 

- Mi smo malo iza nove stanice Pantelej - objasnio je ministar Vesić predsedniku Vučiću detalje projekta.

- Ovo su toliko velika ulaganja u Niš, 16 milijardi i nešto je budžet Niša.. Samo da znaju koliko nova dolazi sa strane. Važno je da se cela Srbija podigne - naveo je predsednik Vučić.

- Hvala vam na velikoj podršci i na poklonu, to je veliki novac za nas - obratio se Vučić Žiofreu.

Foto: Printscreen/TV Pink

 

Nismo kasnili, nismo mogli da prođemo auto-putem kakva je gužva, sve do Niša. Valjda ljudi idu na more. To znači da će Beograd - Niš prugom biti ubedljivo najbrže - 100 minuta. Budimpešta - Niš četiri i po sata, to je stvarno neverovatno. Dobro ste birali. A vi malo da ubrzate. Ovo je velika stvar za Niš. Za 14 dana postavljamo kamen temeljac italijanske firme Ariston. Istog dana otvaramo terminal na aerodromu 'Konstantin Veliki' u koji je uloženo 32 miliona evra. 

Foto: Printscreen/TV Pink

 

- Važno je i novo porodilište, železnica će biti veliki tazvojni projekat i za Crveni krst. Ljudi koji su živeli u najsiromašnijem naselju, sada će imati bolje uslove jer će cena nekretnina otići u nebesa.

- Za mene kao predsednika najvažniji je projekat Beograd-Niš. Za mene kao predsednika, Vladu i celu zemlju možda i najvažniji projekat. Pričali smo sa Evropljanima. Kada su rekli da će nam dati poklon 600 miliona, rekao sam 'hajde da radimo. Svi će da koriste prugu, svi. Više investitora pokušavaju da dovedu u Vlaško pomoravlje, jer je najveći deo ljudi koji je otišao u inostranstvo upravo odatle. Pruga je važna i zbog dovođenja investitotra i svega drugog. U toku je izrada prostornog plana, kako je i pojasnio Žiofre, te da posle njega slede dozvole i onda izgradnja pruge Niš-Beograd.

- Nismo mi još spremni. Srećan sam što su oni dobili posao, radili su izuzetno sa kineskom kompanijom i da mogu da rade. Ja ne mogu da pričam bajke, daleko smo od velikih zemalja, ali je dobro da razvijamo naše firme, da uče posao, i da mogu da ispostave ovako teške deonice sa dobrim rezultatom... Još mnogo godina teškog rada je pred nama.

- Pričao sam juče sa ambasadorom Luksemburga. Oni prave značajnu investiciju u Pančevu, u oktobru. Hoće da prave grafenske nano cevi. To su izuzetne vesti za Srbiju.

Domaća firma glavni izvođač

Posao gradnje obilaznice, vredan preko 150 miliona evra, dobila je domaća firma „Ekstra Auto Transport“, koja kao nosilac konzorcijuma u kom je i poznata kineska korporacija za izgradnju puteva i železnica, u svom portfoliu već ima nekoliko uspešno i na vreme završenih velikih projekata poput vetroparka Kostolac. U pitanju je domaća firma u većinskom vlasništu Marka Sokanovića, a činjenica da je njegova kompanija članica grupacije ZGOP Železnica koja broji 535 zaposlenih i koja je dokazano pouzdan izvođač upravo na projektima iz oblasti železničke infrastrukture, svedoči o ozbiljnosti ljudi i kompanije kojima je ovaj važan posao izgradnje železničke obilaznice poveren. Radovi su počeli, a ako je suditi po tome ko radove izvodi, očekivano je da se sve završi u predviđenom roku za 1.035 dana.

Da podsetimo, predsednik Srbije Aleksandar Vučić primio je juče decu srpske nacionalnosti iz regiona i dijaspore.

Sastanak je počeo u 12.30 časova u Palati Srbija.

- Želeo sam nekoliko važnih stvari da vam saopštim. Pripremićemo veće fondove za saradnju koju Srbija priprema sa afričkim i azijskim zemljama. Lično ću učestvovati u nekoliko velikih turneja i biti domaćin onima koji dolaze sa ta dva kontinenta.

- Naredne dve nedelje će za nas biti veoma važne. Imaćemo veoma mnogo značajnih poseta.

 U narednih mesec dana će se sve to dešavati.

- Danas smo dobili najavu najveće luksemburške investicije koja će biti užasno velika i zbog koje sam izuzetno srećan. Ovo će našu industriju i sve što se vezuje za električne automobile dodatno ojačati. Jedan novi nivo investicija i saradnje.

BONUS VIDEO