HVALA EU NA POMOĆI! Vučić: Ulažemo velika sredstva u razvoj Niša
IZVOR: Republika/ T. J. - 06.07.2024 | 11:19
Pored predsednika Vučića i Žiofrea, tu je bio i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.
Predsednik Aleksandar Vučić izjavio je danas na početku izgradnje železničke obilaznice oko Niša da država ulaže velka sredstva u razvoj tog grada i zahvalio EU na novčanoj pomoći za taj projekat koja čine 21 odsto.
On je rekao da će razvoj železničkog saobraćaja da podigne Niš, ali i celu Srbiju. Vučić je zamolio šefa Delegacije EU Emanuelea Žiofrea, koji je prisustvovao početku radova, da se ubrzaju procedure u vezi sa finansiranjem gradnje brze pruge od Beograda do Niša.
- Molim vas da ako možete da ubrzate i da što pre završimo tender - rekao je Vučić.
On je istakao da kada budemo imali brzu prugu od Beograda do Niša da će se mnogo brže putovati prema Grčkoj i Turskoj.
Putovaće se železnicom od Beograda do Niša sat i 40 minuta, a od Budimpešte do Niša samo četiri i po sata. Vučić je dodao da je sada kada je dolazio do Niša video da je baš velika gužva na autoputa i da je ima puno vozila u tranzitu.
Objašnjavajući Žiofreu istorijat pruge Beograd-Niš Vučić je rekao da je Srbija nakon Berlinskog kongresa 1878. godine preuzela obavezu da izgradi prugu, ali da je izgradnja doživela veliki otpor u Srbiji, jer je taj projekat doživljavan kao antipravoslavan.
- Kralj Milan je bio i ubedljiv i odlučan da je izgradi i uspeo je da to uradi za tri godine. Radovi su počeli jula 1881. godine i završeni su 1884 - rekao je Vučić.
Domaća firma glavni izvođač
Posao gradnje obilaznice, vredan preko 150 miliona evra, dobila je domaća firma „Ekstra Auto Transport“, koja kao nosilac konzorcijuma u kom je i poznata kineska korporacija za izgradnju puteva i železnica, u svom portfoliu već ima nekoliko uspešno i na vreme završenih velikih projekata poput vetroparka Kostolac. U pitanju je domaća firma u većinskom vlasništu Marka Sokanovića, a činjenica da je njegova kompanija članica grupacije ZGOP Železnica koja broji 535 zaposlenih i koja je dokazano pouzdan izvođač upravo na projektima iz oblasti železničke infrastrukture, svedoči o ozbiljnosti ljudi i kompanije kojima je ovaj važan posao izgradnje železničke obilaznice poveren. Radovi su počeli, a ako je suditi po tome ko radove izvodi, očekivano je da se sve završi u predviđenom roku za 1.035 dana.
(Republika/Tanjug)
BONUS VIDEO