BAHATO DO KOSKE! AFERA "VETRENJAČE" KOD VRŠCA: Tajkuni hteli da sruše most, a sada neće da plate luku!


IZVOR: informer.rs - 11.01.2019 | 14:30


Strani i domaći tajkuni koji grade vetropark kod Vršca, ne prestaju da ugrožavaju bezbednost saobraćaja u Srbiji i da krše naše propise kako bi na poslu od 300 miliona dinara uštedeli svaki cent!

Foto: Promo foto

Foto: Ilustracija

Pošto su sprečeni da vetrenjače prevezu preko Kovinskog mosta i tako rizikuju njegovo rušenje, o čemu je Informer u nekoliko navrata pisao, bahati investitori su nedavno prešli na "plan B"!

Sada nameravaju da opremu za vetropark istovare u Specijalnoj luci Pančevo, iako ona uopšte nema status lučkog operatera, niti dozvolu za ovakve komercijalne poslove. A sve to rade kako bi izbegli istovar u pančevačkoj luci "Dunav", koja je predviđena za takve transporte, jer bi u tom slučaju morali da plate neki evro više!

Rupe u propisima

Prema rečima sagovornika upućenog u ovaj slučaj, tovar sa vetrenjačama već je krenuo iz rumunske luke Konstanca, a kao odredište ovog tereta navedena je "Specijalna luka Pančevo", koja je inače donedavno pripadala "Azotari" u ovom gradu.

Miljan Đurović: Ne pitam šta ko prevozi

Direktor specijalne luke u Pančevu Miljan Đurović kaže da se ova luka bavi komercijalnim poslovima i da ga ne zanima i ne pita šta ko prevozi, jer je njihov posao samo pružanje usluge.

- Ja ne mogu da vodim evidenciju o svim poslovima koje sklapamo. Nije to sa vetrenjačama neki milionski posao da bih znao. Mi svakako možemo da sklapamo ovakve poslove, mi smo Specijalna luka i nemamo više nikakve veze sa Azotarom. Zašto ovi investitori nisu išli preko luke "Dunav" Pančevo, to morate da pitate njih. Možda misle da imamo bolje dokove, možda je luka "Dunav" Pančevo zauzeta - kaže Đurović.

- Strani i domaći tajkuni koji su uključeni u ovaj milionski biznis zbog svog profita zaista ne prezaju ni od čega. Mesecima su uporno pokušavali da tovare vetrenjača od po 100 tona prebace preko Kovinskog mosta, iako su u više navrata upozoravani da bi to moglo da dovede do njegovog oštećenja i rušenja. Tražili su rupe u propisima, pokušavali da pronađu vezu, a odustali tek pošto im je stigla zvanična ekspertiza da preko tog mosta ne mogu da se prevezu tereti teži od 60 tona. E, onda su se odlučili za drugu varijantu - kaže sagovornik Informera i dodaje:

Foto: youtube.com/Nikola Stoilkovic

Luka "Dunav" Pančevo

- Rešili su da vetrenjače istovare u Specijalnoj luci Pančevo koja uopšte nema dozvolu Agencije za upravljanje lukama da primi takav teret, niti da posluje sa trećim licima. Međutim, oni su već svoje vetrenjače utovarili na brod u rumunskoj luci Konstanca, a u zvaničnim papirima kao odredište ovog tovara stoji Specijalna luka Pančevo. Zanimljivo je da se ta luka nalazi odmah pored pančevačke komercijalne luke "Dunav", namenjene upravo za ovako velike transporte, ali nju investitori iz kompanije uporno zaobilaze. Zašto? Pa, zato što bi tako morali da plate svaki evro više u poslu vrednom 300 miliona evra, a na kojem će zaraditi silne milione.

Drugi status

Saznanja Informera potvrdio je i pomoćnik ministra za vodni saobraćaj Veljko Kovačević, koji navodi da je problem pecijalne luke njen pravni status.

- Ona i dalje nema status lučkog operatera, a da bi imala taj statu mora da izdvoji lučku infrastrukturu iz imovine i da je prevaci na državu Srbiju. Tačn je da su u ovoj luci nedavno doneli odluku da promene status, ali mislim da neće moći da dobiju pravo operatera sve do kraja februara. Ne znam za kada su dogovorili pomenuti transport, ali u naredna dva meseca sigurno neće moći da se bave komercijalnim uslugama - objašnjava Kovačević.