"Dok su Đilasove kompanije rasle i zarađivale sve više i više Beograd je propadao"


IZVOR: Tanjug - 28.03.2019 | 17:34


Ministar finansija Siniša Mali kaže da je Srbija na dobrom putu i da se iz godine u godinu podiže kvalitet života građana, podiže životni standarad.

Foto: Tanjug/T. VALIČ

Siniša Mali

On je, u Skupštini Srbije, poslanike podsetio da je 2013. godine stopa nezaposlenosti bila 25,9 odsto, a da je danas oko 12 odsto i da država nastavlja da se bori za svako radno mesto.

- Stope rasta bile su negativne kada su oni (Demokratska stranka) vodili Srbiju. Mi sada imamo stabilne stope rasta. Prošle godine stopa je bila 4,3- 4,4 odsto BDP-a i Srbija je bila među pet, šest zemalja u Evropi koje najbrže rastu - naglasio je Mali.


Dodaje da je javni dug u BDP-u 2014. godine bio 78 odsto, kao posledica pogrešne politike, a da je danas javni dug u odnosu na BDP 50,1 odsto. 

- Svaki makroekonomski pokazatelj nam je bolji nego pre sedam godina. Ima više stranih direktnih investicija, fabrike se otvaraju u svakom gradu. Naš cilj je da i mladi i stariji mogu da zarade u našoj zemlji - istakao je on.

Govoreći o situaciji u kasi grada Beograda kada je on preuzeo kormilo prestonice od Dragana Ðilasa, Mali je podsetio da je dug Beograda bio 1,2 milijarde evra, a da je budžetski deficit bio iznad 20 odsto. 

Da je trudnicama i porodiljama, ustanovama socijalne zaštite, školama i vrtićima dugovano na stiotine i stotine miliona dinara. 

- U isto vreme kompanije Ðilasa rasle su i zarađivale sve više i više dok je Beograd propadao - rekao je Mali i dodao da je Grad za podzemne kontejnere izdvojio šest miliona evra, da je novac otišao firmi koja je otišla u stečaj. 

Mali je rekao da je Ðilas deci oduzeo Pionirski grad i da je tamo zarađivao novac na Velikom bratu. On je ukazao i na repliku Terazija na Novom Beogradu gde je uloženo 500.000 evra, ali i nabavku 200 solarisiovih autobusa koji su plaćani više od 200.000 evra, dok su Ikarbusovi bili 30 ili 40.000 evra manje. 

Podsetio je i na Kafove tramvaje koji su plaćeni 2,3 miliona evra po vozilu, dok je Debrecin iste te tramvaje plaćao duplo jeftinije.

- Beograd je konsolidovan, postao je grad kranova. Od najružnijeg dela grada napravil smo najveće gradilište Evrope, gde radi više od 1.500 ljudi. Pokrenuli smo građevinsku industriju - zaključio je on.