Ministarka iskreno: Normalno je što se Ana i ja razlikujemo


IZVOR: E. S. T. - 18.11.2019 | 06:07


Za potpredsednicu Vlade Srbije Zoranu Mihajlović nema većeg uspeha od završetka Koridora 10. Za nju je to generacijski uspeh koji ostaje zapisan u istoriji! U razgovoru za Srpski telegraf ministarka je govorila o novim projektima, odnosima sa koalicionim partnerima, ali i u kakvim je sada odnosima sa premijerkom Anom Brnabić.

Foto: Tanjug/M. MIRČETIĆ

Zorana Mihajlović

- Ako znamo da je prvi metar auto-puta na Koridoru 10 postavljen još 1970, onda sami izračunajte koliko dugo čekamo. I mi smo ga završili, ovaj predsednik Aleksandar Vučić, ova Vlada Srbije, ministarstvo koje vodim, "Koridori Srbije" i svi naši radnici, bez kojih ovo ne bismo imali! Nije to običan put jer Koridorom 10 Srbija je neraskidivo spojena sa Evropom. Završetkom ovog auto-puta Srbija je nezaobilazna tačka i ono kako ju je Cvijić definisao "kuća nasred druma". Ovaj auto-put predstavlja ogroman potencijal za dalji ekonomski razvoj i prilika da zaradimo novac i vratimo investiciju jer ove godine očekujemo da njime prođe 60 miliona vozila, duplo više nego pre pet godina. Završetkom Koridora 10 pokazali smo da smo i sebi i drugima da smo spremni i sposobni za najveća dela -ističe na početku razgovora Mihajlovićeva.

* Šta ćete dalje nakon završetka Koridora 10?

- Nismo završili samo Koridor 10, završili smo auto-put od Obrenovca do Čačka Miloš Veliki i još puno toga u infrastrukturi. I nema stajanja! Do kraja godine završavamo auto-put od Surčina do Obrenovca i tako Miloš Veliki dovodimo na pet minuta od Beograda. Završavamo i novi most preko Save kod Ostružnice i Ipsilon krak, odnosno obilaznicu oko Subotice. Počinjemo gradnju pet novih auto-puteva: Moravskog koridora od Čačka preko Kraljeva do Kruševca, od Niša preko Pločnika do Merdara, auto-put i brzu saobraćajnicu od Rume preko Šapca do Loznice, kao i dva kraka auto-puta prema Sarajevu, radimo auto-put od Čačka do Požege. Više od 10 milijardi evra uložićemo u drumski, železnički i vodni saobraćaj, a posebno ćemo raditi na obnovi regionalnih i lokalnih puteva jer ne žive svi ljudi uz auto-puteve. Želimo da svaki grad i svako selo ima dobre puteve jer je to preduslov ostanka ljudi...

* Znamo da biste mogli danima da pričate o infrastrukturi...

- I ne zaboravite da kreću i letovi sa našeg trećeg međunarodnog aerodroma u Kraljevu, prvo za Beč, a potom i Solun. Infrastruktura je pokretač, bez komunalne, transportne i energetske infrastrukture nema razvijene zemlje. Zašto je neko ukinuo povezivanje Srbije s drugima, pitanje je moralne odgovornosti političara u prethodnih 30 godina...

Foto: printscreen

Predsednik Aleksandar Vučić primljen je na VMA zbog kardiovaskularnih problema

* Ali da se okrenemo i politici. Kritikovali ste opoziciju zbog reakcija na vest da je predsednik Srbije Aleksandar Vučić na VMA.

- Za mene je to pitanje kućnog vaspitanja. Zastrašujuća je ta mržnja pristalica opozicije ne prema njihovom političkom protivniku predsedniku Vučiću, već prema zdravstvenom stanju jednog čoveka. Kome je mržnja pokretačka energija, taj ne može da napravi bilo šta dobro. I ovo je bio samo još jedan pokazatelj na šta su sve pristalice opozicije i njihovi lideri spremni. Možemo da se slažemo ili ne, ali živimo u demokratskoj zemlju u kojoj se vlast menja na izborima. Možemo da glasamo za jedne ili druge, ali dajte da bar imamo nešto zajedničko, a to je ljudskost, da se tako ponašamo i time budemo primer našoj deci.

Opoziciju pokreće samo mržnja prema Vučiću

* Predsednik SNS najavljuje čistku u stranci. Po vašem mišljenju, da li su naprednjacima potrebne promene i kakve?

- Nije reč o čišćenju, već prirodnom kadrovskom osvežavanju stranke novim ljudima. Samo novi ljudi donose nove ideje, a ideja SNS je da imamo spoj mladosti i iskustva. Stranka je shvatila da je ulazak novih, mladih i obrazovanih ljudi u politiku može da prekine vekovnu učmalu prasku da u politici gledate jedna te ista lica. Volela bih da i druge stranke slede ovaj princip, a ne da liče na faraonske tvorevine. Politika se brzo menja i ko se ne prilagodi, ostaće zaglavljen u istoriji. Ali za sve one koji su radili protiv zakona, koji su stranku koristili kao bankomat za lično bogaćenje, koji su radili protiv principa stranke, nanosili joj štetu i moralne udarce, za njih ne bi smelo da ima mesta u SNS. Za to se zalažem i zalagaću se uvek, ma koliko znala da u tome ponekad i nemam podršku.

* Bilo je tenzija na relaciji SNS-SPS. Kakav je sad situacija?

- SPS je naš partner u Vladi, kao što su i stranke Rasima Ljajića, Nenada Popovića, Aleksandra Vulina, ali koji i ne bi baš da se zamere bilo kome kada mu napadaju koalicionog partnera. Čini mi se da je SPS uvek spreman velikodušno da prepusti donošenje teških odluka nekom drugom i da nas najviše vole odmah posle izbora... Dok se ne formira Vlada. Onda to ide nekako dok se ne približe novi izbori. I kad vidim kako su prošli svi koji su bili sa socijalistima, od bračnog para Milošević preko Koštunice i Tadića... Sve to poziva na oprez.

Foto: Tanjug/Z. ŽESTIĆ

Ivica Dačić

* Da li, po vašem mišljenju, Ivica Dačić i SPS treba da ostanu deo vlasti?

- Građani su ti koji donose odluku da li neko treba da bude na vlasti. A ako me sećanje dobro služi, Ivica Dačić ove godine slavi ne tako mali jubilej - 15 godina provedenih na vlasti i uz vlast posle petooktobarskih promena. Da ne računam one godine pre toga.

Foto: Tanjug/S. MILJEVIĆ

Ana Brnabić

* Imali ste nesuglasica i sa premijerkom Anom Brnabić. Kakva je sada situacija?

- Biti u Vladi Srbije je posao, nije to mesto za druženje, kafe, vođenje ispraznih razgovora ili tračarenje. Za to nemam vremena. Profesionalnost i odgovornost u poslu i nema tu mnogo filozofije. Mislim da je normalno što smo nas dve različite i sve dok premijerka Ana Brnabić radi svoj posao najbolje što ume, a ja svoj najbolje što umem, građani će imati koristi i nema problema. Rezultati koje pravimo za građane govore najbolje o svakom od članova Vlade Srbije. I Anu i mene je u Vladi izabrao Aleksandar Vučić i SNS i oni će na kraju, ili na nekom novom početku, oceniti rad svakog od nas.

Biti u Vladi Srbije je posao, nije to mesto za druženje, kafe, vođenje ispraznih razgovora ili tračarenje. Za to nemam vremena, poručuje Mihajlovićeva

* Mali Šengen našao se na meti Albanaca, ali i nekih u Srbiji. Zašto se toliko plaše povezivanja regiona?

- Mali Šengen je budućnost regiona i ko to ne razume, taj ne vidi kuda se kreću Evropa i svet. Mali Šengen nije zamena za EU niti stvaranje neke nove SFRJ!

Valjda smo naučili da se nije moguće vratiti u prošlost niti da treba biti opterećen njome, već da treba da idemo napred. Svet se menja, Evropa se menja, zar mi treba da ostanemo u vakuumu i da sa ovih prostora ode i ovo malo ljudi koji žive ovde. Od sedenja i čekanja da se nešto desi nema ništa, moramo da se borimo zajedno, svakog dana, za bolji život naših građana i samo udruženi to možemo da im omogućimo.

Mali Šengen nije za frustrirane političare, koji ne vide dalje od svoje fotelje. To je racionalan odgovor odgovornih političara na ekonomska kretanja. Srbija je mala za velike ekonomske igre, druge države u regionu još manje. Zato, ili ćemo se ekonomski povezati i otvoriti naša tržišta jedni za druge i zajednički nastupati prema Evropi ili ćemo tavoriti i predsoblju EU. Dosta smo se tukli, hajde da nešto radimo.

To je jasno Srbiji i Severnoj Makedoniji, jasno je i Albaniji. I niko nije srećan što političari u Prištini, kao i neki naši opozicioni lideri, ostaju zarobljeni u politikama stvaranja nekih velikih država, uvođenja rasističkih mera u ekonomiji i što na kraju odbijaju da prihvate realnost da je dogovor jedini način do rešenja za Kosovo.

Da vozite 150? Može, ali sledi kazna

Glavna stav koja zanima sve vozače jeste odgovor na pitanje da će se ubuduće tolerisati vožnja do 150 kilometara na sat na auto-putevima?

- To je predložio direktor "Puteva Srbije" Zoran Drobnjak, ali znate... To vam je Drobnjak. Možete vi da vozite koliko želite, ali platićete kaznu ako vozite brže od 130 km na sat. Nemam ništa protiv da MUP kao predlagač Zakona o bezbednosti saobraćaja proceni i razmisli o povećanju maksimalne brzine na auto-putu, mada u Evropi ne postoji ograničenje od 150 km na sat. Ali bilo kakva tolerancija za bezbednosti, taj film u Srbiji nećemo gledati.

* Može li predsednik Francuske Emanuel Makron da pomogne vezano za dijalog i postizanje kompromisnog rešenja između Beograda i Prištine?

- Nema rešenja za Kosovo bez dogovora velikih sila - SAD, Rusije i Evrope, ali nema dogovora bez Srba i Albanaca. I svaka pomoć je dobrodošla, naročito predsednika Francuske Emanuela Makrona, koji se već nametnuo kao reformator ne samo EU već i čitavog procesa pridruživanja. Vreme je velikih promena. Novi sukobi, Bregzit, menjanje odnosa snaga unutar EU... sve to i te kako može da se odrazi na male zemlje. Zato je važno da razumemo sve te procese, ali i da imamo pravo da drugima kažemo svoje mišljenje, da nas čuju, da predsednik Srbije uvek bude primljen sa velikim uvažavanjem kako na zapadu tako i na istoku.

* Iz Evrope ovih dana poručuju da bi pitanje južne pokrajine trebalo da bude rešeno 2020. godine. Da li ste i vi optimista po tom pitanju?

- Etnički sukob Srba i Albanaca nije počeo juče, već na razne načine traje gotovo jedan vek i zato neće pomoći ako dogovor bude uslovljen bilo kakvim datumima. Mnogo važnije od rokova je uspostavljanje dobrih odnosa Srba i Albanaca i poverenje među građanima, a za to je potrebno i vreme i strpljenje. Bolji život, bezbednost, nada, perspektiva su stvari koje žele i Srbi i Albanci. I političari to treba da im omoguće.

* A što se tiče ulaska u EU, da li ste i po tom pitanju optimista?

- Blokiranje otvaranje pregovaračkog procesa za Albaniju i Severnu Makedoniju je velika greška u koracima EU, koja je opterećena sopstvenim problemima i ne vidi šta joj se dešava pred očima. Uvek postoje rešenja i izbori. I zato rešenje EU da ne dozvoli početak pregovora Albaniji i Severnoj Makedoniji može da probudi i neke druge izbore za zemlje zapadnog Balkana.

Srbija ne sme da odustane od svoje politike punopravnog članstva u EU, nama je mesto na zapadu. Alternativa Evropi je uloga doživotne rezerve u predstavi trećerazrednog ruskog baleta ili večni statista u niskobudžetnom vestern filmu. To neće biti dobro ni za koga.

Smršala sam 18 kilograma, uskoro krećem na boks!

* Svi su primetili da ste doterali liniju. Da li možete da kažete koliko i kako ste skinuli kilograme?

- Volim da se dobro osećam i da lepo izgledam, a imam i dovoljno godina da moram da vodim računa o sebi i svom zdravlju. Ako hoću na svom poslu da dam najviše i vodim računa o svojoj porodici, moram da budem u dobroj formi. Suština je da budemo zdrave jer kad smo zdrave, onda je sve drugo samo igra.

Uz pomoć dr Jagode Jorge, promene načina ishrane i stalnih vežbi smršala sam 18 kilograma. Važno je da oko podneva ispoštujem vreme za obrok, koji se sastoji od kombinacije svežeg povrća, a po podne meso, riba, zeleno povrće i salata. I, naravno, posle posla pet puta nedeljno idem na trening, uglavnom pilates i vežbe uz miha aparat, a uskoro krećem i da treniram boks.

Volite sebe, to je najbolji recept i onda je sve mnogo lakše i stvar je izbora. U osnovi svega je da volite posao koji radite, da uživate i imate sigurnost u svojoj porodici, da volite i poštujete sve ljude, posebno prijatelje.