U "Železnicama" muljaju u vreme korone!
IZVOR: Borislav KAŠANSKI - 01.04.2020 | 03:00
Dok se država bori protiv koronavirusa i pokušava da spase živote, korumpirani direktori u kompaniji "Infrastruktura železnice Srbije" razvlače imovinu iste te države.
Kako saznaje Srpski telegraf, pljačkaška družina u ovom preduzeću iskoristila je vanredno stanje da stopira regularno sproveden tender za prodaju sekundarnih sirovina (rashodovanih šina) iako je od konzorcijuma firmi (na čijem je čelu "Mobeza") uzet avans od milion evra (120 miliona dinara), plus bankarske garancije od 60 miliona dinara, što je 10 odsto vrednosti celog posla.
SVE ZA MALE PARE
Prema našim saznanjima, dobijenim od pouzdanih izvora u samom vrhu "Infrastrukture", vanredno stanje iskorišćeno je kao izgovor da se tender obustavi, a kao maska je iskorišćena odluka unutrašnje kontrole preduzeća.
- Sve je to, u stvari, urađeno da bi se prikrila ogromna pljačka s obzirom na to da se s jedne strane raspisuje tender, dok se istovremeno na crno prodaju iste te šine koje su predmet tendera - objašnjava jedan od naših sagovornika.
Hapšenje generalnogFoto: Tanjug/Zoran Žestić Preduzeće "Infrastrukture železnice" već je bilo u žiži početkom januara, kada je uhapšen generalni direktor Miroljub Jevtić, inače bivši saradnik ministarke Zorane Mihajlović. On je, podsetimo, osumnjičen za primanje mita u poslovima izgradnje brze pruge između Beograda i Budimpešte, a policija je prilikom privođenja kod njega pronašla 10.000 evra u kešu. |
Kako kaže naš izvor, sve se radi preko firme "Minos" iz Gornjeg Milanovca, koja šuruje sa kompanijom "Bauvesen".
- Reč je o ogromnom novcu. Oni za male pare, u sprezi sa pojedincima unutar "Infrastrukture železnica", otkupljuju šine i potom ih, kao navodno nove, ugrađuju čak i u pojedine energetske objekte čiju gradnju finansira država. Na toj razlici zarađuju milione i milijarde - priča izvor našeg lista.
On dalje objašnjava da je jako teško razlikovati staru od nove armature jer i nova, kada pokisne, poprimi boju i izgled kao da je stara.
Sagovornici našeg lista za sve ovo upiru prstom u izvršnog direktora "Infrastruktura železnice" Milana Maksimovića. Srpski telegraf poslao je gospodinu Maksimoviću konkretna pitanja na koja smo dobili nemušte odgovore. Tako smo, umesto objašnjenja kako je moguće da se od nekog uzme ogroman avans, pojačan bankarskom garancijom, a onda ceo posao jednostavno stopira, dobili odgovor da "niko neće biti oštećen", ma šta to značilo.
Foto: Privatna arhiva
- Realizacija ugovora obustavljena je do daljeg, u skladu sa internim procedurama i odlukama stručnih službi u kompaniji, sa ciljem da se sagleda činjenično stanje sa sekundarnim sirovinama na čitavoj teritoriji. Firma "Mobeza" iz Sremske Mitrovice, kao nosilac navedenog posla, zbog obustavljanja realizacije ugovora za prodaju sekundarnih sirovina neće biti finansijski oštećena - glasi deo odgovora, bez bilo kakvog daljeg objašnjenja.
Zorana bez odgovoraFoto: Tanjug/M. MIRČETIĆ Ista pitanja koja smo poslali "Infrastrukturama železnice", poslali smo i Ministarstvu saobraćaja, na čijem je čelu Zorana Mihajlović. Dobili smo sledeći odgovor: - Pitanja koja ste postavili su u nadležnosti "Infrastrukture železnice Srbije", a ministarstvo će, kao i uvek do sada, u slučajevima kada dođe do sa znanja o mogućim nezakonitim radnjama, o svim saznanjima obavestiti nadležne organe. |
NIŠTA NE NEGIRAJU
Iz "Infrastruktura", takođe, ne negiraju da postoji pljačka, već samo konstatuju da je to posao za druge državne organe.
- Ukoliko postoje slučajevi prodaje delova šina, kako vi to kažete, na crno i mimo zakona, onda je to u nadležnosti državnih organa i podleže zakonskoj odgovornosti - stoji, između ostalog, u odgovoru.