Nova muljanja u železnicama: Državne mašine rade privatno
IZVOR: E. S. T. - 03.05.2020 | 03:32
Mašine JP "Infrastruktura železnice" razvlači ko stigne. Prema dokumentaciji do koje je došao Srpski telegraf, mašine preduzeća koje je praktično u vlasništvu svih građana Srbije bile su uposlene na poslovima koje je trebalo da obavi privatno preduzeće "Bauvesen" iz Lazarevca.
Ta firma, naime, sa železnicama sklapa milionske poslove, a kako se potom ispostavlja, da bi ih obavilo, dobija na korišćenje upravo mašine koje pripadaju železnicama, i to sa sve radnicima.
Pođimo redom... Uvidom u radne knjige drugog dela pružne deonice Beograd vidi se da su u okviru ugovora koji je sa "Infrastrukturom železnice" potpisala privatna firma "Bauvesen", a u sklopu radova na Beogradu na vodi, angažovane mašine, takozvani pauci, u vlasništvu "Infrastruktura".
Sve to, iako ugovorom nije predviđena obaveza investitora, dakle železnica, da sopstvene mašine stavi na raspolaganje izvođaču radova.
Kako se jasno može videti iz dokumentacije, na istom potezu izvođač je koristio i ostalu mehanizaciju "Infrastruktura železnice" (podbijačnice) iako to nije bilo predviđeno nijednom stavkom zaključenog ugovora.
- Nejasno je ko je i po čijem nalogu ovo dozvolio. Takođe, imamo jasna saznanja da je neko radnike koji su opsluživali pomenute mašine plaćao na crno, na ruke, svakog dana po okončanju radnog vremena - objašnjava jedan od naših sagovornika iz "Infrastruktura železnica" i dodaje.
- U dnevnom izveštaju o radu mašina od 21. septembra 2016. godine može se videti da su mašine transportovane od Lapova do Beograda, gde su izvodile radove na mašinskom regulisanju koloseka i planiranju zastorne prizme. Mašinama su rukovali radnici zaposleni u "Infrastrukturi", u sekciji za mehanizovano održavanje pruge Beograd. Postavlja se pitanje ko je snosio troškove goriva i dnevnica za radnike - pita se sagovornik Srpskog telegrafa.
Pitanja bez odgovoraSrpski telegraf poslao je još sredinom prošle sedmice pitanja JP "Infrastruktura železnice" koja se odnose na konkretnu zloupotrebu u korišćenju mašina. Odgovoreno nam je da su pitanja poslata nadležnim službama unutar firme, ali odgovore do zaključenja ovog izdanja nismo dobili. |
Slična pitanja mogu se postaviti i vezano za mnoge druge poslove koje je obavljala kompanija "Bauvesen", koja je, očigledno, neštedimice koristila resurse državnog preduzeća "Infrastruktura železnice".
Prema rečima naših sagovornika, to je samo vrh ledenog brega mnogobrojnih malverzacija.
- Moglo bi se tu, između ostalog, postaviti i pitanje dodatnih troškova koje je izvođač radova ("Bauvesen") napravio investitoru, odnosno JP "Infrastruktura". Ta suma, naime, iznosi gotovo pet miliona dinara.
Na sva pitanja vezana za ove malverzacije, koje su se događale pre nekoliko godina, najpozvaniji bi svakako bio da odgovori tadašnji čelnik "Železnice" Dušan Garibović.