DA NIJE MALOLETAN, ILI JE MOŽDA KRENUO TETKI DA ODNESE LEK? Đilas se švercuje! Ne plaća kartu u PREVOZU
IZVOR: SOFIJA AĆIMOVIĆ - 21.10.2020 | 03:00
Dragan Đilas pokušao je da glumi običnog građanina, koji koristi gradski prevoz. Međutim, za razliku od običnog naroda, lider Stranke sloboda i pravda bi da koristi beogradski GSP, ali da ne plati kartu, koja košta 89 dinara.
Naime, 29. septembra šef opozicije ušao je u trolejbus broj 22L, koji kruži centrom prestonice i saobraća od Studentskog trga do parka Manjež. I sve je bilo u redu dok u trolu nije ušla kontrola.
Na molbu kontrolorke da pokaže kartu, Đilas je prosuo priču da validator koji očitava kartu nije radio.
U MINUSU 17 DINARA
Objašnjavao joj je da redovno plaća karte, te je kao dokaz pokazao busplus karticu.
Prostom proverom je utvrđeno da Đilas na kartici nema potrebnih 89 dinara, već 72. Svakome ko nema dovoljno novca za plaćanje karte validator saopšti da na kartici nema dovoljno sredstva. Obični građani, u čiju je ulogu pokušao da se uživi šef opozicije, u takvim situacijama uglavnom odu do vozača i kupe kartu, koja, u tom slučaju, košta 150 dinara.
Verziju celog slučaja ispričao je i sam Đilas, koji je na Tviteru napisao:
- Upravo sam dobio kaznu u troli jer mi validator nije očitao karticu, koju sam regularno prineo uređaju. Nisu pomogli ni svedoci događaja, komunalna policajka je bila neumoljiva, sve sa "verujem, ali..." Ko li uvede taj Busplus..."
Foto: e-stock/D. MILENKOVIĆ - 89 dinara koša 90 minuta vožnje gradskim prevozom u Beogradu - 150 dinara košta karta kod vozača - 10.000 kazna ukoliko nemate kartu - 5.000 ako se plati u prvih osam dana |
Kazna mu je ipak napisana, te je ova vožnja Đilasa koštala 10.000 dinara, koliko inače plaćaju i obični građani kada nemaju kartu.
RUGANJE GRAĐANIMA
Međutim, dok je bio gradonačelnik Beograda, Dragan Đilas je imao drugu priču, oštro je kritikovao građane zbog neplaćanja karata i sam uveo čitav sistem naplate po gradskim prevozima.
- Svako ko se vozi prevozom mora da ima plaćenu kartu. Kada bi svi plaćali kartu, ovih situacija ne bi bilo. Ukoliko u Beogradu trećina građana ne bude plaćala kartu, to će dovesti do smanjenja broja vozila na ulicama baš za toliko. Ne postoji nijedan grad u svetu koji to može da izdrži - govorio je tada Đilas.
Aleksandar Marković, poslanik SNS, ubeđen je da je u pitanju još jedan jeftini marketinški trik:
- Opšte je poznato da je u pitanju čovek koji se, dok je obavljao državne funkcije, enormno obogatio, tako da je teško poverovati da Đilas deli sudbinu običnih ljudi. Na ovaj način se samo izrugao ljudima koji se voze gradskim prevozom.
Foto: Tanjug/TANJA VALIČ
ODGOVOR DRAGANA ĐILASA
Nije istina da su moje firme imale "619 miliona evra prihoda" niti je istina da su moje firme ostvarivale prihod od bilo kojih državnih preduzeća i ustanova. Naprotiv, niti jedan jedini dinar prihoda nije bio niti od jedne budžetske ustanove Republike Srbije ni državne firme. Nikada nisam poslovao sa bilo kojim državnim preduzećem, poručuje Dragan Đilas.
Ovako je Lider Stranke sloboda i pravda reagovao na tekst "Orlić: Đilasu smeta ekonomski uspeh Srbije", koji je objavljen u Srpskom telegrafu 16-17. 10. 2020.
Đilas ističe da je neistina i da je reketirao strane investitore i domaću privredu.
- Nikada nisam reketirao bilo koga - poručuje lider SSP.
Đilas tvrdi da je netačno da je sa svojim pajtašima tražio od EU da ne investira u Srbiju.
- Naprotiv. I ja lično i Stranka slobode i pravde, čiji sam predsednik, zalažemo se za što bližu saradnju sa Evropskom unijom na svim poljima, uključujući i investicije i donacije koje stižu iz Evropske unije i koje su od velike pomoći Srbiji. Protiv smo bilo kakvog uslovljavanja donacija koje stižu iz EU.