HRVATI OTIMAJU SRPSKO TRŽIŠTE


IZVOR: E. S. T. - 28.11.2017 | 21:00


Grand kafa, smoki, najlepše želje, krem-bananica ili najstarija srpska voda karađorđe, nekada najpoznatiji srpski brendovi, danas su u rukama Hrvata. Samo prošle godine Srbija je milijardu evra više potrošila na uvoz hrvatskih proizvoda nego što je svoje roba izvezla u Hrvatsku.

Foto: e-stock/K. CVIJOVIĆ

Grand kafa

Među kompanijama koje bi da zagospodare srpskim tržištem prednjači "Atlantik grupa" Emila Tedeskog. U njegovom vlasništvu su i grand i bonito kafa, koje u sebi sadrže otrovne supstance, a o čemu je Srpski telegraf u više navrata pisao. Hrvatska "Atlantik grupa" postala je i novi sponzor beogradske Arene, koja odnedavno nosi ime Štark arena.

Foto: <a href="http://www.profimedia.rs" target="_blank">www.profimedia.rs</a>

Franjo Tuđman

TUĐMANOV PLAN

Hrvatski trgovinski lanci pelješe naše ljude, koji im godišnje ostave najmanje sto miliona evra. To znači da su hrvatski tajkuni od 2003. godine, kada je počeo njihov juriš na srpsko tržište, do danas zaradili najmanje milijardu i po evra u Srbiji.

100 miliona evra naši ljudi ostave godišnje u hrvatskim trgovinskim lancima

200 hrvatskih firmi se nalazi na srpskom tržištu

5 srpskih kompanija posluje u Hrvatskoj

Ova ekonomska kolonizacija Srbije je, kako je naš list otkrio, bila plan i Franje Tuđmana, koji je još 1998. godine izdao naređenje biznismenima da prošire delovanje na našu zemlju i obećao im pomoć države.

- Srbija sve više postaje talac hrvatskih firmi koje su u bankrotu. Neke od prethodnih vlada u Beogradu imale su mnogo više razumevanja za interese hrvatskih biznismena nego za domaće privrednike. Mnogi gospodarstvenici iz Zagreba su zbog toga postali vlasnici velikog broja srpskih preduzeća - kaže Saša Borojević, medijski strateg i analitičar javnog mnjenja.

GUBE RUSKO TRŽIŠTE

Istovremeno, Srbi u Hrvatskoj ne poseduju skoro ništa! Prema rečima Saše Borojevića, naših kompanija u Hrvatskoj ima svega pet, dok je njihovih na srpskom tržištu preko 200.

Kao način da se zaustavi ekspanzija hrvatskih trgovinskih lanaca, Borojević predlaže dva zakona. Jedan je Zakon o reciprocitetu i privrednim olakšicama naših kompanija koje bi radile u Hrvatskoj, a drugi se odnosi na posebne uslove za osnivanja firmi koje izvoze za Rusiju.

- Hrvati su zabrinuti zbog sankcija Moskve, pa pokušavaju da presele svoju proizvodnju u Srbiju. U paničnom su strahu da će izgubiti rusko tržište, zbog čega mnoge hrvatske kompanije razmišljaju da hitno otvore "ekspoziture" u Srbiji, tamo prepakuju robu i tako je dopreme do Rusije - upozorava Borojević.