PAZITE SE! Nova prevara se širi preko VocApa! EVO KAKO SU LOPOVI POKUŠALI DA OJADE JEDNU BEOGRAĐANKU!
IZVOR: Republika - 12.02.2022 | 17:10
Beograđanka Iva pokušala je putem oglasa da proda frižider, ali je umalo postala žrtva prevare.
Javno preduzeće "Pošta Srbije" objavilo je pre nekoliko dana da su nepoznati hakeri pokušali da zloupotrebe logotip i ime Pošte, pokušavajući da nasumično prevare ljude, a Kuriru se javila čitateljka koji je umalo bila žrtva ove prevare!
Naime, građanima se putem lažnih i prevarnih SMS i Vocap poruka sugeriše da treba da izvrše određenu uplatu u cilju podizanja izvesne pošiljke, saopštila je "Pošta" i dodala da poruke sadrže link ka stranici koja nije u vlasništvu JP "Pošta Srbije", a na kom se traži uplata novca putem platnih kartica.
Beograđanka Iva ispričala je kako je putem oglasa pokušala da proda frižider i umalo postala žrtva prevare. Preko WhatsAp-a, navodni kupac joj je rekao da želi da plati sigurnu transakciju preko "Pošte Srbije".
- To mi je bio prvi oglas, jedini koji imam, tek sam napravila nalog da bih prodala frižider. Bilo mi je sumnjivo to što sam oglas postavila u osam, a u deset su već počele da mi stižu poruke - priča sagovornica. Navodni kupac zamolio je da mu dozvolim da objasni kako stvari funkcionišu.
Foto: Printskrin
- Kurira, plus sve troškove plaćam ja. Ako niste koristili ovaj metod, mogu vam reći kako funkcioniše - napisao je navodni kupac, a kada je Iva rekla da nije koristila pomenuti metod, kupac je nastavio da joj objašnjava "sistem plaćanja".
- Ja plaćam za predmet. "Pošta Srbije" mi daje link. Šaljem vam link. Pratite linkove i dobijate novac na kartici. Čim dobijete novac, kurir će vas pozvati. Način koji predlažem je bezbedan i za mene i za vas, pošto je "Pošta Srbije" posrednik u plaćanju - napisao je navodni kupac, a prodavačica ga je potom upitala da li će onda oni njemu dostaviti pošiljku.
"Kupac" je potom napisao da će pisati kad plati, za pet do 10 minuta, i javio se osam minuta kasnije. Napisao je:
- Kurir i roba plaćeni. Molimo vas da pratite linkove i dobijate novac na karticu - napisao je on, na šta je Iva odgovorila da joj je taj vid plaćanja potpuno stran, da bi "ljubazni kupac" nastavio da obrazlaže navodno funkcionisanje novog i jednostavnog vida plaćanja.
- Vaša roba je plaćena, samo treba da dobijete novac na karticu. Čim dobijete novac, kurir će vas pozvati - naveo je. Ipak je Iva navela da sumnja da je u pitanju prevara.
- Transakcija traži CvC broj. Tako možete da mi hakujete karticu. Izvinite dok ne proverim, ja ovo ne znam - napisala je.
Iva kaže da joj je od samog starta sve bilo sumnjivo.
Foto: Photo by Daria Shevtsova from Pexels
- Na Vocapu je pisalo da se osoba zove Mitra i stajala je ženska fotografija. Osoba je pisala u muškom rodu. Bilo mi je čudno što se kupac ne raspituje za ispravnost frižidera, a nije hteo da mi se javi kada sam zvala. Htela sam da prijavim sve policiji, ali nisu hteli da me saslušaju, samo su rekli da je dobro što nisam nasela na prevaru. Kasnije sam videla da je nestala slika i da na Vocap nalogu piše da je u pitanju biznis profil, a aktivnost na njemu se ne vidi. Potom sam sve prijavila na sajtu "Pošte" - ispričala je sagovornica.
"Pošta Srbije" napomenula je da je u pitanju fišing prevara, odnosno pokušaj krađe podataka građana, a meta su korisnici aplikacije Vocap i nekih sajtova za kupoprodaju, i da oni tako ne komuniciraju s građanima, kao i da građanima savetuju dodatni oprez, da ne otvaraju linkove u primljenim porukama i ne unose svoje podatke.
"Pošta Srbije" obavestila je i MUP Srbije, Odeljenje za visokotehnološki kriminal, kako bi preduzeli mere na otkrivanju počinilaca ovog krivičnog dela. Građane pozivaju da se, ukoliko postoje bilo kakve nedoumice, obrate kontakt-centru "Pošte Srbije", čiji su brojevi telefona 0700/100-300 i 011/3607-788 na raspolaganju radnim danima od osam do 20 časova i subotom i nedeljom od osam do 15 časova.