MINISTAR VESIĆ: Od Beograda do Kruševca za oko 90 minuta
IZVOR: Republika - 26.04.2023 | 10:51
Otvaranjem prvog dela Moravskog koridora, od Pojata do Makrešana, od Beograda do Kruševca će se stizati za oko 90 minuta, izjavio je danas ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.
On je, gostujući na televiziji Hepi, rekao da je Moravski koridor najširi i prvi smart ili pametni autoput u Srbiji što, objasnio je, znači da ima kompletnu optičku infrastrukturu. Ova infrastruktura omogućava da u budućnosti neki novi i moderni automobili samostalno komuniciraju “sa putevima”, čitaju saobraćajne znake, samostalni usporavaju kada su gužve ili saobraćajne nesreće na putu i nikada ne dozvole prekoračenje brzine.
Naveo je da je ukupna dužina Moravskog koridora 112,3 kilometra i da povezuje dva autoputa - autoput Beograd-Niš i “Miloš Veliki”, to jest petlje Preljina i Pojate.
Precizirao je da se sada završava prvih 16,7 kilometara od Pojata do Makrešana što je skoro do Kruševca što znači da će Kruševac skoro potpuno biti priključen na autoput. Kako je dodao, kada u oktobru bude završeno i dodatnih deset kilometara do Koševa koje je iznad Kruševca, kada se ide prema Vrnjačkoj Banji i Trsteniku, tada će Kruševac potpuno biti priključen na autoput. Naveo je da na prostoru Moravskog koridora živi pola miliona ljudi i dodao da će sredinom 2024. godine biti završen deo sa druge strane, od Adrana do Preljine.
“Adrane je selo kod Kraljeva i kada se završi taj deo Kraljevo će biti skoro potpuno priključeno na autoput 'Miloš Veliki'. Sredinom 2025. godine ćemo spojiti Adrane i Koševo čime ćemo priključiti Trstenik, Vrnjačku Banju, imaćemo još dve petlje kod Kraljeva, Vrbu i Kamidžoru i onda ćemo potpuno priključiti sva ta mesta na autoput”, rekao je Vesić.
To, kako je rekao, znači život za pola miliona ljudi koji žive na tom prostoru – nove fabrike, nove investicije, da se brže dolazi u te krajeve, razvoj turizma…
“Razvoj svake infrastrukture znači razvoj zemlje i predsednik Srbije Aleksandar Vučić je prvi srpski predsednik koji to razume, koji je dao akcenat na razvoj infrastrukture i zato se ona razvija”, rekao je Vesić.
Podsetio je da je završena brza saobraćajnica Surčin – Novi Beograd, a da će u junu biti puštena obilaznica oko Beograda, do Bubanj potoka.
“Da bi obilaznica bila potpuno završena, potrebno je da završimo 31 kilometar od Pančeva do Bubanj potoka, sa velikim železničko-drumskim mostom kod Dunava dužine oko dva kilometra, a radimo i dva tunela – Leštane i Bubanj potok”, rekao je Vesić i dodao da je obilaznica oko Beograda istovremeno i železnička obilaznica.
“U septembru će biti završen autoput od Rume do Šapca što je deo autoputa i brze saobraćajnice Ruma-Šabac-Loznica ukupne dužine 77 kilometara od čega je deo između Rume i Šapca 21 kilometar autoputa, a ostatak 56 kilometara brze saobraćajnice do Loznice koja će biti završena do kraja sledeće godine”, rekao je Vesić.
Između ostalog, naveo je će 17,5 kilometara brze saobraćajnice Iverak- Lajkovac biti završeno do kraja godine. Takođe, naveo je da bi do kraja godine trebalo da bude završena deonica Požega-Pakovraće što je deo autoputa “Miloš Veliki”.
“Tu se rade dva tunela – tunel ‘Laz’ koji ide odlično i tunel ‘Munjino brdo’ gde zaista ima mnogo problema sa geologijom, ali se rešava problem po problem”, rekao je Vesić.
Naveo je da će se od Požege raditi dva nova autoputa i dodao da je završeno projektovanje puta Požega-Kotroman dužine 60 kilometara koji vodi prema Višegradu i koji će biti veza između Srbije i Republike Srpske, te da će se raditi i put Požega-Boljare.
Vesić je rekao da je do 2012. godine izgrađeno ukupno 596 kilometara autoputeva, a od 2012. do danas izgradjen je 381 kilometar.
Precizirao je da se trenutno gradi 412 kilometara autoputeva, dok je u planu 746 kilometara od kojih će 230 kilometara (smajli brza saobraćajnica na severu Vojvodine i obilaznica oko Kragujevca sa gružanskim koridorom) biti potpisana ove godine.
“Ako tome dodamo i brze pruge koje povezujemo sa susedima, dobijamo zemlju koja je potpuno saobraćajno povezana”, dodao je Vesić.