VELIČANSTVENA SLIKA SA AUTO-PUTA MILOŠ VELIKI: Tuneli Laz i Munjino brdo izazov za vredne radnike
IZVOR: Republika/ T. J. - 09.02.2024 | 18:35
Oba tunela duga su nešto manje od tri hiljade metara, a saobraćajnice koje ih povezuju uglavnom su na mostovskim konstrukcijama.
Tuneli Laz i Munjino brdo na autoputu Miloš Veliki veliki su izazov za neimare. Specifična geologija terena nametala je i dinamiku radova, ali i iznalaženje novih građevinskih rešenja. Oba tunela duga su nešto manje od tri hiljade metara, a saobraćajnice koje ih povezuju uglavnom su na mostovskim konstrukcijama. Tunel Laz u potpunosti je savladan i konačno je zamirisao prvi asfalt.
- Svi glavni građevinski radovi su završeni, počelo se sa elektro-mašinskim opremanjem tunela, drenaža, kompletno uradjeni ivičnjaci, kako betonski tako i oni za odvod vode iz tunela i došli smo do trenutka kada je moguće krenuti sa ugradnjom prvog sloja asflata, u levoj tunelskoj cevi u dužini od 1.4 kilometra isti plan je i za desnu tunelsku cev. Dugočekani trenutak, ali smo došli do njega i nastavjamo dalje. Očekujemo da do sredine marta do polovine tunela bude uradjen i drugi noseći sloj asfalta - rekao je za RINU Nikola Miljković, odgovorni inženjer za tunele Laz i Munjino brdo.
Vredni neimari ipak do sada su se prilikom izgradnje ovih tunela susreli sa velikim brojem problema i prepreka, koje su uspešno prevazišli. Pre svega, najveće muke zadavala je sama konfiguracija terena i velika količina podzemne vode. Rešenja su se pronalizila brzo i efikasno, pa su radovi nakon kratkog usporavanja nastavljeni predvidjenom dinamikom.
- U tunelu Munjino brdo smo odradili zamenu materijala, što je bilo neophodno zbog i dalje prisutne velike količine vode. Dodatno je uradjena i drenaža zbog problema priliva vode, a svi radovi su ispraćeni od nadzornog organa. Neophdono je sve odraditi po striktnim pravilima, kako tehnički uslovi nalažu. Planirani su i radovi na podstanici na izgradnji izlazne kolovozne konstrukcije - kaže Miloš Kojić, odgovorni inženjer za trasu.
Zbog samih problema sa kojima su se izvođači suočili tokom izgradnje, u tunele je ugradjeno mnogo više materijala nego što je planirano, a pronadjena rešenja su bezbednija i sigurnija nego što je čak i prvobitno bilo planirano. Na to je vredne neimare, kako kažu naši sagovornici, naterala sama surovost Jelice.
BONUS VIDEO: