INVESTITORI OBILAZE LOKACIJE U NAŠOJ ZEMLJI: U Srbiji niču "Tesline" fabrike


IZVOR: Aleksandar ANĐELIĆ - 20.02.2024 | 20:30


Kompanije koje izrađuju auto-delove za Maskovog giganta zainteresovane da pokrenu proizvodnju u Nišu, Kragujevcu, Jagodini...

Foto: AP Jon Super AP Jay Janner
INVESTITORI OBILAZE LOKACIJE U NAŠOJ ZEMLJI: U Srbiji niču "Tesline" fabrike

Srbija bi uskoro mogla da postane veoma važan faktor u auto-industriji. Kako saznajemo, kompanije koje proizvode auto-delove, a blisko povezane s Maskovim gigantom "Teslom" veoma su zainteresovane da u našoj zemlji otvore fabrike.


Naime, posle plana Ilona Maska da u Nemačkoj započne proizvodnju jeftinijih električnih vozila, firme koje sarađuju s njim su dobile sjajnu perspektivu u Srbiji i, kako se može čuti u poslovnim krugovima, one uveliko traže povoljne proizvodne prostore da bi se što pre uselile i započele s radom.


KINEZI SPREMNI


Iz čuvene kompanije američke kompanije za usluge iznajmljivanja nekretnina CBRE potvrdili su da su dobili upite za poslovni prostor u Srbiji. Prema tim informacijama, uglavnom se radi o firmama iz Kine koje prave delove za tesla automobile.


- Te firme prebacuju proizvodnju ovde, bliže Evropi. Lanci snabdevanja su pokidani, transport je skup, dugo traje, a i nepredvidiv je. Srbija je za njih možda i najbolja destinacija jer smo blizu Evropske unije, a imamo dobre uslove. Do sada su se konkretno obratile dve kineske kompanije koje su u poslednjoj fazi dobijanja posla za "Teslu" i proizvodiće delove za ovu fabriku u Nemačkoj - izjavio je Božidar Gaćeša, rukovodilac odeljenja za logističke i industrijske nekretnine za jadransku regiju u CBRE.
Kako saznajemo, predstavnici ovih kineskih firmi su već obilazili lokacije u Srbiji i gledali mesta na kojima bi pokrenuli proizvodnju.


LANCI SNABDEVANJA


- Beograd je kompanijama iz auto-industrije skup, a većina bi da pokrene fabriku u Vojvodini jer je najbliže Evropi. Ipak, tu im je najskuplja radna snaga, pa se odlučuju za Jagodinu, Kragujevac, Kraljevo - kaže Gaćeša.


Prema dosadašnjim podacima, šest investitora iz oblasti auto-industrije bi trebalo u najskorijoj budućnosti da počnu s ulaganjima u našoj zemlji, a s obzirom na geopolitičku situaciju, nije isključeno da još neke kompanije uključe Srbiju u svoj lanac snabdevanja.
Srbija je privlačna auto-industriji ne samo zbog nižih troškova već i zbog obrazovanosti radne snage i iskustva rada.


- Naročito im je zanimljiv dolazak u gradove koji imaju univerzitete, kao što su Niš ili Kragujevac jer tu mogu lako da nađu ljude koji će biti inženjeri u toj proizvodnji. Što se tiče magacinskog prostora u Beogradu i okolini, gde se i nalazi najveći broj, zakup je u proseku 4,75 evra po kvadratnom metru mesečno. Najviše cene dostižu šest evra, dok se u drugim većim gradovima po Srbiji kreću na nivou od 4,25 i 4,75 evra po kvadratu - poručio je Gaćeša.


Što se tiče industrijskog prostora, cene su nešto više. Prema njegovim rečima, cena zakupa zavisi od toga šta treba da se uradi da bi neko pokrenuo proizvodnju, pa se mesečne cene kvadrata kreću od pet do devet evra.


U kompaniji CBRE očekuju da će šest firmi iz auto-industrije uskoro doći kod nas



Stiže i čuveni BYD


Nisu, međutim, samo kompanije koje sarađuju s Maskovom firmom zainteresovane za dolazak u Srbiju. Tu je i auto-gigant iz Kine BYD. Njihovi dobavljači bi uskoro trebalo da dođu u Srbiju, koja im je veoma interesantna za investicije, s obzirom na to da su nedavno najavili otvaranje fabrike u Segedinu.


- Jedan od njihovih dobavljača nam se javio. Planira da pokrene kod nas proizvodnju delova za BYD - rekao je Gaćeša.

BONUS VIDEO