SVE ŠTO RADI "DON" RADI SAMO SA JEDNIM CILJEM: Pogasiti sve druge i ucenjivati državu!
IZVOR: LJILJANA LUKIĆ - 05.07.2024 | 22:00
Četiri su faze kroz koje Slovenci realizuju plan preuzimanja cele pekarske industrije
Slovenačka kompanija "Don don", koja se bavi proizvodnjom pekarskih proizvoda i čiji je većinski vlasnik Aleš Mozetič, raznovrsnim malverzacijama nastoji da uništi srpske pekare da bi ta najvažnija grana prehrambene industrije pala u njihove ruke stranog kapitala. I onda bi, kad strategija bude realizovana, iz lagodne pozicije stranog monopoliste, posle počišćene domaće konkurencije, "Don don" ucenjivao državu (i građane) pomoću hleba i zgrtao milione.
Taj prljavi plan otimanja naše ključne i vitalne privredne grane, kako otkriva Srpski telegraf, sprovodi se u četiri faze: ukidanje tržišne utakmice i nametanje svog uticaja, potiskivanje, gašenje ili preuzimanje srpskih pekarskih industrija, uspostavljanje monopola, presudan uticaj na tržišna kretanja i ucenjivanje države.
KRATAK ROK
- Aleš Mozetič tvrdi, kako prenose ljudi iz njegovog najbližeg okruženja, da mu je misija da u kratkom periodu, što znači od jedne do tri godine, uništi srpsko pekarstvo da bi samostalno i monopolski zavladao tržištem. Kad kažem da je reč o tri godine, imajte u vidu da on ovaj plan sprovodi već izvesno vreme i da u tome ne štedi novac - navodi odlično obavešteni sagovornik Srpskog telegrafa.
I ne bi mu to, podseća, bio prvi put. U Crnoj Gori je, o čemu je nedavno pisao naš list, došlo do kolapsa na tržištu kad se "Don don" nametnuo za vodećeg proizvođača: cena hleba skočila je čak 50 odsto, a bilo je i obustava isporuke na nekoliko dana.
- Hleb je u Crnoj Gori držao regularnu cenu, koju je Vlada ograničila, i kad je ta uredba istekla, došlo je do potresa koji je izazvao upravo "Don don". U prvih osam meseci 2022. hleb je poskupeo čak 50 odsto i koštao je 0,75 evra. Prvo je u januaru poskupeo 30 odsto, a potom u avgustu još 20 odsto - objašnjava naš sagovornik iz pekarske industrije.
U "Don donu" su, naveo je, svesni da je cena hleba odličan poligon za ucenjivanje i same države. I upravo je to model koji kroz četiri faze pokušavaju da instaliraju i u Srbiji:
- Kako bi i ovde cenu hleba diktirali isključivo oni. Uredba Vlade o ceni belog hleba sava ne može da traje doveka. I onda će biti onako kako oni kažu, a neće imati ko da im se suprotstavi od konkurencije.
FAVORIZOVANJE
U tu svrhu "Don don" je, kako je proteklih dana pisao naš list, između ostalog, angažovao i mrežu ljudi koji su u drugim kompanijama na pozicijama ključnim za odlučivanje o plasiranju robe na rafovima trgovina po Srbiji. Oni su razradili mehanizam da raznim mahinacijama i spornim radnjama proizvodi i "Don don" budu favorizovani i bolje plasirani na policama, a na štetu malih srpskih proizvođača.
To se naročito činilo u velikim trgovinskim lancima godinama. U vezi s tim, istražuje se uloga Srđana Starčevića, ključnog aktera u toj mreži. On je godinama bio na čelnoj poziciji sektora za nabavku u jednom od najvećih trgovinskih lanaca u Srbiji, a sad je izvršni direktor baš u "Don donu".
Četiri faze prljavog plana
1. Ukidanje tržišne utakmice i nametanje svog uticaja
2. Potiskivanje, gašenje ili preuzimanje srpskih pekarskih industrija
3. Osvajanje celog tržišta i uspostavljanje monopola
4. Presudan uticaj na tržišna kretanja i ucenjivanje države
Neke od prljavih metoda
1. Kupovina proizvodnih pogone po Srbiji, pa ucenjivanje kupaca da sarađuju samo s njima
2. Sklapanje ekskluzivnih ugovora s trgovinskim lancima, kojima se srpski pekari isključuju iz posla
3. Preko marketinga i plaćanja plasiranja na policama uslovljavaju trgovinske lance da sarađuju samo s njima
4. Niz dobro razrađenih trikova protiv drugih proizvođača preko svojih ljudi raspoređenih po dubini u trgovinskim lancima
5. Otimanje najboljeg kadra od drugih proizvođača
6. Dampingovanje cena
7. Plaćanje u kešu za saplitanje konkurencije