KAKO SU SE FINANSIRALE STRANKE ZA BG IZBORE: Ko je podigao kredit, a ko izgurao kampanju na donacijama
IZVOR: Tanjug, Republika - 28.04.2018 | 07:07
Redovni lokalni izbori u Beogradu., održani 4. marta, potvrdili su pravilo da oni koji najviše potroše u kampanji, najbolje prođu na biralištima.
Prema izveštaju o troškovima kampanje, koje su izborne liste bile dužne da dostave Agenciji za borbu protiv korupcije, vidi se da je lista okupljena oko Aleksandra Vučića potrošila 326,4 miliona dinara i na kraju dobila i mandata u gradskom paralamentu više nego svi ostali.
Drugoplasirana lista koju je predvodio Dragan Đjilas utrošila je za kampanuju oko113,6 miliona dinara i osvojila 26 mandata.
Da pomenuto pravila ipak nije striktno, pokazuju preostale dve liste koje su prešle cenzus, ali i one koje nisu uspele.
Lista Ivice Dačića i Dragana Markovića Palme treća je po utrošenim sredstvima 42,8 miliona dinara, a dobila je osam mandata, dok je lista Aleksandra Šapića sa blizu 5 miliona dinara osvojila 12 mandata u Skupštini Grada.
On onih koji nisu prešli cenzus, kako se navodi, radikali su potrošili blizu 29 miliona dinara, lista koju je predvodila Demokratska stranka oko 14,3 miliona, koalicija ĐB-Dveri oko 11,3 miliona, DŠ - 7,8 miliona, LDP - 5,6 miliona, "Žuta patka" 1,7 miliona dinara.
Dodaje se da su, među onima koji su više potrošili nego što su prikupili novca za račun za kampanju, SPS-JS, DŠ, LDP, liste DS-a, Drgana Djilasa, radikala...
Kao izvore sredstava upotrebljenih za kampanju, navodi se da je Đilasova lista je od 85 građana prikupila ukupno 23,7 miliona dinara.
Lista čiji je nosilac bio Aleksandar Vučić imala je jednu donaciju pravnog lica od 2.040.000 dinara (City records Željka Mitrovića).
Fizička lica ovog puta nisu donirala ništa, ali je naprednjačka lista raspolagala sa blizu 69 miliona dinara sopstvenih sredstava, a uz to su kod Halk Banke podigli kredit od 237 miliona dinara, sa rokom otplate od dve godine.
Socijalisti su od 30 fizičkih lica dobili 6,6 miliona dinara, od jednog pravnog lica (Car World Arena) 990.000 dinara, a imali su i 5.320.000 dinara sopstvenih sredstava.
U strukturi ukupnih troškova kod većine politički subjekata, kao i obično, dominiraju izdvajanja za oglašavanje.