Spektakularna "Vesela udovica" na sceni Madlenijanuma: Kraljica opereta ponovo u Beogradu


IZVOR: E. S. T. - 20.02.2020 | 04:45


Na Velikoj sceni Opere i teatra Madlenijanum posle više od četiri decenije "Vesela udovica" vraća se beogradskoj publici i to u godini kada se slavi 150 godina od rođenja kompozitora Franca Lehara.

Foto: David Pavlašević

Otkad je 1905. prvi put izvedena u Beču, "Vesela udovica" je vrlo brzo zaživela u svim velikim svetskim teatrima. Imala je čak pet filmskih ekranizacija i uvek je s lakoćom nalazila put do publike, tako da je s razlogom nazvana kraljicom opereta.

VREDNA PONUDA

 

Reditelj Robert Bošković, koji ovom operetom obeležava dvadesetogodišnjicu rada, zahvalan je što Madlenijanum ne zapostavlja ovaj često nezasluženo nipodaštavan žanr.

- Nije stvar da opereta teško prolazi kod publike. Opereta može biti znatno skuplja od opere i može biti u finansijskom rangu mjuzikla. Ali bilo koja država koja nema sredstava u budžetu prvo seče sredstva namenjena kulturi. I ne verujem da opereta ne prolazi u Beogradu. Ljude treba vratiti, ponuditi im nešto ovako vredno i ljudi će dolaziti. Hiljadu odsto sam siguran da će naš projekat živeti dugo. Zapravo, da u to ne verujem, ovo ne bih ni radio - kaže Bošković.

Na sceni oživljavamo jedno vreme ophođenja i kulturnog vladanja, kakvo danas ne postoji, kaže Mirjana Matić, koja igra bogatu udovicu Hanu Glavari.

Foto: David Pavlašević

Prema njegovim rečima, profesionalizam koji ispoljavaju naši umetnici je zadivljujući, a energija, koje im ne manjka ni posle deset sati napornih proba, osvojila ga je.

Uzbuđenje pred večerašnje izvođenje (prvu reprizu, prim. aut.) ne krije Mirjana Matić, koja u alternaciji sa Branislavom Podrumac igra bogatu udovicu Hanu Glavari.

- Moje uzbuđenje nema kraja, pre svega što se opereta kao žanr vraća na srpsku scenu. To je značajna stvar za muzičko polje i za kulturu uopšte. Počastvovana sam što tumačim naslovnu ulogu - kaže Mirjana, pa dodaje da ne sumnja da će kraljica opereta osvojiti domaću publiku.

Prema njenim rečima, dramske scene su približene mjuziklu, dok je pevanje u potpunosti opersko.

SMISAO DAJE RADOST

 

- Ljudi će se ne samo približiti opereti već će na bolji način shvatiti i opere koje će se igrati u Beogradu i mjuzikle koji se igraju u Pozorištu na Terazijama, čiji sam član. Pozivam građane da dođu i dožive jednu epohu koja više ne postoji i koju oživljavamo na sceni kako kostimima tako i svojim igranjem, valcerima, muzikom koja vraća u bečke dvorce i to vreme takvog ophođenja i kulturnog vladanja. Muzika je veoma pitka i prijemčiva - ističe Mirjana, koja rad na "Veseloj udovici" i saradnju s rediteljem opisuje rečima:

Foto: David Pavlašević

- Jedino što daje energiju i radost je smisao. Kada se čovek sa smislom bavi i kada vam se neko posveti sa smislom i zna kako da radi i sa izvođačima i s autorskim timom, onda ni 12 sati koje provedete na sceni ne predstavljaju tegobu.

U autorskom timu su maestro Vesna Šouc Tričković, dramaturg Igor Vajdlih, scenografkinja Vesna Režić, kostimografkinja Dušica Nešić, koreografkinja Milica Cerović i Mateja Bodrušić, koji je bio zadužen za 3D maping, holograme i projekcije.