Četiri decenije kasnije procurile TAJNE filma ''Maratonci trče počasni krug'': SLUŽILA JE U KUĆI SVIMA ZA INTIMNE ODNOSE!
IZVOR: Republika - 15.03.2022 | 05:45
Otkrivene tajne filma i glumaca filma ''Maratonci trče počasni krug''.
Uskoro se navršava četiri decenije od filma ''Maratonci trče počasni krug'' koji važi za jedan od najboljih filmova naše kinematografije. Legendarne replike iz filma su toliko prihvaćene među publikom da su postale deo svakondevnog života, a uvrstio se u one filmove koji mogu da se gledaju po više puta i nikada da ne dosade.
Foto: youtube.com/printscreen
Neretko se pričalo o samom snimanju filma, premijeri, pa i priči koja prati ovaj film.
Naime, sama priča o pogrebnom preduzeću sa vlasnicima koji se nikad ne menjaju i nema naznake da će otići, Kovačevića su podsećali na tadašnji sistem, pa je tako i najstariji Pantelija metafora za Tita koga nakon smrti niko ne može da nasledi.
Ono što je manje poznato jeste da iako je sam film komedija, Kovačević je priznao da je bio u dubokoj depresiji kada je pisao ovo delo. Iako je predstava igrana i u ''Ateljeu 212'', osim imena likova i njihovog zanimanja grobara, sve je bilo izmenjeno, jer su zbog metafora, društvene i političke teme ostale u filmu, sa nadom da cenzori neće primetiti “šta je pisac hteo da kaže”. Ipak, jedna slobodnija scena nikada nije prikazana.
Foto: youtube.com/printscreen
Lik služavke kojeg je igrala Melita Bihali je u originalnom scenariju “služala za intimne odnose” svim ukućanima. Tako je snimljena scena zbog koje se glumica bunila, a u kojoj je Mija Aleksić trebalo da otkrije čaršav ispod kog je ona bila gola, nakon kog je Bata Stojković, trebalo da uđe i kaže, “deda šta to radiš, večeras je red na mene” nakon čega bi upitao “jel mogu da ostanem da gledam”. Međutim, Melita se bunila, a Mija Aleksić je stao u njenu stranu, te scena nije prikazana.
Foto: youtube.com/printscreen
Takođe, ono što je zanimljivo jeste da su Paja Vujisić i Bata Stojković gajili netrpeljivost jedan prema drugom i da su bili veoma sujetni, te neretko imali sukobe. Naime, kako se navodilo Bata je sebe uvek smatrao većim glumcem, nije voleo da sluša hvaljenje Vujisića i često je umeo da kaže da je on samo naturščik (Vujisić se nije školovao za glumca, završio je pravni). Pa je tako u sceni u kojoj Paja udara daskom Batu po glavi, trebalo da se odradi standardni filmski trik koji se radi sa već polomljenom daskom, ali Paja je iskoristio potpuno svežu i celu, udariviši iz sve snage Stojkovića. Ta scena je završila u filmu, a Batin bol i šok je stvaran, a Paja će kasnije priznati da je na taj udarac čekao 15 godina.
Takođe, postoji i priča da bi svakog jutra Mija Aleksić dočekao sve na snimanju sa flašom rakije i to sve kako bi napio kolege da bi on izgledao što bolje u scenama.
Foto: youtube.com/printscreen
Za lik Đenke, kog je glumio Bora Todorović priča se da je nastao prema stvarnoj osobi. Naime, snimatelj Kosta Novaković je bio i stručnjak za erotske filmove, te su njegov studio posećivale devojke iz bogatih porodica koje bi želele da postanu popularne, a on ih je fotografisao gole. Takođe, za Đenku je vezana i aluzija o krematorijimu. Tačnije u sceni gde Laki krematorijume opisuje kao budućnost, Đenka komentariše da ih je viđao na svom putovanju u Nemačkoj, verovatno misleći na prve nacističke logore i spaljivanje ljudi, prenosi Blic.
BONUS VIDEO